از خدا می خواهم شرایط فعالیت ورزشی و هنری برای معلولین فراهم شود

 به گزارش خبرنگار افق کویر؛ در سال‌های اخیر ورزش معلولین در سراسر دنیا توسعه و پیشرفت زیادی داشته است به طوری که تاکنون ۳ دوره بازی‌های پارآسیایی در قاره کهن و ۸ دوره رقابت‌های پارالمپیک برگزار شده است و کشور ایران با تاسیس فدراسیون جانبازان و معلولین، رشد چشمگیری در این رشته ورزشی داشته است. اینک ورزشکار پرتوان حرفه آموزی توانا؛ از شهرستان بافق با شرکت در جشنواره کشوری ورزشی رشته بدمینتون توانسته رتبه سیزدهم جشنواره را دریافت کند. در ادامه گفتگوی افق کویر با وی را می خوانید.

افق کویر:لطفاً خودتان را بطور کامل معرفی کنید:

محسن رضایی متولد سال ۱۳۷۰؛ متاهل و دارای دو فرزند پسر هستم. در حال حاضر به عنوان نیروی خدماتی در شرکت آذران شاغل و مامور به خدمت در مرکز حرفه آموزی پسران توانا می باشم.
افق کویر:چه عاملی باعث شد که شما به ورزش روی بیاورید؟
من از سال ۱۳۹۵ وارد مرکز توانا شدم و با کمک “خانم محبی زاده” مسئول فنی مرکز و تشویق ایشان به سمت ورزش رفتم. سپس با تمریناتی که با مربی ورزشی خود آقای “علیرضا محبی زاده”داشتم در ورزش تنیس بسیار خوب فعالیت و در رشته بدمینتون نیز مهارت های لازم را کسب نمودم.
افق کویر:لطفاً از مقام کشوری که کسب نمود ه اید؛ صحبت کنید:
به خاطر شرایط کرونا و عدم حضور فیزیکی به جشنواره با تمرینات ورزشی در نخستین جشنواره مجازی بدمینتون با ارسال فیلم شرکت و توانستم در مسابقات مجازی رتبه ۱۳ کشوری را از بین ۱۵۰ شرکت‌کننده کسب نمایم و دریافت دیپلم افتخار برای کسب رتبه برتر به من اهدا شد.
افق کویر:آیا در شهرستان بافق هیات جانبازان و معلولین حمایت از ورزشکاران معلول دارد؟
در گذشته هیات ورزشی بافق از ورزشکاران معلول حمایت می‌کرد؛ ولی در حال حاضر غیر فعال می باشد.
افق کویر: ورزش در زندگی شما چه نقشی داشته است؟
ورزش کردن به من روحیه بهتری می‌دهد و می توانم در منزل و محیط کار رابطه بهتری با دیگران برقرار کنم.
افق کویر: این که معلولیت محدودیت‌ نیست را چگونه تعریف می کنید؟
من با این که مشکل جسمانی در ناحیه دست راست داشتم؛ اما دست از تلاش بر نداشته و با یک دست تمام کارهای مربوط در محیط کار و منزل و فعالیت های ورزشی را نیز به تنهایی انجام می دهم. خوشحالم که توانستم موفقیت‌های خوبی را نیز کسب نمایم.
افق کویر: سخن شما برای سایر معلولان که خانه نشینی را در اولویت‌ زندگی قرار داده اند؛ چه می باشد؟
من از تمام معلولین عزیز درخواست دارم خانه نشینی را کنار بگذارند چون چیزی جز افسردگی شامل حالشان نمی‌شود دنیای بزرگی در انتظار ما انسان ها قرار گرفته و اگر خود ما تلاش نکنیم هیچکس این حال خوب را برای ما هدیه نمی‌آورد. پس بلند شویم و با یک بسم ا… به دنبال موفقیت‌ها برویم من از همسرم و پدر و مادر عزیزم به خاطر اینکه شرایطم را تحمل می‌کنند صمیمانه سپاسگزارم.
افق کویر: چه کسانی از شما حمایت کرده اند و از چه کسانی گلایمند هستید ؟
از موسسه جامعه معلولین آقای “شاهپورزاده” و همچنین از مدیر مرکز پسران توانا خانم “مریم محبی زاده” و از مربی ورزشی آقای “علیرضا محبی زاده” که مشوق اصلی من بوده؛ متشکرم. و از هیچ کس و یا هیچ مسئول خاصی گله مند نیستم ازخدامی خواهم شرایط فعالیت های ورزشی و هنری برای ما معلولین فراهم شود.
افق کویر: صحبت پایانی:
در پایان از مدیر عامل محترم باشگاه فرهنگی ورزشی شرکت سنگ آهن بافق به خاطر ایجاد شرایط خوب و همکاری های خوبی که با مرکز و همچنین موسسه جامعه معلولین دارند تشکر ویژه دارم.

الهام نصیرزاده|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در