کمبود کتب کودک و نوجوان و کنکور در کتابخانه های بافق

 به گزارش هفته نامه افق کویر، به مناسبت روز کتاب و کتاب خوانی گفتگویی با “الهام آقایی” رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بافق انجام شده است.
وی با اشاره به وجود چهار کتابخانه شهرستان به نام های” محمد مفیدی”” امیر کبیر” “شهید بهشتی” واقع در شهرک آهنشهر و “یاران مهدی” در روستای مبارکه اظهار کرد: فردی به نام ” فرزین” منزل شخصی خودرا در روستای مبارکه وقف کتابخانه نموده و کتابخانه فعلی این روستا به مکان جدید انتقال خواهد یافت.
الهام آقایی با اشاره به جمعیت بالای خیابان مهدیه جهت احداث کتابخانه تصریح کرد: وسایل و تجهیزاتی و مکانی در نظر گرفته شده تا در پایان سالجاری کتابخانه ای در این خیابان افتتاح نماییم.
مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق گفت : با توجه به استقبال اندک مراجعه کنندگان از کتابخانه شهید بهشتی واقع در شهرک آهنشهر، جهت انتقال این کتابخانه به جنب هتل نیکان و یا شهرک مناجات تصمیماتی در حال اتخاذ است.
وی کل کتاب های موجود در شهرستان را ۸۰ هزارجلد عنوان کرد و افزود: هرساله جهت به روز رسانی کتاب ها تلاش شده تا جوابگوی تمام سنین باشیم.
الهام آقایی ادامه داد: افراد عضو کتابخانه زمانی که درخواست کتاب جدیدی نمایند، این کتابخانه با کمک خیرین کتاب را خریداری و به صورت امانت در اختیارآنان قرار می دهد.
وی در بحث اهدای کتاب در شهرستان به کسب رتبه اول در استان اشاره داشت و گفت: با مساعدت فرمانداری و شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق و با کمک خیرین شهرستان مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان کتاب خریداری شده است و نیز از سوی خیری به نام آقای “علوی” ۲۳۰ جلد کتاب اهدا گردیده است.
مدیرکتابخانه بافق با توجه به افزایش جمعیت در حیطه کودک و نوجوان یادآور شد: در کتابخانه ها با کمبود کتب در بخش کودک و نوجوان و کنکور روبرو هستیم.
وی ادامه داد: از شهروندان تقاضامندیم ؛ همانگونه که در دیگر نذورات پیشقدم هستند؛ لطفا در بحث نذر کتاب نیز شرکت کنند تا کمبود کتاب را بتوان جبران کرد.
آقایی در پایان گفت: در صورتی که بخواهیم جوانان علاقه مند به کتاب داشته باشیم، از همان دوران کودکی ، فرزندان را تشویق به خواندنکتاب خوانی نماییم تا در بزرگسالی برای آنها عادت شود.

معصومه غلامرضاپور- الهام نصیرزاده|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در