چرا برای گرفتن حقمان باید مشقت بکشیم

چرا برای گرفتن حقمان باید مشقت بکشیم

به گزارش خبرنگار افق کویر، کارگران معدن طاشکوییه به دلیل پایین بودن میزان حقوق، عدم اجرای طرح طبقه بندی، عدم اختصاص بیمه تکمیلی، پایه سنوات و دیگر مزایا دست از کار کشیدند.
کارگر جوانی که تمایل به معرفی خودنداشت، گفت: در عمق ۲۵۰ متر از زمین مشغول به کار هستیم و ماهیانه بدون غیبت و اضافه کار با تمام سختی هایی که کار در معدن دارد؛فقط ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت می کنیم.

وی با بیان اینکه پیمانکار دیگر نیاز به کارگر ندارند و به ما گفته می شود یادتان نرود هنگام آغاز کار با التماس مشغول به کار شدید، افزود: قرارداد سه ماهه کارگر به دلیل مکانیزه شدن معدن به یکماه کاهش یافته است.

این کارگر معترض به ۸ ساعت کار در ۴ شیفت کاری اشاره داشت و گفت: درصورتیکه طبق قانون اداره کار، ساعت کار در معدن ۶ ساعت می باشد؛ زمانیکه اعتراض می‌کنیم در اعتراض به ما گفته می شود” اداره کار در جریان است که ما ۲ ساعت اضافه تر باید کار نماییم.

وی تصریح کرد: معدن زیرزمینی که قبل از این مشغول به استخراج طلا، نقره و سرب با عیاری بالا بوده است، در سال ۶۳ بنابر دلایلی تعطیل شد و در سال ۹۴ پس از گذشت ۳۰ سالل دوباره فعالیت خود را آغاز نمود و اینک بعد از گذشت شش سال کارگران آن باید علاوه بر تحمل شرایط سخت و مشقت آور معدن برای گرفتن حق و حقوق خود با مشکل روبرو هستیم.

خبرنگار افق کویر در ادامه جهت پیگیری این موضوع گفتگویی با یکی از سرپرستان این معدن انجام داد که وی در ادامه گفت: امروز جلسه ای در معدن با حضور ریاست اداره کار برگزارشد و مقرر گردید کارگران مسائل خود را از طریق شورای کارگری پیگیری کنند.

در ادامه “اصعر نوری شادکام”رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بافق در این باره به خبرنگار افق کویر اظهار کرد: بعد از حضور در جمع کارگران معترض، جلسه ای در دفتر مدیریت با حضور نمایندگان کارگران برگزار شد و مسائل مطرح و صورتجلسه تنظیم و اعتراض خاتمه یافت.

رییس اداره کار بندهای صورتجلسه را چنین بیان داشت:
– تسریع در تأیید متمم تدوین شده مربوط به طرح طبقه بندی مشاغل موجود شرکت با توجه به اینکه به لحاظ ساختار بعضاً شغل ها الآن حذف و بعضی شغل ها جدیداً باید تعریف بشود که باید این ساختار جدید جهت تائید نهائی به وزارت ارایه شود.
– تسریع در تعیین موقت اعضای کمیته طرح جهت تصویب ساختار جدید مورد اشاره
– همکاری پرسنل و شرکت با اداره جهت ایجاد و تشکل شورای کارگری واحد در اولین فرصت
– در خواست بازنگری توسط شورا به مدیریت در راستای بهبود حقوق و مزایا طبق قانون و مقررات
– مذاکره مدیریت با هیات مدیره جهت تعلق مزایای رفاهی که امکان پذیر می‌باشد.
– برخورد با افرادی که در روند امور جاری کار گاه خلل ایجاد می کنند طبق قانون و مقررات و تصمیم آئین نامه
انضباطی کارگاه ، از مهمترین توافقات حاصله بود که صورتجلسه گردید کارگاه، از مهمترین توافقات حاصله بود که صورتجلسه گردید.

الهام نصیرزاده بافقی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در