تیم‌ملی هندبال ساحلی نوجوانان الف ایران بر سنگ‌آهن بافق غلبه کرد

یزد- ایرنا- تیم‌ملی هندبال ساحلی نوجوانان الف ایران دوشنبه‌شب در سومین روز رقابت‌های منطقه‌ای کشور جام (شهید محمد منتظرالقائم) تیم سنگ‌آهن بافق را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد.

به گزارش ایرنا، این مسابقه با رعایت نکات بهداشتی زیرنظر فدراسیون به میزبانی باشگاه مقاومت گلساپوش یزد و هیات هندبال استان به مدت سه روز در زمین محله محمود آباد مرکز استان پیگیری می‌شود.

در این رقابت‌ها که از روز شنبه هفته جاری آغاز شد تیم‌های ملی نوجوانان الف و ب،  مقاومت گلساپوش یزد، فولادآلیاژی، سنگ‌آهن بافق و آراد کرمان به صورت دوره‌ای و مجتمع  دیدارهای خود را برگزار می‌کنند.

همچنین در مسابقه‌ای دیگر دوشنبه شب تیم فولاد آلیاژی یزد ۲ بر صفر همشهری خود مقاومت گلساپوش را شکست داد.

تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان ایران خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیایی قطر آماده می‌کنند که زمان آن از طرف فدراسیون جمهوری اسلامی اعلام می‌شود.

یزد ۴۸ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده دارد و ۲ هزار نفر در رشته هندبال فعال هستند، این استان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می‌کنند.

شهید منتظرالقائم نخستین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بود که پنجم اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ در حمله نظامی هواپیماهای متجاوز آمریکایی به صحرای طبس از توابع استان خراسان  شهید شد، دشمن در این حمله شکست خورد و نتوانست جاسوسان خود را  که در اختیار دانشجویان پیرو خط امام(ره) بودند، آزاد کند.

طبس در حال حاضر یکی از ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی است. 

شهید منتظر القائم  در سال ۱۳۲۷ هجری شمسی در شهر تاریخی فردوس در شمال خراسان جنوبی در یک خانوادهٔ مذهبی به دنیا آمد، در کودکی به یزد رفت و به ادامهٔ تحصیل پرداخت. همزمان با تظاهرات ۱۵ خرداد، در صف مبارزه با حکومت شاه درآمد و پس از پایان خدمت در شرکت توانیر مشغول به کار شد و همزمان برای استقرار حکومت اسلامی با تشکیل گروهی به مبارزه پرداخت، او در سال ۱۳۵۱ دستگیر و زندانی شد و بعد از پیروزی انقلاب در سال ۵۷، به عنوان نخستین فرمانده سپاه پاسداران یزد انتخاب و مسوول بنیانگذاری و تشکیل سپاه استان شد و پیکر پاکش در آرامستان خلد برین یزد دفن است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل