انتخاب رییس بیمارستان کاری سخت است

 به گزارش هفته نامه افق کویر، بافق است و یک بیمارستان؛ که همیشه مشکلاتش را به دوش ساختمان فرسوده خود می اندازد؛ بیمارستانی که در زمینه تعیین ریاست اکثر مواقع مورد کم لطفی قرار داشته و شاید همین علت وجود برخی مشکلات باشد؛ بارها از دانشگاه علوم پزشکی بازدید از این بیمارستان صورت گرفته و هربار شاهد گلایمندی در خصوص کمبود پرستار، نیروی خدمات و فشار کاری آنها… هستیم. در زمینه مجهز نمودن بیمارستان خوشبختانه با وجود معادن دستگاه ها خریداری شده ؛ بازهم یک متخصص با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند یک روز بیمار ویزیت و یک روز مقاوت می کند و به راحتی دستگاه میلیاردی را ساعت ها بلااستفاده رها و بیماران را اسیر می کند. حال بیمارستان ۹۶ تختخوابی نیاز به تکاپو رییس دارد. رفت و آمد به استان و نظارت از این پروژه تا کار سریع تر پیش برود. در این زمینه تعدادی اعلام کردند دکتر معظمی باید بیش از این ها ریاست و تلاش کند. در این باره “دکتر نوری” معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در حاشیه بازدید از بیمارستان بافق به پرسش های افق کویر پاسخ داد.
افق کویر: آیا دکتر معظمی توانایی مدیریت بیمارستان بافق را داراست؟ و به نحو احسن به وظیفه خود عمل می کند؟
با توجه به بازدیدی که امروز از بیمارستان داشتم باید یک سری کارها در مرکز استان صورت بگیرد و به صورت جدی تر پیگیری نماییم .
افق کویر: رییس بیمارستان برای شهرستان ها بر چه اساسی انتخاب می شود؟
ابتدا گزینه هایی برای ریاست بیمارستان انتخاب می شود؛ که امری سخت است؛ زیرا نظر افراد متعددی از جمله فرماندار شهرستان، مجموعه اطلاعات و امنیتی، حتی شاید امام جمعه و نماینده مردم، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مطرح است. اینگونه نیست فقط معاون درمان نظر دهد. بالاخره بعد از نظرات یک نفر انتخاب می شود.
افق کویر: جهت تغییر رییس بیمارستان برنامه ای دارید؟
انتخاب مسئول در کشور ما چون مجموعه های مختلف نظر می دهند یک‌مقدار سخت است؛ ولی ما باید حداکثر تلاش را صورت دهیم تا در هرحال اگر مسئولی شروع به کار کرد و رضایت مندی ایجاد نمود؛ وی را کمک کنیم و اگر نقاط ضعف دارد مرتباً جهت رفع آن به او گوشزد نماییم.
افق کویر: اگر فرد توانایی نداشته باشد؟
اگر ارتقاء سیستم به جایی برسد که شاید یک فرد توانایی در آن وجود نداشته باشد؛ بحث دیگری است؛ اما وقتی یک نیرو مسئولیتی را قبول می کند با توجه به اینکه در چنین شرایطی کمتر کسی مسئولیت را می پذیرد و تمایل دارد که در یک موقعیت و مسئولیت قرار بگیرد؛ باید تلاش کرد نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف کم شود.
افق کویر: دکتر معظمی در بافق ماندنیست یا رفتنی؟
این بحثی نیست که بتوان در این فرصت و در این جلسه تصمیم گرفت و باید قطعاً جهت ارتقای بیمارستان همه کمک نمایند.
افق کویر: در خصوص واکسیناسیون و موج جدید کووید۱۹ در استان توضیح دهید:
یکی از سنگین‌ترین و وسیع‌ترین موج‌ها در استان است به طوری که تا امروز ۲۳ تیرماه ۷۶۹ نفر بیمار با درگیری متوسط و ۱۲۲ بیمار با درگیری شدید در بیمارستان بستری هستند. واکسیناسیون در استان در حال انجام ولی سرعت خوب نیست. تاکنون سه درصد جمعیت استان دو دوز واکسن را دریافت کرده اند. نکته‌ مهم برای واکسیناسیون این است که با توجه به کاهش مرگ و میر و درگیری شدید، این واکسن ایمنی صد درصد ندارد.

الهام نصیرزاده

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل