فراهم شدن زیرساخت های تنیس روی میز در بافق بی نظیر است

به گزارش خبرنگار افق کویر،یک دوره کارگاه آموزش تنیس روی میز ویژه مربیان در بخش بانوان و آقایان به میزبانی باشگاه سنگ آهن در سطح شهرستان بافق برگزار شد. در ادامه گفتگوی هفته نامه افق کویر با مدرس این کارگاه آموزشی را می خوانید.

افق کویر: لطفا خودتان را معرفی بفرمایید:
ابراهیم علیدخت متولد ۱۳۴۶ اهل تبریز هستم. از سال ۶۰ تا ۶۳ عضو تیم ملی نوجوانان و جوانان واز سال ۶۳ تا ۷۸ عضو تیم ملی بزرگسالان در حالیکه عضو تیم ملی بودم خداحافظی کردم وتا سال ۱۳۹۹ در مسابقات سوپر لیگ حضور داشتم و با قهرمانی در سوپر لیگ کلا از ورزش قهرمانی خداحافظی نمودم.

افق کویر: در حوزه مربیگری دارای چه سابقه ای هستید؟

از سال ۶۵ که سرمربی استان بودم و در جاهای مختلفی از جمله سوپر لیگ به عنوان سر مربی با تیمهای سامسونگ مبایل،تراکتورسازی،صندوق ضمانت صادرات،دانشگاه آزاد،بانک دی قهرمان سوپر لیگ شدم،همچنین به عنوان بازیکن و مربی تیم رانیهلی ترکیه رو قهرما دسته یک ترکیه و سپس مقام سوم سوپر لیگ ترکیه رو بدست آوردم.و پیشنهاد فنر باغچه ترکیه و تیم ملی عراق رو بخاطر عدم توافق قبول نکردم.ودر سطح ملی سرنربی تیم ملی ناشنوایان،سرمربی تیم ملی پیوند اعضا و سرمربی تیمملی جانبازان و معلولین رو پنج سال به عهده داشتم و توانستیم ۳۷ مدال از مسابقات پاراالمپیک،قهرمانی آسیا،و مسابقات بین المللی بدست آوریم .
همچنین ۹سال کارگران،۵ سال سازمان گسترش ،۴ سال مسئول منطقه ۸ ایران در دانشگاه آزاد،۸ سال مسئول ورزش انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ،۵ سال وزارت نیرو حوزه ستادی،۶ سال محورسازان،۵ سال سیستم بانکی کشور،و نیروهای مسلح،آموزش عالی ۵ سال سازمان بنادر و کشتیرانی و……به عنوان سرمربی و مسئول تنیس روی میز بودم.
دو دوره سر مربی و مدیر تیمهای ملی،دبیر کمیته فنی،مشاور رئیس فدراسیون،در خدمت تنیس روی میز کشور بودم.

افق کویر: در حوزه قهرمانی چه مقام هایی کسب نموده اید؟
در بحث قهرمانی ۸دوره قهرمان لیگ در دوره مربیگری، نفر اول غرب آسیا، اولین نماینده ایران در المپیک بین‌المللی، ۹ دوره قهرمان باشگاههای سوپرلیگ، ۱۱ دوره قهرمان کشور با تیم تبریز و انفرادی، ۳۷ مدال پارالمپیک جهانی در رده مربیگری جانبازان و معلولین و نیز دارای مقام‌های مختلف قهرمانی از مسابقات بین المللی می باشم.

افق کویر: لطفا از مربیان خود برای ما بگوئید:
در زمان گذشته به صورت خصوصی و آکادمی برنامه ای صورت نمی گرفت؛ اما سرمربی و مربی ینده به ترتیب آقایان “خلیل عقلمند” و  “محمد باقر پسران” بوده اند.

افق کویر: لطفا شیرین ترین و تلخ ترین خاطره ورزشی خودتان را بیان بفرمایید:
شیرین ترین خاطره انتخاب شدن به عنوان اولین نماینده ایران در المپیک بود که با سه بر هیچ توانستم بر بازیکن چین غلبه کنم و جواز حضور در المپیک را برای اولین بار به دست بیاورم. تلخ ترین خاطره از زمان المپیک می باشد؛ که با نتیجه ۱۹ و ۲۰ در برابر بازیکن قهرمان جهان با شکست روبرو شدم.

افق کویر: وضعیت تنیس روی میز کشور را درحال حاضر چگونه می بینید؟
در رابطه با وضعیت کشور علیرغم پتانسیل و استعدادهای فراوانی که وجود دارد، متاسفانه سیاست‌های خوبی از طریق فدراسیون دنبال نگردیده و به پایه نوجوانان و جوانان اهمیت داده نمی‌شود و گلخانه‌ای در آن عمل می نمایند و فقط یک الی دو نفر از بازیکنان تیم ملی مورد توجه قرار می گیرند؛ که این مشکل متاسفانه باعث استعداد سوزی می شود. امیدوارم هرچه زودتر مسئولین نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

افق کویر: با توجه به حضورتان دربافق وضعیت تنیس روی میز را در این شهرستان چگونه ارزیابی می‌کنید؟

با توجه به زیر ساختهای قوی،و استعدادهای درخشان در بافق و نگاه تخصصی و فنی و آکادمیک به رشد این رشته در بافق و حمایت مدیریت سنگ آهن و نگاه فنی و آینده نگرانه مدیریت تربیت بدنی و هیئت تنیس روی میز بافق و استعدادهای درخشان و مربیان علاقه مند و دلسوز من آینده بسیار خوبی برای تنیس روی میز بافق پیش بینی میکنم.
و به نوبه خودم از مدیران سنگ آهن و هیئت تنیس روی میز بافق بخاطر حمایتهای مثال زدنی تشکر میکنم.

الهام نصیرزاده

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل