اگر چک مفقود شود چه اقداماتی باید انجام داد

درصورتی که چکی گم شود برای جلوگیری از اقدامات غیر قانونی باید راهکارهای قانونی را طی شود.
پس از مفقوی چک، باید به بانک صادر کننده چک مراجعه کرد و کاربرگ مخصوص بانک را پر کرد و از بانک خواست از پرداخت وجه چک به دیگری خودداری کند پس از انجام این کار بانک با احراز هویت شخص چک را به مدت یک هفته مسدود می‌کند.
پس از مسدود شدن چک، فرد موظف است به دادسرای محل استقرار افتتاح کننده حساب مراجعه کند و شکایتش را به دادسرا تقدیم و دادسرا گواهی صادر کند.
پس از انجام این دو مرحله فردی که چک او مفقود شده باید مجددا به بانک مراجعه کند و گواهی‌ای را که از دادسرا گرفته تحویل بانک دهد، اگر این کار در مدت یک هفته انجام نشود و شخصی چک را به بانک ببرد درصورتی که پول در حساب باشد چک برای او نقد می‌شود.
به همین دلیل مراجعه به بانک برای اعلام مفقودی چک و دریافت گواهی از دادسرا امری ضروری است که برای جلوگیری از نقد شدن چک گم شده حتما باید رعایت شود

کار خوب یک قاضی

کاشت ۲۰هزار نهال و خدمت رسانی رایگان
به میزان ۵هزار ساعت به جای زندان

این قاضی دادگاه کیفری ، با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، متهمین را به عنوان سفیر سبز به جای زندان به انجام خدمات عمومی رایگان از قبیل نگهداری و آبیاری فضای سبز و بوستان‌های شهری، رنگ‌آمیزی جداول، سطل‌های زباله و صندلی مستقر در پارک‌ها، سبزبانی در پارک‌ها و درخت کاری با نظارت کارشناسان فضای سبز شهرستان مکلف نموده‌اند.
نظریه مشورتی شماره ۷/۹۸/۶۴۲ مورخ ۳۰/۰۱/۱۳۹۹ اداره حقوقی قوه قضائیه
سوال
آیا در محکومیت‌هاي مالی امکان مکان یابی و ردیابی محکومٌ علیه به وسیله کنترل مخابرات شنود یا اخذ BTS وجود دارد؟
پاسخ
پس از اعمال ماده ۳ قانون نحوه اجراي محکومیت هاي مالی مصوب ۱۳۹۴به دستور قاضی مربوط هرگونه اقدام قانونی لازم براي دستگیري محکوم علیه از جمله ردیابی از طریق تلفن همراه جهت کشف محل اختفاء وي انجام می شود؛
زیرا دستگیري محکوم علیه از لوازم بازداشت وي است و اذن در شئی اذن در لوازم آن نیز هست.

حسام الدین نعیمی بافقی
وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در