رشته سوارکاری نباید اینگونه مورد بی مهری قراربگیرد

به گزارش هفته نامه افق کویر، عصر پنجشنبه ۲۶ فروردین‌ماه؛ ورزشکاران رشته سوارکاری طی تماسی تلفنی با خبرنگار هفته نامه افق کویر اعتراض خود را مبنی بر بسته شدن باشگاه سوارکاری واقع در پارک آهنشهر اعلام کردند.
پیرامون پیگیری این موضوع گزارشی تهیه شده است. که در ادامه می خوانید.

یکی از جوانان علاقمند به این رشته به عنوان نماینده سوارکاران بافقی گفت: سالها از احداث باشگاه سوارکاری می گذرد و قریب به چهل اسب در این‌مکان نگهداری می شود و هیچ زمان مشکلی وجود نداشته است.

                                   مسایل زیست محیطی و بهداشت

وی افزود: شرکت سنگ آهن بنابر دلایل مختلف از قبیل زیست محیطی و… قصد جمع آوری باشگاه سوارکاری را دارد؛ اگر‌ این اقدام صورت بگیرد من به عنوان یک جوان که بیش از ۵ اسب پرورش دادم و علاقه بسیاری به این رشته ورزشی دارم قطعا این رشته را ترک خواهم کرد.
این ورزشکار رشته سوارکاری تصریح کرد: در حال حاضر اسب های زیادی آماده کورس یا به دنیا آوردن کره اسب هستند و جهت جابجایی مشکلات زیادی وجود دارد.

                          زحمات چندین ساله ما به هدر خواهد رفت

وی بابیان اینکه محیط آهنشهر خنک و برای اصطبل اسب بسیار مناسب است گفت: مالکان مجبور هستند هر کدام در یک نقطه شهر ‌که شرایط مناسبی ندارد ساکن شوند. علاوه بر هزینه های گزاف باید اسب ها را از یکدیگر جدا کنیم که همین امرباعث می شود در زمینه مراجعه دامپزشک با مشکل روبرو شویم و زحمات چندین ساله ما به هدر خواهد رفت.
این جوان‌ بافقی با اشاره به اینکه افراد زیادی روزانه جهت تقویت روحیه به همراه فرزندانشان از اسب ها بازدید دارند؛ بیان داشت:در شهرهای دیگر ایران پارک های زیادی که وسعتی هم ندارد دارای باغ وحش است. باشگاه سوارکاری برای پارک آهنشهر بافق به این عظمت هیچگونه آلودگی و از لحاظ بهداشتی مشکلی تا بحال ایجاد نکرده است.
مالک معترض گفت: رشته سوارکاری از سفارشات پیامبر اسلام (ص) می باشد. نباید اینگونه مورد بی لطفی قرار گیرد و جوانان زیادی از این ورزش فاصله بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در باشگاه فرهنگی ورزشی سنگ‌آهن رشته های زیادی مورد حمایت قرارگرفتند؛ گفت: اکثریت رشته ها دارای سالن، لباس، توپ و… بصورت رایگان بوده و ورزشکاران از اهمیت بسیاری برخوردارند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اجاره آب و برق را مالکین می‌پردازند و فقط ساختمان از شرکت است نباید اینگونه مالکین را با اسب هایشان به حال خود رها کنند و این رشته ورزشی مورد بی مهری قرار بگیرد.

                                 این‌امید و باشگاه را از ما نگیرید

وی با بیان اینکه استعدادهای زیادی در این باشگاه پرورش یافتند که نمونه آن بانویی جوان  می باشد و در حال حاضر در بین ورزشکاران زبانزد است؛ اعلام داشت: نباید اینگونه ورزشکاران را که در یک نقطه جمع هستند از هم پراکنده کنند. ما جهت پیگیری این موضوع به ارگان‌های مربوطه مراجعه داشتیم که به خاطر وضعیت کرونا اجازه ورود و صحبت به ما داده نشده است.

وی تاکید کرد: ما ورزشکاران همگی فرزندان پدرانی هستیم که در شرکت سنگ آهن زحمات بسیاری کشیده اند و از مدیرعامل وقت خواستاریم که این امید و باشگاه را از ما نگیرند تا پیست سوارکاری بافق تکمیل گردد.

                                        انتظار جهت تشکیل جلسه

در ادامه پیرامون این موضوع با رئیس هیات سوارکاری بافق گفتگویی تلفنی صورت گرفت که وی در خصوص ساخت پیست هیات سوارکاری بافق اظهار داشت: فرماندار شهرستان از باشگاه سوارکاری بازدید نموده و مقرر شد جلسه ای با حضور مدیران عامل معادن(فلات، سنگ آهن و…) تشکیل و جهت ساخت پیست مساعدت صورت بگیرد.

                     موضوع باید به دست مسئولین شهر حل شود
حسن محمدی با اشاره به اینکه در بحث پیست سوارکاری پیگیری‌های صورت گرفته؛ اعلام داشت: ماسه ریزی پیست با مساعدت ۷۰میلیون‌تومانی شرکت سنگ آهن انجام و نیز این شرکت در زمینه ماشین آلات برای آماده سازی پیست به ما کمک نموده است. در حال حاضر پیست آماده و تنها محل نگهداری اسب وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ساختمان پیست نیاز به اعتبار دارد و متأسفانه بودجه‌ای برای شروع ساخت موجود نیست؛ بیان کرد: فرماندار بافق قول تشکیل جلسه داده است،ولی هنوز جلسه ای برگزار نشده و چندین بار از وی درخواست کردیم تا در این خصوص تدبیری اندیشیده شود.

محمدی در خصوص بلاتکلیفی ورزشکاران سوارکاری گفت: این باشگاه که در اختیار هیات سوارکاری می باشد تا پایان سال گذشته قرارداد داشته و بمدت یک ماه تا پایان فروردین ماه تمدید و فرصت جهت تخلیه مکان داده شده‌ است.

وی علت تحویل مکان را مسائل آلودگی زیست محیطی و بهداشتی عنوان کرد و افزود: مالکین و سوارکاران در جریان تخلیه اصطبل ها بوده اند. اکنون آنها مکانی برای انتقال ندارند و این موضوع باید به دست مسئولین شهر حل شود.

                        ۵میلیارد تومان اعتبار نیاز است 

وی در پایان با بیان اینکه برای ساختمان پیست حدود ۵میلیارد تومان برآورد هزینه شده است و از اداره ورزش و جوانان نیز کمک‌خواسته ایم ولی بحث کمبود اعتبار مطرح است؛ گفت: استدعا دارم مدیران عامل معادن در این زمینه ما را یاری کنند تا بتوانیم ساختمان سازی را آغاز و سپس جابجا شویم.
وی اضافه کرد: افرادی هستند که مکان نگهداری از اسب را ندارند و اگر این رشته ورزشی مورد بی‌مهری قرار بگیرد به افراد که در این رشته هزینه کردند آسیب وارد می شود.
گفتنی است؛ ۲۱ شهریورماه ۱۳۹۶ کلنگ‌ پیست سوارکاری بافق با حضور زاده رحمانی فرماندار اسبق، امام‌ جمعه سابق ، مدیرکل صداوسیمای یزد و جمعی از مسئولین شهرستانی در مساحتی به متراژ  ۴۸ هکتار به زمین زده شد که این پیست در صورت بهره‌برداری یکی از پیست‌های مجهز کشور می‌شود و این پیست توان برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی را خواهد داشت.

الهام نصیرزاده

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل