شیفت افطار پایگاه انتقال خون استان یزد تا ساعت ۱۱ شب فعال است

 مدیرکل سازمان انتقال خون استان یزد با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان، میزان اهدای خون و ذخایر خونی کاهش پیدا می‌کند گفت: شیفت افطار در پایگاه انتقال خون استان یزد از ساعت ۱۷.۳۰ الی ۲۳ در ایام ماه مبارک رمضان فعال است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد ، ماه مبارک رمضان حس نوع دوستی و کمک به دیگران را در انسان‌ها رشد می‌دهد، یکی از اقدامات خوب در این راستا اهدا خون به نیازمندان خون است که جلوه زیبایی از زندگی بخشی به حساب می‌آید.

خون برای ادامه زندگی انسان مسئله‌ای حیاتی است، ۱۰ درصد افرادی که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند نیازمند خون و فرآورده‌های خونی هستند بنابراین از هر سه شخص یک فرد در طول زندگی خود نیازمند این ماده حیاتی است .

اهدای خون برای شخصی که خون خود را اهدا می‌کند سبب بهبود سلامت قلب و عروق، کاهش وزن، کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان، پاک سازی سموم بدن،  ساخت گلبول‌های جدید خونی ، افزایش سلامت بدن و حس خوب نوع دوستی می‌شود.

خون اهدا شده به افراد آسیب دیده در حوادث و سوانح گوناگون، سوختگی‌ها، هنگام اعمال جراحی، افراد سرطانی، بانوان باردار در حین زایمان، نوزادان و به خصوص نوزادان نارس که به زردی دچار می‌شوند، از جمله افراد نیازمندان به خون هستند.

نقی تقوایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: بنده افتخار می‌کنم که مردم استان یزد در همه عرصه‌ها به خصوص اهدای خون پیشتاز هستند، آمار و اطلاعات استان یزد را در کشور که اعلام می‌کنیم سبب سرفرازی و افتخار است.

وی گفت: با همت بلند مردم استان یزد در اهدای خون سبب شد که ما هیچ وقت در استان یزد با کمبود خون و فرآورده‌های خونی مواجه نشویم، ایثار و از خودگذشتگی مردم یزد همواره زبان زد بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان یزد افزود: با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، فی نفسه اهدا خون در ماه مبارک رمضان کمتر می‌شود به خصوص در شیفت صبح با توجه به روزه‌داری و گرم بودن هوا مراجعه افراد کم می‌شود.

تقوایی ادامه داد: برای اینکه روزه‌داران بتوانند در امر اهدا خون مشارکت داشته باشند یک شیفت اضافه شده است که تا بعد از افطار هم مشغول به کار هستند، مرکز اصلی در میدان ابوذر طبق روال قبل شیفت صبح از ساعت ۷٫۵ صبح تا ۱۳٫۵ و شب عصر از ۱۷٫۵ شروع می‌شود و تا ۲۳ شب ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در ایام سخت کرونایی و محدودیت منع تردد از ساعت ۲۲ شب تصریح کرد: هماهنگی لازم با استانداری و فرمانداری یزد انجام شده است تا افرادی که برای اهدای خون مراجعه می‌کنند و اهدا خون داشتند اگر جریمه شدند می‌توانند برگه اهدای خون را ارائه داده و جریمه آنها کنسل می‌شود بنابراین مردم با خیال راحت برای اهدای خون مراجعه داشته باشند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان یزد خاطر نشان کرد: همچنین در مرکز بعدی اهدای خون هم که در شهرستان اردکان واقع شده است در شیفت صبح طبق روال عادی و شیفت بعدازظهر از ساعت ۹ تا ۱۱ شب برقرار است، در مرکز فلکه پنجم آزادشهر در یزد هم روزهای زوج ساعت ۸ تا ۱۲ صبح خونگیری انجام می‌شود و در شهرستان میبد همه روزه از ساعت ۷٫۵ صبح تا یک بعدازظهر اهدای خون انجام  می شود

تقوایی با اشاره به اینکه در شرایط موج چهارم کرونا هستیم، عنوان کرد: کلیه افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شدند و از آن به سلامت عبور کرده و یک ماه از بهبودی آن‌ها می‌گذرد می‌توانند به سازمان انتقال خون مراجعه کرده و اهدا پلاسما داشته باشند، تا از آن برای بیماران که در بیمارستان بستری هستند و نیاز به پلاسما دارند استفاده شود.

وی اظهار داشت: استان یزد سال گذشته بالاترین میزان پلاسما کرونا را نسبت به سرانه جمعیت در کشور داشت که مایه افتخار است، این پلاسما‌ها در اختیار بیمارستان‌ها گذاشته شد و  اثرات خوب خود را داشت، اکنون هم این آمادگی برای دریافت پلاسما، انجام آزمایش بر روی پلاسما و انتقال آن به بیمارستان‌ها در صورت نیاز وجود دارد.

با اهدای خون هم به فردی که نیازمند خون است، کمک می شود و هم این کار برای سلامت خود فرد مفید است ، اهدای خون سبب نجات جان زندگی هزاران نفر می‌شود، همچنین این اقدام خداپسندانه سبب ایجاد حسی خوب در فرد، افزایش معنویت، کسب آثار دنیوی و اخروی و مقبولیت اجتماعی، می‌شود .

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در