دیوان محاسبات استان یزد: مُهر دولتی بر پیشانی شرکت سنگ آهن مرکزی

هفته نامه افق کویر به نامه ایی دست پیدا کرد که در آن سهراب شکربیکی، مدیرکل دیوان محاسبات استان یزد در نامه ایی به مدیرکل صنعت و معدن و تجارت استان یزد، رسما شرکت سنگ اهن مرکزی را دولتی اعلام کرده است. این نامه که در تاریخ ششم، آذرماه ۱۳۹۹ به نگارش درآمده است؛ به صراحت اذعان کرده است: « در خصوص وضعیت حقوقی شرکت سنگ اهن مرکزی ایران- بافق؛ با توجه به این که سابقا موضوع از سوی شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری استان از دیوان محاسبات استان استعلام گردیده؛ لذا به پیوست تصویر نامه شماره ۶۴۹/۲۰۱۰۰/ در مورخ ۲۳/۷/۱۳۹۹مدیرکل محترم حقوق و بررسیهای فنی دیوان محاسبات کشور در خصوص موضوع مطروحه ایفاد می گردد. از سویی دیگر، مدیر کل صنعت و معدن و تجارت استان یزد در نامه ایی به تاریخ نهم آذرماه ۱۳۹۹ به ولی ا… رنجبر نوشته است: « بازگشت به نامه شماره ۱۱۳۶/۴/۳۴مورخ ۱۹/۸/۱۳۹۹ با توجه به پاسخ استعلام دیوان محاسبات استان یزد به شماره ۲۵۵۱/۲/۱۷۲/۲ مورخ ۶/۹/۱۳۹۹ شرکت سنگ اهن مرکزی بافق، شرکت دولتی محسوب می گردد.
پیرامون این موضوع و صحت و سقم چنین نامه ایی، خبرنگار هفته نامه افق کویر، مسئله را از رئیس اداره صمت جویا شد که وی در پاسخ گفت: «در واقع، در خصوص وضعیت حقوقی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران سازمان صمت استان استعلامی از دیوان محاسبات استان اخذ نموده است؛ پاسخ دیوان محاسبات این بوده است که شرکت سنگ اهن مرکزی در واقع یک شرکت دولتی به لحاظ حقوقی محسوب می شود.
حال باید دید موضع مسئولان شرکت سنگ آهن مرکزی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی چیست؟ آیا فریاد کارکنان و زحمات سیزده نفر از بازداشتی های شرکت سنگ آهن در سال ۱۳۹۳ و تلاش های بی وقفه، مهندس محمد حسن تشکری، رئیس وقت شورای اسلامی شهر بافق و مدیریت وقت سه چاهون، به بار نشسته است؟

الهام نصیرزاده|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در