دادستان کل کشور: برگ سبز خودرو سند مالکیت است

منتظری: تلقی برگ سبز خودرو صادره از شرکت‌های تولیدی به عنوان سند مالکیت بوده و نقل و انتقالات خودرو با ثبت مشخصات متعاملین و نیز مشخصات خودرو مندرج در برگ سبز در ادارات راهنمایی و رانندگی بلامانع بوده و ضرورتی به مراجعه به دفاتر رسمی نمی‌باشد.
دادستان کل کشور در نامه ای خطاب به دادستان‌های کل کشور بر تلقی برگ سبز خودرو صادره از شرکت‌های تولیدی به عنوان سند مالیکت تأکید کرد
تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی غیرلازم است و استنکاف‌کنندگان از آن تحت تعقیب قانونی قرار می‌گیرند.
افترا
طرح شکایت در مراجع قضایی برای احقاق حق، مصداق دروغ و صحنه‌سازی به منظور هتک حرمت و حیثیت دیگری نمی شود و بر فرض عدم اثبات هم قابلیت تعقیب به عنوان افترا را ندارد.
رای بدوی
در خصوص شکایت ل.ن. علیه ح.س. دایر بر افتراء؛ دادگاه با توجه به اوراق پرونده و شکایت و اظهارات شاکی و ملاحظه اوراق و مستندات ابرازی شاکی و دفاعیات متهم و نظر به این‌که هر فردی می‌تواند برای احقاق حق خود به مرجع قضایی مراجعه نماید اگر این ترتیب پذیرفته شود که بتوان شکات را به عنوان مفتری تحت تعقیب قرارداد چنین امری خلاف عدالت است زیرا ترس از عدم اقامه دلیل موجب سلب قدرت در طرح شکایت شده و افراد جرات هیچ‌گونه اقدامی را برای احقاق حق خود نخواهند داشت، لذا مستنداً به اصاله‌البرائه و ماده ۱۷۷ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری رأی بر برائت نامبرده صادر و اعلام می‌گردد. رأی صادره ظرف بیست روز پس از ابلاغ، قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران است.
رئیس شعبه ۱۰۳۲ دادگاه عمومی جزایی تهران
پرینت موبایل
مطابق قانون جرایم رایانه‌ای اپراتور تلفن همراه اطلاعات راجع به تماس را صرفا تا ۶ ماه ذخیره و نگهداری می‌کنند بنابراین در صورت درخواست مقام قضایی تنها اطلاعات شش ماه آخر قابل وصول است البته در مورد اپلیکیشن‌های تلگرام و واتس آپ و … امکان دسترسی به اطلاعات تماس افراد با محدودیت مواجهه و یا به نوعی غیر ممکن است.
لازم به ذکر میباشد که اپراتورهای تلفن‌های همراه ، اطلاعات پیامکی مشترکین خود را صرفا در اختیار مقام محترم قضایی قرار می‌دهند و از ارائه اطلاعات حتی به مالک خط خودداری می‌کنند.
در نهایت باید گفت صرف اتهام «شک» به همسر یا فرد دیگری دلیلی موجهی برای دادگاه به جهت صدور دستور اخذ پرینت تلفن همراه نمی باشد و اصولا دادگاه به شک زوجین به یکدیگر توجه نمی کند .

حسام الدین نعیمی بافقی
وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی