نقش صاحبان عزا در قطع زنجیره کرونا

 

الهام نصیرزاده/ به گزارش هفته نامه افق کویر، مراسم عروسی و عزا از عوامل اصلی شیوع کرونا می باشد و نقش صاحبان مراسم در این زمینه اهمیت زیادی دارد. افرادی دانسته یا ندانسته در شهر اقدام به برگزاری مراسم‌های ترحیم می‌کنند. دراین باره با ” مهدیه کوهگرد حسینی” معاون فنی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافق گفتگویی انجام شد.

وی درخصوص برگزاری مراسمات ترحیم گفت: ما نمی توانیم به منازل مردم ورود و دخالت داشته باشیم امکان دارد همکار ما مورد ضرب و شتم افراد صاحب عزا قرار بگیرد.
کوهگرد حسینی با بیان اینکه وظیفه شهرداری و نیرو انتظامی است تا اجازه ورود به آرامستان را به مردم ندهند؛ بیان داشت: برنامه غسل و تدفین برعهده کارشناس شبکه بهداشت بوده و با نظارت وی به نحو عالی انجام می گیرد.
معاون فنی شبکه و بهداشت؛ با بیان اینکه مردم مطلع از ابتلای متوفی به کرونا بوده؛ تاکید داشت: شهروندان با اینکه مطلع هستند متوفی کرونا داشته؛ در مراسم وی شرکت می کنند. از سوی شبکه بهداشت و درمان توصیه شده، حتی خانواده داغدار نیز تجمع نداشته باشد.
وی تصریح کرد: در مجموع درگیری مبتلایان به کرونا خانوادگی بوده؛ و از خانواده متوفی معمولاً چند نفر مثبت شده و این مراسمات عامل افزایش آمار مبتلایان می باشد.
مهدیه کوهگرد حسینی در خصوص میزان مرگ و میر افراد مبتلا به کووید۱۹ اعلام داشت: تقریباً از ابتدای سال ۴ فوتی مبتلا به کرونا در شهرستان بافق داشته ایم.
وی شرکت نکردن در مراسم عزا را مهم‌ترین توصیه بهداشتی در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا دانست و گفت: نقش صاحبان عزا در مراسم‌ها بسیار مهم است که اعلام کنند به دلیل بیماری کرونا هیچ‌گونه مراسمی برگزار نمی‌شود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل