تا زمانی که بافق لیگ پویا نداشته باشد فوتبال رشد نخواهد کرد

به گزارش خبرنگار افق کویر، اول سپتامبر را روز جهانی داور نامگذاری کرده‌اند .قشری که در ورزش و به خصوص فوتبال نقشی غیر قابل انکار و حیاتی را ایفا می‌کنند و تصمیماتشان می‌تواند سرنوشت باشگاه‌ها و اشخاص را رقم بزند. به این مناسبت گفتگویی با ” سیدحسین حسینی” انجام شده است که در ادامه می خوانید.
افق کویر: ضمن معرفی خود از دوران کودکی و علاقه خویش به این رشته ورزشی صحبت کنید؟
متولد ۱۳۷۳ و دارای مدرک تحصیلی کارشناس ارشد مکانیک هستم. در مدرسه ابتدایی و به پیشنهاد معلم ورزش خود “منصورآقایی” به سوی داوری رفتم؛ سپس سال ۱۳۸۹ مدرک درجه ۳ را از مهریز، سال ۱۳۹۲ درجه ۲ را از بیرجند، سال ۱۳۹۴ مدرک درجه یک را از شهرکرد و همچنین سال ۱۳۹۷ مدرک درجه ملی را از شهرکرد زیر نظر استاد “حسین عسکری” اخذ کردم.
قضاوت داور بافقی در لیگ یک فوتبال کشور
افق کویر: اولین و تعداد داوری؛ که تا به امروز انجام داده‌اید؟
اولین قضاوت را در مسابقات کشوری در سال ۹۱ در رده نونهالان و در رفسنجان بین دو تیم مس رفسنجان و ذوب آهن اصفهان انجام داده ام و تا به امروز در تمامی رده های فوتبال کشور تا لیگ یک را قضاوت نموده ام.
نبود پیست تمرین استاندارد
افق کویر: از سختی های داوری بگویید؟
از سختی های داوری می توان به کمبود امکانات، نبود میدان تمرین استاندارد و مسائل دیگراشاره کرد.
افق کویر: از خاطره خوش داوری صحبت کنید ؟
بهترین خاطرات داوری من؛ مربوط به بهمن ماه ۹۸ و در مسابقات مجتمعی امیدکشور در مازنداران می باشد؛ که حساس ترین بازی در روز پایانی به من سپرده شد و در پایان بازی “حسین عسکری” ناظر داوری، بازی مرا تشویق نموده و حتی به من هدیه داده شد. همچنین اولین قضاوتم در لیگ یک فوتبال کشور به عنوان داور وسط؛ از خاطرات شیرین است.
از دل یک لیگ خوب بازیکنان و داوران خوب بیرون می آیند
افق کویر: نظرتان در مورد فوتبال بافق چیست؟
به نظر من تا زمانی که بافق لیگ پویا نداشته باشد فوتبال رشد نخواهد کرد از دل یک لیگ خوب است؛ که بازیکنان و داوران خوب بیرون می آیند؛ خوشبختانه با کمک باشگاه فرهنگی ورزشی سنگ آهن بافق لیگ بافق با حضور ۱۲ تیم آماده استارت می باشد؛ که جا دارد از زحمات اعضای کارگروه فوتبال باشگاه سنگ آهن و در راس آن مدیرعامل باشگاه تشکر نمایم.
از پیشکسوتان ورزش در هر رده ورزشی باید بیشتر استفاده شود
افق کویر: نظرتان در مورد پیشکسوتان در بافق چیست؟ آیا به آنها بها داده شده است؟
به نظر من از پیشکسوتان ورزش در هر رده ورزشی باید بیشتر استفاده شود و از نظر آنها در راستای ارتقای ورزش استفاده کرد. من هم به سهم خود از پیشکسوت داوری بافق “منصور آقایی” کمال تشکر و قدردانی را دارم.
برقرار کردن عدالت اصلی ترین و سخت ترین وظیفه یک داور
افق کویر: به طور قطع عدالت در داوری حرف اول را می‌زند. در این باره توضیح دهید؟
هر وقت نام داور می آید؛ اولین کلمه ای که به ذهن می آید عدالت است و این برقرار کردن عدالت اصلی ترین و سخت ترین وظیفه یک داور است؛ چرا که یک داور باید در کسری از ثانیه یک صحنه را در ذهن خود آنالیز کند و تصمیم صحیح را بگیرد.

الهام نصیرزاده

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل