مدیر HSE شرکت سنگ آهن مرکزی: خرید واکسن جزء اولویت های کاری شرکت سنگ آهن مرکزی

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی؛مهندس غلامرضاپور مدیر HSE شرکت سنگ آهن مرکزی در حاشیه نشست اضطراری کمیته ارتقاء سلامت با موضوع کرونا،با توجه به وضعیت قرمز در شهرستان و نیاز همکاری همه ارگان ها و سایر موسسات با این مجموعه برای کنترل بیماری گفت: بدون شک نمی توان در این زمینه به تنهایی عمل کرد و آنچه بر عهده ما است و می توان انجام داد،طی نشست اضطراری کمیته ارتقاء سلامت با حضور جانشین مدیرعامل،مدیران و معاونین شرکت مطرح شد.
وی از جمله موارد مطرح شده را شامل لغو ماموریت های غیرضروری،لغو مرخصی های ببیشتر از یک روز، گندزدایی سرویس های ایاب و ذهاب طی ۲ مرحله،جا به جایی پرسنل در ۲ مرحله با کمترین ظرفیت عنوان کرد و افزود: همچنین ماسک ماهیانه در اختیار پرسنل قرار می گیرد و معاونت مالی نیز پشتیبانی لازم را برای خرید آن انجام خواهد داد.
ابراهیم غلامرضا پور با بیان اینکه تمام آبدارخانه های مجموعه تا نیمه مرداد ماه تعطیل خواهد شد،خاطر نشان کرد: دکتر حنیف به عنوان پزشک دیگر مجموعه در سایت گندله سازی مستقر خواهد شد تا با انجام تست رپید بتوان غربالگری نیروها را انجام داد.
وی ادامه داد: کلیه مدیران و سرپرستان موظف هستند در خصوص نظارت بر نیروها اقدامات لازم را انجام دهند و در صورت مشاهده فردی از مجموعه که پروتکل های بهداشتی رعایت ننموده و از ماسک نیز استفاده نکرده،علاوه بر خود فرد سرپرست مربوطه نیز جریمه خواهد شد و این موضوع به جد از سوی واحد حراست و HSE و سایر واحدهایی که همکاری می کنند پیگیری می شود.
مدیر HSE گفت: سامانه ای که برای پایش و غربالگری نیروها فعال بود مجدد از سوی معاونت برنامه ریزی فعال می شود.
وی در پاسخ به سوال بسیاری از افراد مبنی بر کاهش تعداد نیروها در مجموعه توضیح داد: ما تابع مصوبات ستاد ملی با کرونا هستیم و تا کنون هیچ صحبتی از سوی استانداری و فرمانداری بافق نشده است و اگر این اتفاق بیفتد در تمام شهر باید محدودیت هایی ایجاد شود تا نیروها پس از محل کار در منازل خود باشند و امکان حضور در محل های دیگر را نداشته باشند و نظارت و پایشی نیز وجود داشته باشد.
غلامرضا پور با اشاره به آنکه شرکت سنگ آهن جزء صنایع تولیدی است و هیچ گونه اجازه ای تاکنون برای تعطیلی آن داده نشده است،افزود: این موضوع از سوی مدیرعامل یا معاونین مطرح نمی شود و باید از سوی استانداری و سایر ارگان های مسئول به ما ابلاغ شود.
وی با تاکید به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی بیان کرد: از پرسنل شرکت می خواهیم از هرگونه تجمعات و دورهمی ها و حضور در مراسمات پرهیز کنند تا با کمک یکدیگر از این موج گذر کنیم و واکسیناسیون خوبی از سمت وزارت بهداشت برای تمام مردم کشور انجام گیرد.
مدیر HSE شرکت خرید واکسن را از اولویت های کاری شرکت دانست و گفت: در آخرین جلسه ای که با دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار شد درخواست خرید ۱۴ هزار دُز واکسن را دادیم اما متاسفانه واکسنی برای در اختیار دادن نیست و بدون شک اگر واکسنی باشد پرسنل شرکت و بازنشستگان مجموعه در اولویت امر قرار دارند و این باید از سمت وزارت بهداشت فراهم شود تا بتوان خریداری کرد.
غلامرضا پور با بیان اینکه افراد با علائم مشکوک به کرونا حق ورود به مجموعه را ندارند،تصریح کرد: اگر فردی با علائم مشکوک در مجموعه که به تشخیص تیم پزشکی شرکت برای انجام تست پی سی آر به مرکز شماره ۲ ارجاع داده شد،تا زمان دریافت نتیجه حق ورود به مجموعه را ندارد و در صورت مشاهده در محیط کار نه تنها غیبت بلکه جریمه خواهد شد و بالعکس آن با توجه به هماهنگی با واحد HSE هیچ گونه غیبت و جریمه ای برای فرد لحاظ نخواهد شد و نتیجه نیز به آنان اعلام خواهد شد.
وی با تاکید به پرهیز از سفرهای غیرضروری و ممنوعیت آن ،تصریح کرد:هرگونه سفر به خارج از استان برای کارمندان شرکت سنگ آهن با توجه به وضعیت کنونی ممنوع است و افراد در صورت تخطی پس از بازگشت اثر انگشت آنان برای ورود به مجموعه باطل می شود و به مدت ۳ روز قرنطینه خانگی می شوند و با هزینه شخصی نیز تست پی سی آر را باید انجام دهند و در صورت منفی شدن و عدم علائم، فرد قادر به بازگشت به محیط کار خود خواهد بود و در این مدت نیز تایید کارکرد برای آنان انجام نمی گیرد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی