هجدهمین شهید گمنام بافق نامدار شد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، بوی عطر گلها کوچه های شهر را فرا گرفته است از بهشت حسین (ع) که مدفن شهدای گمنام است تا دانشگاه آزاد و روستاها، وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِی سَبِيلِ ا… أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ؛ هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏ اند مرده مپندار بلكه زنده‏ اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند (سوره آل عمران آیه ۱۶۹) شهدای گمنام که نشان آنها را در بی نشانی ها باید جست به مانند حضرت فاطمه زهرا(س) که پس از گذشت قرن ها، هنوز مدفن آن یگانه دخت پیامبر مشخص نیست شهدای گمنام را اینگونه باید شناخت. شهدایی که هستند و در نزد پروردگارشان روزی می خورند اما نام و نشانی ندارند اکنون که به کمک علوم پزشکی یکی از شهدای گمنام مسکن مهر هویت آن مشخص گردید و در این راستا شهر بافق میزبان خانواده شهید ” جمال جعفرزادگان” بود؛ به همین بهانه گفتگویی با ” نصرا… عبداللهی” مسئول مجتمع فرهنگی مذهبی امام حسن مجتبی (ع) انجام شده است.

اتفاقی که سریع رقم خورد

وی ابتدا به معرفی خود پرداخت و گفت: قریب به سه سال توفیق خدمت در مجتمع فرهنگی مذهبی امام حسن مجتبی (ع) به بنده حقیر واگذار شده است. در حال حاضر توفیق خدمت رسانی به مردم مبارکه به عنوان دهیار مبارکه را نیز عهده دار می باشم
مسئول مجتمع فرهنگی مذهبی امام حسن مجتبی (ع) در خصوص چگونگی خاکسپاری شهیدگمنام در این منطقه توضیح داد: یک و نیم سال گذشته در سفر بر مزار “سردار سلیمانی” تحت تاثیر نیروی معنوی شهدا قرار گرفتم به نحوی که به محض برگشت اقدام به درخواست شهدای گمنام جهت خاکسپاری در این مکان دادم و روند اداری را طی نمودم. طی گفتگوهای متعددی که با جناب سرهنگ منصور زارع مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس داشتم و پیگیریهای فراوانی که صورت گرفت در نهایت یک شهید گمنام برای این مجموعه در نظر گرفته شد
عبداللهی با بیان اینکه خدا را شاکرم که این اتفاق رقم خورد و دقیقا همین است که می گویند خود شهید مکان خاکسپاری را انتخاب می کند، ادامه داد: زمانی که برای جانمایی قبرشهید از یزد تشریف اوردند در همان هنگام از تهران با اقای شاکر که در بافق حضور داشتند تماس گرفته شد و اعلام کردند که دو شهید در این مکان خاکسپاری می شود که مانند معجزه ای به معنای واقعی همه ما را تحت تاثیر قرار داد .
وی پیرامون استقبال و خاکسپاری دو شهید خوشنام صحبت کرد و افزود: با وجود محدودیت های کرونایی مردم شهیدپرور وانقلابی استقبال بسیار گرمی از دو شهید خوشنام به عمل آوردند وافراد زیادی تا به امروز از این شهیدان حاجت گرفته و خواب هایشان را نزد ما بازگو نمودند حتی بنده نیز حاجت روا شده ام.
عدد ۱۸ در این مراسم تکرار شد

عبداللهی تصریح کرد: جالب است؛ این دو شهید ۱۸ ساله که هجدهمین شهدای گمنام بافق بودند در روزشهادت حضرت فاطمه (س) سن ایشان ۱۸ ساله بود، تشییع شدند. خوشبختانه مجتمع فرهنگی مذهبی امام حسن مجتبی (ع) با خادمی بنده حقیر و همکاری همه جانبه اعضای محترم هیات امنا تقریبا تمامی مراسم های ملی و مذهبی را به شکل مطلوب برگزار کرده تا نقش بسزایی در پیشبرد اهداف انقلاب داشته باشیم.
مسئول مجتمع فرهنگی مذهبی امام حسن مجتبی (ع) بااشاره به روزمطلع شدن از خبر تشخیص هویت شهید گفت: تقریباً یک هفته قبل از رسانه‌ای شدن تشخیص هویت شهید جعفرزادگان به من اطلاع داده شد؛ اما مقرر شد تا قطعی شدن هویت شهید صحبتی مطرح نشود.
وی به روزی که به آنها اعلام شد ” جمال جعفرزادگان” زاده شهر جهرم استان فارس فرزند ” نوازا… و خانم گل ” شناسایی و در بافق آرامیده است، اشاره داشت و افزود:هنگامی که این خبر به ما داده شده دوگانگی ایجاد شد از یک سو خوشحال بودیم که انتظار ۳۸ ساله پدر و مادری به سر آمده؛ و از سوی دیگر استرس اینکه خانواده بزرگوار این شهید درخواست انتقال شهید را بدهند همه ما را در اندوه و ناراحتی فرو برده بود .

پنبه کنار شهید به همراه بند کفن جمال هدیه به خانم گل
نصرا… عبداللهی با اشاره به قبل از دیدار پدر و مادر با جمال اذعان داشت: در یادواره ای که برای شهید جمال جعفرزادگان در جهرم برگزار کرده بودند، ما از بافق با تیم مستندساز دفتر خبر جهت شرکت در مراسم راهی جهرم شدیم. سپس در منزل پدر و مادر این شهید حضور یافتیم و بند کفن، پنبه کنار شهید را به همراه سنگ مزار حضرت زینب(س) به “خانم گل” مادر شهید اهدا نمودم و نیز چفیه ای متبرک به تابوت شهید را که ۱۸ شبانه روز بر روی آن قرار داشت را به خانواده وی هدیه دادم.
جمال جعفرزادگان جهرمی” آن شب لقب بافقی گرفت
وی به پذیرفتن خانواده شهید جهت ماندگاری جمال در بافق گفت: خانواده شهیدجمال جعفرزادگان بی نظیر بودند که فرزندشان دقیقا نزدیک به سالگرد شهادتش شناسایی و خانواده را به مراد دلشان رسانیده بود و همچنین افتخار دیگر این خانواده برادر شهید است که جانباز ۴۰ درصد است. که همه اینها عامل پذیرفتن این خانواده بزرگوار بود؛ تا شهید در بافق بماند و ” جمال جعفرزادگان جهرمی” آن شب لقب بافقی گرفت و به جمعیت و شهیدان بافق یک خوشنام دیگر اضافه شد.
مسئول مجتمع فرهنگی مذهبی امام حسن مجتبی (ع) به قبل از تشخیص هویت و آگاهی از این اتفاق اشاره و بیان کرد: برنامه سالگرد شهید گمنام تقریبا با روز شهادت حضرت فاطمه (س) و همچنین با شهادت سردارشهید سپهبد “سلیمانی” و در دهه بصیرت قرار گرفته بود که این مجتمع فرهنگی مذهبی برنامه بزرگی تدارک دیده بود و این اتفاق رقم خورد و یک مراسم باشکوه با استقبال مردم ولایی بافق برگزار شد و خانواده شهید “جمال جعفرزادگان” به بنده گفتند: در شهر ما مطمئناً به این اندازه و باشکوهی برنامه صورت نمی گرفت و مردم و مسئولین بافق نشان دادند که پای ارزش های کشورشان ایستاده‌اند و ما را سرافراز کردند.

انسان های با اخلاص بافقی
حق شهید را ادا می کنند

وی به لطف پدر و مادر شهید وسپاسگزاری بی حد آنها اشاره و افزود: آنها نزد بنده اعلام کردند که اگر فرزند دیگری از ما شهید شده بود و نزد شما در بافق می خواستند دفن نمایند؛ قطعاً قبول می‌کردیم و خوشحال بودیم چون مشخص است انسان های با اخلاص بافقی حق شهید را ادا می کنند.
عبداللهی با خرسندی از حفظ نام و آوازه ی دینی مردم استان یزد و شهرستان بافق یادآورد شد و گفت: ازهمه مردم ولایت‌مدار انقلابی و شهدایی بافق تشکر می کنم که همیشه سنگ تمام گذاشتند و دست تک تک آنها را می بوسم. ازتمامی دوستان که در مجموعه امام حسن مجتبی (ع) یاریگر و همراه ما بودند و حضور آنها باعث شد این مجموعه تبدیل به یکی از قطب های فرهنگی شهرستان شود سپاسمندم و دست بوس همگی هستم.
مسئول مجتمع فرهنگی مذهبی امام حسن مجتبی (ع) گفت: از مهندس طلایی مقدم فرماندار سابق و همچنین مهندس صمیمی فرماندار فعلی که الحق والانصاف یک مدیر انقلابی و شهدایی می‌باشد و ابتدای کار با درخواست ما مبنی بر اینکه اولین جلسه کاری شما جهت هماهنگی برنامه های شهدا باشد با کمال میل پذیرفتند و این جلسه برگزار و همراه ما بودند.
وی در پایان از جناب سرهنگ زارع مدیر کل حفظ اثار و‌نشر ارزشهای دفاع مقدس استان و همچنین حجت الاسلام سلیمانی امام جمعه سابق بافق، حجت الاسلام سعادت فر امام جمعه شهرستان بافق، مهندس نوروززاده شهردار محترم بافق که در خادمی شهدا همیشه همراه ما بودند، مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق مهندس فلاح مدیرعامل محترم سابق،جناب مهندس حمیدیان مدیرعامل مردمی و انقلابی فعلی شرکت ، جناب آقای سید مصطفی فخری مدیر محترم روابط عمومی این شرکت که یاریگر ما بودند و سنگ تمام گذاشتند. جناب اقای دهقانزاده رییس بنیاد شهید شهرستان ،همچنین جناب سرهنگ نصیری فرمانده محترم سپاه بافق، جناب آقای میثم میرزایی فرمانده محترم پایگاه محمد رسول ا…(ص) و دیگر دوستان در ناحیه مقاومت سپاه که در تمامی مراسمات همراه ما بودند. جناب سرهنگ طولابی نژاد فرمانده محترم نیروی انتظامی، مهندس رحیمی مدیرعامل محترم فلات مرکزی، جناب آقای رضایی پور فرمانده محترم بسیج کارگری، اعضای محترم هیئت امنا مسجد امام حسن مجتبی(ع) و همچنین حجت الاسلام هاشمی بسیار سپاسگزارم.
از دیگر مسئولین بزرگوار شهرستان و استان و مردم ولایت مدار دارالشجاعه، دفتر خبر بافق و اصحاب رسانه و خبرنگاران که همیشه جهت پوشش خبری از ابتدا تا پایان تمامی مراسمات همیشه همراه بودند بسیار سپاسمندم.

الهام نصیرزاده|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام