پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای بافق تجلیل شدند

یزد – ایرنا- پیشکسوتان زورخانه مالک اشتر بافق روز چهارشنبه در مراسمی همزمان با ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای تجلیل شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ورزش زورخانه ای ، ورزشی است معنادار و پر مغز که با ذکر ائمه اطهار بسیار زیبا و خوش نقش است.

علیرضا پورسلمانی افزود: این ورزش باستانی با مرام پهلوانی و فرهنگ اصیل ایرانی‌ها آمیخته است و برای پر رنگتر شدن آن در سطح جامعه، مردم و ورزشکاران باید توجه بهتر و بیشتری به این رشته ورزشی داشته باشند تا همواره زنده و پویا باشد.

وی با اشاره به این که ورزش زورخانه ای بیشینه ای کهن در فرهنگ ایرانی دارد اظهار کرد: این ورزش نمایانگر پیوند جوانمردی و قدرت روحی و جسمی است و باید بیش از پیش در نسل جوان و نوجوان ترویج شود.

به گفته این مسئول ۱۷ شوال در تقویم ایران به نام روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای ثبت شده و این فرصت مناسبی است تا توجه مسئولان را به سمت و سوی این رشته پرطرفدار و اصیل، سوق داد تا رونق بیشتری بگیرد و بتواند نوجوانان و جوانان زیادی را به خود جذب کند.

وی با بیان اینکه شهردار بافق، پیشروتر از شهرداران دیگر شهرها در امر ورزش است خاطرنشان کرد: زورخانه شهرداری بافق با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال و مساحت ۳۴۰ متر مربع در دست اجراست و در آینده نزدیک بهره برداری از این طرح ورزشی آغاز می شود.

اجرای حرکات زورخانه ای توسط نوجوانان و تجلیل از پیشکسوتان این ورزش از دیگر برنامه های این مراسم بود.

هم اینک بافق ۶ زورخانه دارد که ۲۰۰ ورزشکار از سن سه و نیم  تا ۶۸ سال در این رشته فعالیت می‌کنند.

۱۷ تا ۲۴ شوال در تقویم کشورمان به نام روز و هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نام گذاری شده است.

مرکز شهرستان ۵۲ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام