مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بافق: گردشگران باید فرهنگ شهر را مد نظر داشته باشند

به گزارش هفته نامه افق کویر، در ایام تعطیلات نوروزی شاهد حضور پررنگ گردشگران به اماکن گردشگری و تفریحی شهرستان بافق بودیم. در این میان حضور چشمگیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز قابل توجه بود.
“حجت الاسلام حامد حسنی نژاد”، مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بافق در پاسخ به این پرسش خبرنگار هفته نامه افق کویر مبنی بر اینکه “دیدگاه شما به عنوان روحانی در خصوص وضعیت گردشگران به بافق چیست؟ گفت: گردشگری یک امر نیکو و پسندیده است؛ همان طور که در قرآن آمده است «قُل سيروا فِي الأَرضِ ثُمَّ انظُروا كَيفَ كانَ عاقِبَةُ المُكَذِّبينَ : بگو؛ روی زمین گردش کنید! سپس بنگرید سرانجام تکذیب‌کنندگان آیات الهی چه شد»، لذا امر گردشگری در اسلام نیز تأکید شده است.
وی افزود: در مورد افرادی که به گردشگری می روند باید در چارچوب اسلام پیش بروند و گردشگری سالم را محقق کنند؛ قطعاً باید فرهنگ شهر را نیز مد نظر بگیرند.
حسنی نژاد تصریح کرد: خدا را شکر امسال گردشگران از شهرهای مختلف وارد بافق شده و استقبال خوبی شد؛ ولی برخی از افراد در بحث پوشش، فرهنگ اسلامی را مد نظر نداشتند که دوستان امر به معروف و نهی از منکر ورود کرده و به صورت مهربانانه همراه با اعطای هدایا گردشگران را ارشاد کردند و از مسئله امر به معروف و نهی از منکر استقبال خوبی شد.
وی در پاسخ به این پرسش که “برخی از مدیران کمپ گردشگری معتقدند، به تنهایی برای بی حجابی افراد نمی توانیم کاری انجام بدهیم، نظر شما در این رابطه چیست؟ گفت: به نظر من ما فقط از مسئول کمپ نمی توانیم توقع داشته باشم، همه مردم و مسئولین باید دست به دست هم دهند تا این امر محقق شودکه فردی به بافق می آید وارد شهر مذهبی شده و همین که مسئولین کمپ با مسئولین شهرستان در مسئله امر به معروف ونهی از منکر همکاری کردند،جای تقدیر و تشکر دارد
وی در پاسخ به این پرسش که “برخی از گردشگران گلایمند بودند که حجاب ما ایرادی ندارد” پاسخ شما در این باره چیست؟ افزود: وقتی حجاب از دید و نگاه آنها درست و از دید و نگاه ما غلط باشد؛ این امر سلیقه محسوب می شود، ولی اگر ملاک ما دین باشد دین دستور می دهد که اندام پوشیده باشد؛ حتی اگر مسلمان هم نیستند؛ چون در کشور اسلامی زندگی می کنند ملاک قانون است و قانون در کشور اسلامی امر به حجاب می نماید.

محمد حسین تشکری|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل