کمبود مربی آموزش رانندگی در سطح بافق

به گزارش هفته نامه افق کویر،آموزشگاه‌های رانندگی یکی از اماکنی بودند که هنوز شوک گران شدن بنزین را سپری نکرده، با کرونا دست‌وپنجه نرم کردند و این امر سبب شد تا ضررهای هنگفتی به این قشر در سراسر ایران وارد شود. مربی که در حال حاضر دیگر این شغل را ترک کرده در پیامی به خبرنگار افق کویر خواستار پیگیری مشکلات این حرفه شد. در این باره گزارشی از سوی این نشریه مهیا شده است که به اطلاع خوانندگان گرامی می رسانیم.
بانوی جوان در گفتگو با خبرنگار افق کویر گفت: آموزشگاه‌های رانندگی روزهای شگفتی را سپری نمودند و دچار لطمه‌های سنگینی شدند.
وی با اشاره به اینکه دیگر در این کار ماندن صرف ندارد و من به همراه تعدادی از همکاران کار آموزش را کنار گذاشته ایم؛ اعلام داشت: اتفاقات سال های گذشته برای آموزشگاه‌های رانندگی از جمله گرانی بنزین سپس کرونا و تعطیلی ها و گران شدن خودرو به همراه استهلاک قابل تامل نیست.
یکی دیگر از فعالان آموزشگاه رانندگی گفت: بیمه بدنه و شخص ثالث پراید، استهلاک و سوخت خودرو و… دغدغه مربیان است که باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد.
وی افزود: تعطیلی آموزشگاه‌ها ضربه سختی به مربیان وارد نموده و همین امر باعث دلسرد شدن افراد و ترک کار شده است.
یکی از آموزشگاه داران در گفتگویی تلفنی با اشاره به مشکلات عدیده‌ای که برای این قشر پدید آمده اظهار کرد: مربی در سطح شهر بافق فراوان است ولی به علت گرانی خودرو می گویند آموزش دادن صرف ندارد.
وی  با اشاره به اینکه با مشکلات مالی روبرو شده ایم؛ گفت: با توجه به مصرف بالای سوخت هیچگونه سهمیه ای شامل مربیان نمی شود.
متصدی آموزشگاه به تعطیلی هایی که کرونا عامل پایین آمدن تعداد ثبت نام شده اشاره داشت وگفت: آموزشگاه ها خصوصی هستیم  و از درآمد ثبت نام هزینه مکان، مربی و… را می پردازیم.
وی تصریح کرد: در شرایط کرونا چندین مرحله آموزشگاه ها حالت تعطیل یا نیمه تعطیل  داشت که در حالت تعطیل کلا درب آموزشگاه  بسته و نیمه تعطیل که شاید آزمونی هم برگزار نمی گردید.
آموزشگاه دار بافقی از مسئولین  خواستار شد و اعلام کرد: لطفا  تسهیلاتی را برای بخش خصوصی که در شهر باید فعالیت داشته باشد در نظر  بگیرید تا مربی دلگرم شود و کار را ترک نکند.
وی با بیان اینکه راضی به افزایش نرخ ثبت نام  نیستم؛ زیرا مردم تحت فشار مالی بیشتری قرار می گیرند؛ بیان داشت: مسئولین شهر برای خرید خودرو و  سهیمه سوخت تدابیری بیاندیشند.  به وانت بارها سهمیه سوخت تعلق می گیرد که شاید از آن استفاده هم نداشته باشند ولی مربیان هیچگونه سهمیه ای ندارند.
در ادامه یکی دیگر از آموزشگاه داران  با بیان اینکه برای مربی ها  اصلا صرف ندارد تا به آموزش بپردازند؛ توضیح داد: استهلاک خودرو بالا و سوخت  سهیمه ای به مربیان تعلق نمی گیرد. باتوجه به اینکه خودرو پنج برابر افزایش قیمت داشته ولی هزینه ثبت نام؛ نسبت به چهار سال گذشته  فقط دو برابر افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: بسته کاغذ ۱۲ هزارتومان قیمت داشت که اکنون همان بسته را به مبلغ ۸۰هزارتومان خریداری می نماییم.
متصدی آموزشگاه تصریح کرد: یکی از مربیان  ۳۵ روز است که  اطراف آموزشگاه نیامده و درآمد آموزشگاه پایین آمده است .
وی در خصوص ثبت نام متقاضیان اعلام داشت: تعداد متقاضی جهت آموزش آنچنان کاهشی نداشته است.  ولی ما  نمی توانیم در این شرایط که با کمبود مربی  مواجه هستیم؛  ثبت نام انجام دهیم.
آموزشگاه دار بافقی عنوان کرد: به علت کمبود مربی باید به افراد وعده ۶ ماه دیگر بدهیم ، به همین علت در سطح توان ثبت نام صورت می گیرد.
وی گفت: در حال حاضر در یک آموزشگا ه ها ۶ مربی می باشد. سه مربی فعال و دو مربی چون شاغل هستند بصورت  پاره وقت حاضر می شوند و یکی از شش مربی تمایل زیادی  به کار ندارد و می گوید ضرر باید بدهم.
متصدی آموزشگاه رانندگی با اشاره به اینکه دو آموزشگاه پایه سوم، یک آموزشگاه پایه دو در شهرستان موجود و پایه یک اصلا در بافق نیست، بیان داشت: همیشه بیش از  پنجاه نفر ثبت نامی داشته ایم. اکنون به ۳۰ الی ۳۵ نفر رسیده است.
در ادامه ” علی اکرمی”  مربی آموزشگاه شاهین که دارای سابقه ای ۱۶ ساله است به گفتگو پرداخت و گفت: با توجه به گرمی هوای شهرستان بافق و روشن کردن کولر و با وجود ثبت نام  زیاد با کمبود سوخت و همچنین کمبود مربی مواجه هستیم که بابت این موضوع مربی آموزشگاه تحت فشار است.
وی از مسئولین خواست نسبت به این موضوعات رسیدگی کنند و ادامه داد: حداقل کار این باشد سوخت اضافه داده شود. مدل خودرو باید بالا و جدید باشد تا اجازه دهند تمامی خودروها دوگانه سوز شود.
اکرمی اضافه کرد: بهتر است برای افرادی که قصد دارند مربی آموزشگاه رانندگی شوند  وام خودرو در نظر گرفته شود و یا به تمامی خودروهای آموزش اجازه دوگانه سوز شدن دهند.

الهام نصیرزاده|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در