رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد: تکمیل پروژه‌های حوزه بهداشت بافق۱۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل از  ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: برای تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام حوزه بهداشت و درمان شهرستان بافق به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

عمیدالدین خطیبی روزشنبه در حاشیه نشست ستاد بررسی مسایل و مشکل بخش بهداشت و درمان بافق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح‌های اولویت دار نیمه تمام شامل ساخت بیمارستان ۹۶ تخت خوابی، تکمیل مرکز جامع سلامت، ساختمان اورژانس، آزمایشگاه مرکزی و خانه‌های بهداشت است.
وی اظهار کرد: با توجه به اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه ها باید این مبلغ با کمک افراد خیر، فرمانداری ،وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تامین می‌شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: با توجه به اولویت بندی های انجام شده بیمارستان کنونی به دلیل نیاز مبرم به تعمیر، از جمله پروژه هایی است که در اولویت دستور کار بازسازی قرار دارد.
به گفته وی، ساختمان بیمارستان ۹۶ تختخوابی بافق مشکلاتی دارد که با وعده‌های داده شده، تا آخر سال ۱۴۰۰ رفع  و آماده بهره برداری می‌شود.
وی تصریح کرد: وجود متخصص رادیولوژی و تامین دستگاه  ام. آر. آی برای بافق در دست پیگیری است و همراه با تجهیز بیمارستان یادشده لوازم مورد نیاز هم نصب و راه اندازی می شود.
به گفته خطیبی از بین شهرستان‌های دور از مرکز استان یزد، بافق جز مناطق برخوردار از نظر متخصص محسوب می‌شود و این فراتر از دستورالعمل‌های بهداشت و درمان به شمار می رود.
بررسی مسایل بهداشت و درمان، میزان واکسیناسیون مردم ،رعایت موازین بهداشتی و زدن ماسک ، جلوگیری از ساده انگاری، برآوردن میزان اعتبار برای طرح های حوزه بهداشت و درمان و از این قبیل امور، مواردی بود که از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد و معاون وی در این نشست مطرح شد.

تکمیل پروژه‌های حوزه بهداشت بافق۱۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد

کار ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی بافق در سال ۱۳۹۴ با پیگیری فرماندار وقت ، در سایت بیمارستان کنونی در چهار طبقه با زیربنای ۱۱ هزار و ۷۵۰ مترمربع آغاز شد که تاکنون حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
با راه اندازی بیمارستان یادشده علاوه بر مردم بافق ، اهالی شهرستان‌های بهاباد، کوهبنانِ کرمان و منطقه نوق از توابع شهرستان رفسنجان در فاصله نسبتا کم و زمان کوتاه از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند و شهر بافق به قطب گردشگری سلامت در جنوب شرق استان یزد تبدیل می شود.
بیمارستان فعلی بافق اواخر سال ۱۳۶۹با ۱۲ تخت بستری راه اندازی شد و بخش‌های مختلف جراحی، اطفال، زنان و زایمان، رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاه ، آی.سی. یو، اورژانس و سی. سی. یو دارد .

این واحد درمانی از وجود بیشتر تخصص‌های حوزه پزشکی و درمانی به صورت تمام وقت و پاره وقت برخوردار است اما ظرفیت تخت‌ها برای بستری بیماران، کافی نیست ضمن اینکه به خاطر کمبود ظرفیت تخت و امکانات مرتبط، از وجود برخی تخصص‌های تمام وقت محروم و انجام بعضی اعمال جراحی مشکلاتی دارد.
مرکز شهرستان۵۲ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

همای سعادت در آبادی معدن آباد

«ممل» گفت: «آقاتقی»! شنیده اید که «همای سعادت»