محمد علی صمیمی، فرماندار بافق: کمبود نیروی انسانی در مدارس یکی از مشکلات اصلی آموزش و پرورش

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل از صبح بافق، با حضور کاظم رحیمی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، حجت الاسلام سعادت فر، امام جمعه بافق، محمد علی صمیمی فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق و جمعی از مسئولین و مدیران مدارس، آیین تکریم و معارفه مدیر آموزش وپرورش بافق برگزار شد و در این مراسم محمدرضا قاسم زاده تودیع و سیدجواد میرجعفری به عنوان مدیر جدید معارفه شد.
دست های بسته ما فرصت زدودن غبار از نسل جدید را فراهم نمی کند
محمد کاظم رحیمی نژاد مدیرکل آموزش وپرورش استان یزد در این مراسم با تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر گفت: انرژی ارزشمندی در نسل جدید نهفته است ولی دست های بسته ما فرصت زدودن غبار از این نسل را فراهم نمی کند و در شکل گیری جریانات است که عمق آن پیدا می شود.
وی در ادامه افزود: اگر خداباوری، دین باوری و اعتقاد را سرلوحه خود قرار دهیم نباید در طول مسیر ناامید و نگران باشیم،جای هیچ تزلزل نیست و وظیفه ما عمل به تکلیف است و نتیجه اش باید توکل به خدا باشد.

 


وظیفه آموزش و پرورش اندیشه ،طراحی و برنامه ریزی است.
مدیر کل آموزش و پرورش یزد خاطرنشان کرد: عطش نسل جدید زیاد است؛ چرا که آب شوری که گاها از دریای غرب می آشامد،وقتی که چشمه های زلال حقیقت را می بیند پی به حقیقت می برد و طالب آن می شود و وظیفه ما فکر،اندیشه،طراحی و برنامه ریزی است تا از این فرصت، جهت مند استفاده کنیم.
این مقام مسئول تاکید کرد : باید با ایجاد بینش، تفکر منطقی،داشتن بصیرت و قدرت تبیین در برخورد با مسائل، شاخص هایمان را به دانش آموزان معرفی کنیم.
ولی اگر بخواهیم فرزندانمان بیمه باشند باید به عقلانیت تکیه کنیم
رحیمی نژاد بیان داشت: روش ما نباید استراتژی ما و منحصر به ایجاد عادت و تحمیل باشد،تحمیل و عادت برای دوره‌ اول ابتدائی خوب است ولی اگر بخواهیم فرزندانمان بیمه باشند باید به عقلانیت تکیه کنیم ،هدایتگر باشیم و تربیت را یک فرایند بدانیم و هر چه هست تربیت است.
کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات اصلی شهرستان
محمدعلی صمیمی فرماندار بافق در این مراسم خواستار اهتمام ویژه به مباحث پرورشی در مدارس شد وکمبود نیروی انسانی را یکی از مشکلات اصلی شهرستان دانست.


تعهدات دولتی در خصوص ساخت و ساز مدارس خیری تحقق نیافته است
وی در ادامه افزود: در خصوص ساخت و ساز مدارس خیری تعهدات خیرین بزرگوار انجام شده ولی تعهدات دولتی هنوز تحقق نیافته که نیازمند همراهی مسئولین مربوطه هستیم.
توجه به مدارس روستایی و ایجاد بستر آموزشی لازم و نیاز به راه اندازی هنرستان‌های معدنی و ریلی از دیگر درخواست های فرماندار از مدیرکل آموزش و پرورش بود.
محمد رضا قاسم زاده هم در این مراسم گزارشی از دوران تصدی خود در سمت ریاست آموزش و پرورش شهرستان ارائه و از حمایت و همراهی همه مسئولان استان و شهرستان، معلمان، مدیران مدارس و همکاران اداری تقدیر و تشکر کرد.

سید جواد میرجعفری رئیس آموزش و پرورش شهرستان بافق هم خواستار حمایت و همراهی مسئولین استان و شهرستان در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش شد و از حسن اعتماد مدیرکل آموزش و پرورش تشکر و قدردانی کرد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل