۸۲ روزدیگر تا افتتاح بیمارستان جدید بافق

به گزارش خبرنگار افق کوير، صبح روز سه شنبه ۲۵ آبان ماه نشست خبري دکتر “محمدحسن سعادت جو” مدير بيمارستان حضرت ولي عصر(عج) بافق با خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل اتاق مديريت بيمارستان  برگزار شد.

انسان با شور ميهن دوستي مي تواند مثمر ثمر باشد

مدير بيمارستان بافق با اميد به مساعدت خبرنگاران جهت انجام کار مثبت در شهرستان اعلام داشت: هنگام ورود به شهرستان بافق  صحبت از گزينه بومي و غيربومي مطرح بود و گزينه بومي را براي مديريت بهترين مي دانستند؛ از نظر منطق و استدلال اين سخن درست و اصولي است، اما هميشه اين سخن صحيح نيست و انسان با شور ميهن دوستي مي تواند مثمر ثمر باشد.

وي افزود: هر نوع قبول مسئوليت توفيق خدمت براي مردم در جهت بهبود شرايط و کمک مي باشد و ديگر مسئولين در گذشته همکاري داشته و اقداماتي صورت گرفته  تا مرحله به مرحله کار انجام شده است.

 

۳۰ ميليارد تومان براي بيمارستان قديم

مدير بيمارستان با اشاره به برخي افراد که به فکر پست و مقام و با گروه و جناح بندي به اهداف خود مي رسند و اين را بزرگترين خيانت و آسيب به همه مجموعه ها در شهر و منطقه  دانست و افزود: هنگام آغاز به کار در اين شهر با همه مسئولين و ارگان هاي دولتي جهت راهنمايي و مساعدت  نشستي برگزار و تمام مشکلات بيمارستان را استخراج و اعلام نمودم که با اين وضعيت بيمارستان بافق قريب به ۳۰ ميليارد تومان اعتبار جهت  ساماندهي نياز دارد.

 

ساختمان قديم براي ” ام آر آي”

وي با بيان اينکه در اين زمينه اتفاقات و کمک هاي خوبي رقم خورد و بايد با راه اندازي بيمارستان جديد، ساختمان قديمي کمک کار مي باشد؛ اعلام کرد: در بيمارستان جديد فضا براي “ام آر آي” در نظر گرفته نشده و با پيگيري اين بخش در بيمارستان فعلي راه اندازي مي شود.

سعادت جو ادامه داد: تقسيم بندي پرسنل و تعامل با تمام نيروها در يک سطح  برقرار شده است. از تمام بخش ها بازديد به عمل آمده و مشکلات پرسنل هر بخش جمع آوري و برنامه پيشرفت کار را براي همه پرسنل مشخص گرديد.

 

ترک کار متخصصين با اجراي قوانين قوي

مدير بيمارستان با اشاره به دلسردي برخي متخصصين که با اجراي قوانين به شکل مستقيم و استوار اجرا گرديده که نمونه آن باعث دل زدگي و ترک کار” دکتر توانا”جراحي با بيست سابقه کار در شهرستان شد و اضافه کرد: منازل در اختيار متخصصين  هنوز تکميل نشده بود و همزمان از اين منازل و هتل استفاده مي گرديد که براي کاهش هزينه منازل در اختيار متخصصين قرار گرفت و اقداماتي بابت سکونت متخصصين و ساماندهي آن در حد امکان انجام شده است.

ايجاد کلينيک ها با وجود متخصص

وي در خصوص  تامين متخصصين گفت: متخصص داخلي مغز و اعصاب با اقداماتي که از قبل صورت گرفته بود در بيمارستان مستقرشد، و در زمينه ايجاد کلينيک طب کار، بينايي و شنوايي سنجي و فيزيوتراپي که  در گذشته يکي از موضوعات رسانه هاي شهرستان بوده؛ خوشبختانه با پيگيري از طريق شرکت سنگ آهن توانستيم يکي از پزشکان شرکت جهت درمان بيماران بستري  نياز به فيزيوتراپي چند روز در هفته  خدمت نمايد. اتاق بحران و اتاقک اکسيژن ساز بيمارستان که داراي مشکل بود با پيگيري هاي صورت گرفته رفع و تامين گرديد.

جذب ۲۵ نيرو براي بيمارستان بافق

سعادت جو در بحث کمبود نيرو با توجه به بازيدهاي بسيار معاون دانشگاه علوم پزشکي و مطرح شده اين موضوع خاطرنشان کرد: در سال گذشته با برگزراي آزمون ۲۵ نفر نيروي جديد براي بيمارستان وليعصر(عج) جذب و آغاز به کار نمودند.

 

تعويض لوله ها جهت رفع مشکل سرمايشي و گرمايشي

مدير بيمارستان بافق در زمينه سيستم سرمايش و گرمايشي با وجود قدمت ۳۰ ساله بيمارستان عنوان کرد: سيستم سرمايش و گرمايش و تجهيزات با توجه به فرسودگي  مشکلاتي پديد آورده بود و هزينه کردن براي آن مقرون به صرفه نبود؛ که با پيگيري و تامين هزينه و خريداري لوله در مرحله تعويض است.

 

مشکل بوي فاضلاب بيمارستان حل خواهد شد

وي با اعلام اين که در سي سال گذشته تصفيه خانه بيمارستان طراحي و فاضلاب براي آن پيش بيني نشده و با پيگيري و همکاري دانشگاه علوم پزشکي بودجه آن تهيه و منتظر برگزاري مناقصه و شروع به کار توسط پيمانکار هستيم؛ ادامه داد :  استشمام بوي فاضلاب بيمارستان  هميشه وجود داشته و اين مشکل اساسي براي هميشه در شهرستان حل خواهد شد.

 

فعالسازي سايت و سامانه انتقاد و پيشنهادات

محمدحسن سعادت جو در حوزه انتقادات و پيشنهادات اعلام داشت: سايت بيمارستان  و سامانه انتقاد و پيشنهاد در تمام اتاق ها فعال و روزانه اين مشکلات دسته بندي و در اختيار ما جهت پيگيري قرار داده مي شود.

 

 تجهيزواحد “ان آي سي يو”

وي در زمينه تامين برخي تجهيزات بيان کرد: مشکل اخذ مجوز راديولوژي سيار در اتاق عمل حل شده است. تجهيزات واحد “ان آي سي يو” مختص کودکان نارس خريداري شده  و با موافقت دانشگاه علوم پزشکي اين مشکل نيز رفع گرديده تا ديگر نياز به اعزام کودکان نارس به مرکز استان نباشيم.

 

چندماه ديگر ” ام آر آي” و” سي تي اسکن ”

راه اندازي خواهدشد

 

مديربيمارستان بافق در خصوص راه اندازي بخش هاي “ام آر آي” و “سي تي” اسکن اعلام داشت: کارشناسان شرکت تبسم از محل قرارگيري دستگاه ها بازديد به عمل آورده و قرارداد آن  به واحد حقوقي دانشگاه ارسال شده است. در صورت دريافت پاسخ نهايي و موافقت کار آغاز خواهد شد و قرارداد منعقد و در مدت زمان دوماه “سي تي اسکن” و شش ماه “ام آر آي” راه اندازي خواهد شد.

 

آذرماه  متخصص جديد توزيع مي شود

وي با اشاره به کمبود متخصص راديولوژي در کشور و وجود دو متخصص راديولوژي در بيمارستان در گذشته و پيگيري هاي جديد جهت تامين نيروي متخصص گفت: طبق صحبت وزارتخانه تخصص هاي جديد از آذرماه توزيع مي شود؛ اما با پيگيري‌ دو رزيدنت به مدت  دو روز در هفته به شهرستان اعزام شده تا به بيماران خدمت رساني  نمايند.

 

من واهمه اي  ندارم و دنبال حاشيه نيستم

سعادت جو براي تعويض و نوسازي وسايل فرسوده بيمارستان بيان داشت: باتوجه به باسازي بيمارستان  تمام تمهيدات در وزارتخانه در نظر گرفته شده است. من واهمه ندارم و دنبال حاشيه نيستم. رسانه ها رسالت اميد بخشي را ترويج و اقدامات صورت گرفته را پررنگ جلوه دهند.

 

۲۲ بهمني ديگر تا عملي شدن افتتاح 

مدير بيمارستان حضرت وليعصر(عج) در پايان  اعلام کرد: جهت افتتاح بيمارستان ۹۶ تختخوابي عزم جدي وجود دارد و اميداواريم در ۲۲ بهمن  سالجاري شاهد افتتاح بيمارستان ۹۶ تختخوابي باشيم.

الهام نصيرزاده|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی