رهاورد سفر وزیرواگذاری معدن چاه گز به شرکت سنگ آهن باشد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، جمعه ۲۶ آذرماه ۱۴۰۰ وزیر امور اقتصادی و دارایی در راستای سفر استانی رئیس جمهور به استان یزد، مهمان مردم شهرستان بافق شد. “سید احسان خاندوزی” هنگام اذان ظهر پس از بازدید از شهرستان بهاباد وارد بافق شد؛ سپس برای بازدید از پیت معدن چغارت وارد این مجتمع معدنی شد و از آنجا برای ادای احترام بر مزار شهدای گمنام روستای مبارکه حضور یافت. وی همچنین در ادامه سفر خود از مجموعه ورزشی کارگران بازدید کرد.
وزیر اقتصاد و دارایی در سفر خود به نمایندگی از ریاست جمهوری و چهره به چهره با حضور فرماندار بافق در محل فرمانداری این شهرستان با مردم دیدار و به مسایل و مشکلات آنها در حوزه های مختلف پرداخت.

خروج سنگ خام از شهرستان و سرمایه گذاری های کلان

در این بازدید ابتدا مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق به فعالیت ۶هزار و پانصد نفر نیرو به صورت مستقیم و۳۵ هزار نفر به صورت غیر مستقیم در صنایع جوارمعدنی و دیگر صنایع اشاره داشت و افزود: معادنی از جمله معدن چاه گز در کنار شرکت سنگ آهن مرکزی وجود دارد که متعلق به ایمیدرو است و در سال های گذشته ذخیره بالایی از آن به ذوب آهن اصفهان داده شده است؛ یعنی سنگ خام از شهرستان بافق خارج و سرمایه گذاری های کلان ایجاد شده است.
۶۰ هزار میلیارد تومان طلب صندوق فولاد از دولت
رضا فلاح مبارکه با توجه به اینکه شرکت سنگ آهن مرکزی زیرمجموعه صندوق بازنشستگان فولاد است و صندوق فولاد ۶۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد، بیان داشت: به عنوان رد دیون دولت، معدن چاه گز در دستور کار دولت قرار گرفته و باید در فهرست واگذاری ها قرار بگیرد.

امیدورام واگذاری معدن چاه گز به شرکت سنگ آهن مرکزی رهاورد سفر شما باشد

وی گفت: اگر این معدن در اختیار سنگ آهن مرکزی قرار بگیرد به عنوان برداشت صیانتی طبق منویات مقام معظم رهبری(ره)در اصول اقتصاد مقاومتی می توان ارزش افزوده را در همین منطقه نگه داشت و کارخانه های ما به صورت کامل در اختیار اقتصاد کشور باشد.
وی خطاب به وزیر اقتصاد بیان کرد: امیدورام واگذاری معدن چاه گز به شرکت سنگ آهن مرکزی به عنوان هدیه ای برای مردم این شهرستان و کارگران سخت کوش این خطه رهاورد سفر شما باشد.

توسعه منطقه به شکل متوازن و برخورداری اجتماعی در مسیر توسعه ملی

سپس وزیر امور اقتصادی و دارایی در بازدید از معدن چغارت با بیان انجام افق چشم انداز قوی و سالم تر به لحاظ ابعاد اجتماعی با فراگیری و عدالت بیشتر نسبت به گذشته اظهارداشت: امیدوارم این مسیر در آینده برای توسعه منطقه و به شکل متوازن و با برخورداری اجتماعی مردم از فواید آن و نیز در مسیر توسعه ملی باشد. این کار باید هم جهت و هیچ کدام فدای دیگری نشود.

تدوین بسته جامع جهت جلوگیری از خام فروشی

دکتر سیداحسان خاندوزی در خصوص چگونگی وضعیت معادن با بیان اینکه باید لحاظ بهره‌وری و سودآوری، کارآمد و نیز نارضایتی‌های فراگیر مردم مناطق جوار معدنی کاهش یابد،اذعان داشت: در این زمینه یک بسته جامع تدوین شود تا در مسیر آینده به صنعت و زنجیره ارزش افزایی جلوگیری از خام فروشی معادن کمک نماید. این بسته جامع هر اندازه قوی‌تر تدوین شود، باعث انجام ارزش افزوده و افزایش اشتغال‌زایی در داخل کشور و منافع اجتماعی بیشتری تأمین خواهدشد.
بازدید از
مجموعه ورزشی کارگران

در ادامه وزیر اقتصاد در منطقه شهرک پردیس از مجموعه ورزشی کارگران بازدید به عمل آورد. در این بازدید رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص این مجتمع ورزشی گفت: این مجتمع مصوب دور دوم ریاست جمهوری دولت نهم و دهم بوده و از سال ۸۹ تاکنون بیش از ۳ میلیارد تومان هزینه شده است.
۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مجموعه ورزشی

علی اصغرنوری فضای این مجتمع را ۱۶۵۰ مترمربع با ۲ فضای الحاقی و زمین چمن ۱۱۰۰ متر عنوان کرد و افزود: بیش از ۲ میلیارد تومان بابت تجهیزات و انشعابات بر اساس تعهد سال ۹۶ شرکت سنگ آهن مرکزی هزینه نموده است. مبلغ ۳۰ میلیارد تومان جهت ساخت استخر سرپوشیده و ۱۰ میلیارد تومان نیز برای بحث محوطه سازی و تکمیل مورد نیاز است.
نباید معطل بودجه دولت ماند

در ادامه دکتر سیداحسان خاندوزی در بازدید از مجتمع ورزشی با اشاره به کارگران که ذینفع این مجموعه می باشند، اعلام کرد: با وجود معادن و مجموعه های پررونق در این منطقه، نباید معطل بودجه دولت ماند، باید از مجموعه مسئولیت های اجتماعی شرکت ها کار صورت گیرد.
عدم ایفای مسئولیت اجتماعی معادن و انتقال به مسئولین مربوطه

وزیراقتصاد باتوجه به معطلی هنگام دریافت بودجه از دولت بخاطرنشان کرد: این موضوع پیگیری و به مسئولین مربوطه انتقال داده خواهد شد. سهل انگاری در اتمام این مجموعه و تورم پیش رو کاملاً مصداق عدم ایفای مسئولیت اجتماعی معادن است در این خصوص باید جوابگو باشند.

الهام نصیرزاده|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

همای سعادت در آبادی معدن آباد

«ممل» گفت: «آقاتقی»! شنیده اید که «همای سعادت»