برترین راه را برگزیده ام

گفتگو با خانواده شهید” غلامرضا رنجبر”

شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است. شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. شهادت مرگی از راه کشته شدن است و قرآن کریم دربارة شهید و شهیدان می فرماید): وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ ا… أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ(هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده اند، مرده مپندار، بلکه زنده اند که نزد پروردگارشان روزی داده می شوند.
خبرنگار هفته نامه افق کویر در این شماره به نزد خانواده شهید” غلامرضا رنجبر” رفت و با مادر شهید” فاطمه رنجبر” به گفتگو پرداخت که در ادامه می خوانید:
افق کویر: چند فرزند دارید و شهید فرزند چندم خانواده بود؟
دارای ۱۱فرزند بوده، فرزندم “مرحومه معصومه رنجبر” در سن ۵۰ سالگی بر اثر بیماری سرطان درگذشت و”غلامرضا” فرزند پنجم خانواده بود که شهید شد.
افق کویر: وی در چه سالی به جبهه رفت؟
“غلامرضا” درسال ۱۳۶۴ ، هنگامی که ۱۹ ساله بود به عنوان سرباز پاسدار به جبهه اعزام ، دو دفعه در جبهه به عنوان مجروح به بافق آمد و در دفعه سوم بعد از ۲۱ ماه و ده روز در جبهه به خیل شهادت رسید.
افق کویر: از خصوصیات اخلاقی “غلامرضا” بگویید؟
“غلامرضا”بسیار خوش اخلاق،مذهبی،فعال درپایگاه شهیدبهشتی بود و به پدرش درامرکشاورزی کمک می کرد.
افق کویر: وی در چه عملیاتی به درجه شهادت نائل گردید و از نحوه شهادت فرزندتان چه می دانید؟
درعملیات کربلای ۵ درمنطقه ی شلمچه در روز سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۶۵ به شهادت رسید.
” غلامرضا”در یکی از روزهای بهمن ماه سال ۱۳۶۵ با همرزم مرحومش” حسین میرابی” آب گرم کرده و مشغول استحمام می شوند؛ چند دقیقه بعد محل توپخانه آنها توسط هواپیماهای بعث عراق بمباران می شود وتعدادزیادی ترکش درسینه وپهلو غلامرضا می رود. همچنین در اثر ترکش های وارده، پای غلامرضا نیز شکسته که براثرجراحات زیاد بعد از ۲۱ماه وده روز حضور درمنطقه ی جنگی درتاریخ ۱۴بهمن ۱۳۶۵ به شهادت می‌رسد.
افق کویر: :شما چه هنگام خبر شهادت ایشان را فهمیدید؟
هشت روز بعد از شهادت ” غلامرضا” دوستان وی خبر شهادت ایشان را به ما اطلاع دادند. سپس جنازه وی را به بافق منتقل و در روز جمعه ۲۴ بهمن ماه در گلزار شهدای امامزاده عبدا… آرام گرفت.
افق کویر: به عنوان مادر شهید چه صحبتی با جوانها دارید؟
ازجوانان می خواهم راه شهدا که راه انبیاء و اولیاست ادامه داده و باهم باشند،ازتفرقه دوری کنند، با وحدت وانسجام آینده ساز این مملکت باشند وبه فرموده ی رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره ) نگذارید: این انقلاب بدست نا اهلان بیفتد،بایدازاین انقلاب حفاظت کنند.
بخشی از وصیت نامه شهید
پدرومادرعزیزم؛ اگر من شهید شدم برای من گریه نکنید،من آخرین دفعه ای است که به مرخصی میایم.
من راهی را برگزیدم که راهی برترازاین راه نیست وبه خاطراسلام ،قرآن وانقلاب اگرشهید هم بشوم تنها آرزوی من است ویقین دارم که این دفعه شهید می شود .

معصومه غلامرضاپور

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی