محور بافق به سیریز باز حادثه آفرین شد

محور بافق به سیریز باز حادثه آفرین شد
به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر، شب گذشته جاده بافق- سیریز حادثه آفرین شد.
سرگرد «ابوالفضل رعیت» فرمانده پلیس راه بافق- بهاباد در گفتگویی با خبرنگار هفته نامه افق کویر گفت:حوالی ساعت یک و نیم بامداد، امروز یکشنبه، سوم مردادماه سالجاری، یک دستگاه خودرو ولوو در جاده بافق- سیریز در حال عبور بوده است که ناگهان یک نفر شتر با این خودرو برخورد می کند.
وی افزود: مهارت راننده این کشنده سنگین باعث شد تا خودرو دچار انحراف نشود و حادثه جانی به بار نیاورد؛ اما برخورد شتر با این کشنده، موجب تلف شدن این حیوان گردید.
وی علت وقوع این حادثه را بی توجه ای ساربان یا مالک شترها به مراقبت و آشکار سازی این حیوان با رنگ های دارای بازتاب نور و شبرنگ اشاره کرد.
فرمانده پلیس راه بافق _ سیریز با بیان اینکه بی توجهی مالکین و ساربانان به شرح وظايف قانونی در نگهداری شترها موجب افزایش فاحش تصادفات برخورد با شتر در سال جاری شده افزود: ادامه این روند می تواند باعث وقوع حوادث جبران ناپذیر گردد.
وی با اعلام اینکه پلیس راه بافق بهاباد؛ ضمن تقاضای مجدد جهت توجه به شرح وظايف از سوی مالکین شترها و ساربانان یادآور شد: مالکین موظفند شترهای خود را با رنگ های روشن دارای بازتاب در شب و نصب شب رنگ در قسمت گردن و پاها آشکار سازی نمایند.
سرهنگ رعیت تاکید داشت: ساربان نیز موظف است شترها را از حاشیه راه دور نماید و هنگامی که قصد عبور از سطح جاده را دارند؛ حتما با حضور خود و بکارگیری علایم هشداردهنده اقدام نمایند.
وی تصریح کرد: حضور ساربان در هر حال ضروری می باشد و در صورت بی توجهی به موارد یاد شده و وقوع تصادف؛ به ویژه در شب مالکین به عنوان مقصر به مرجع قضایی معرفی می گردند.
فرمانده پلیس راه بافق_ سیریز با اشاره به اینکه حفظ امنیت تردد در سطح جاده خط قرمز پلیس راه می باشد؛ اذعان داشت: نمی توان اجازه داد ادامه بی توجهی برخی افراد باعث ایراد خسارت جانی و مال و یا خدای نکرده گرفتن جان افراد بی گناه شود.

الهام‌نصیرزاده

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

همای سعادت در آبادی معدن آباد

«ممل» گفت: «آقاتقی»! شنیده اید که «همای سعادت»