انتخاب رييس بيمارستان کاري سخت است

به گزارش هفته نامه افق کوير، بافق است و يک بيمارستان؛ که هميشه مشکلاتش را به دوش ساختمان فرسوده خود مي اندازد؛ بيمارستاني که در زمينه تعيين رياست اکثر مواقع مورد کم لطفي قرار داشته و شايد همين علت وجود برخي مشکلات باشد؛ بارها از دانشگاه علوم پزشکي بازديد از اين بيمارستان صورت گرفته و هربار شاهد گلايمندي در خصوص کمبود پرستار، نيروي خدمات و فشار کاري آنها… هستيم. در زمينه مجهز نمودن بيمارستان خوشبختانه با وجود معادن دستگاه ها خريداري شده ؛ بازهم يک متخصص با مشکلات دست و پنجه نرم ميکند يک روز بيماران را ويزيت و يک روز مقاوت مي کند و به راحتي دستگاه ميلياردي را ساعت ها بلااستفاده رها و بيماران را اسير مي کند. حال بيمارستان ۹۶ تختخوابي نياز به تکاپو رييس دارد. رفت و آمد به استان و نظارت از اين پروژه تا کار سريع تر پيش برود. در اين زمينه تعدادي اعلام کردند دکتر معظمي بايد بيش از اين ها رياست و تلاش کند. در اين باره “دکتر نوري” معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي در حاشيه بازديد از بيمارستان بافق به پرسش هاي افق کوير پاسخ داد.

افق کوير: آيا دکتر معظمي توانايي مديريت بيمارستان بافق را داراست؟ و به نحو احسن به وظيفه خود عمل مي کند؟
با توجه به بازديدي که امروز از بيمارستان داشتم بايد يک سري کارها در مرکز استان صورت بگيرد و به صورت جدي تر پيگيري نماييم.

افق کوير: رييس بيمارستان براي شهرستان ها بر چه اساسي انتخاب مي شود؟
ابتدا گزينه هايي براي رياست بيمارستان انتخاب مي شود؛ که امري سخت است؛ زيرا نظر افراد متعددي از جمله فرماندار شهرستان، مجموعه اطلاعات و امنيتي، حتي شايد امام جمعه و نماينده مردم، مجموعه دانشگاه علوم پزشکي مطرح است. اينگونه نيست فقط معاون درمان نظر دهد. بالاخره بعد از نظرات يک نفر انتخاب مي شود.

افق کوير: جهت تغيير رييس بيمارستان برنامه اي داريد؟
انتخاب مسئول در کشور ما چون مجموعه هاي مختلف نظر مي دهند يکمقدار سخت است؛ ولي ما بايد حداکثر تلاش را صورت دهيم تا در هرحال اگر مسئولي شروع به کار کرد و رضايت مندي ايجاد نمود؛ وي را کمک کنيم و اگر نقاط ضعف دارد مرتباً جهت رفع آن به او گوشزد نماييم.

افق کوير: اگر فرد توانايي نداشته باشد؟
اگر ارتقاء سيستم به جايي برسد که شايد يک فرد توانايي در آن وجود نداشته باشد؛ بحث ديگري است؛ اما وقتي يک نيرو مسئوليتي را قبول مي کند با توجه به اينکه در چنين شرايطي کمتر کسي مسئوليت را مي پذيرد و تمايل دارد که در يک موقعيت و مسئوليت قرار بگيرد؛ بايد تلاش کرد نقاط قوت تقويت و نقاط ضعف کم شود.

افق کوير: دکتر معظمي در بافق ماندنيست يا رفتني؟
اين بحثي نيست که بتوان در اين فرصت و در اين جلسه تصميم گرفت و بايد قطعاً جهت ارتقاي بيمارستان همه کمک نمايند.

افق کوير: در خصوص واکسيناسيون و موج جديد کوويد۱۹ در استان توضيح دهيد:
يکي از سنگين ترين و وسيع ترين موج ها در استان است به طوري که تا امروز ۲۳ تيرماه ۷۶۹ نفر بيمار با درگيري متوسط و ۱۲۲ بيمار با درگيري شديد در بيمارستان بستري هستند. واکسيناسيون در استان در حال انجام ولي سرعت خوب نيست. تاکنون سه درصد جمعيت استان دو دوز واکسن را دريافت کرده اند. نکته مهم براي واکسيناسيون اين است که با توجه به کاهش مرگ و مير و درگيري شديد، اين واکسن ايمني صد درصد ندارد.

الهام نصیرزاده

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در