نماینده مهریز: روستاهای بالای ۲۰ خانوار باید از آب شرب بهداشتی برخوردار باشند

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل از ایرنا، نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خانه ملت در دوره یازدهم برای رفع محرومیت روستاهایی که مشکل آب شرب دارند اعتبار خوبی اختصاص داده است گفت: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار باید از این نعمت برخوردار باشند.

محمدرضا صباغیان روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از روستاهای دهستان سبزدشت بخش مرکزی شهرستان بافق در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در بازدیدی که از این روستاها انجام شد مشکلات و کمبودها و درخواست های مردم از نزدیک مورد بحث و بررسی قرار گرفت و متاسفانه برخی از روستانشینان از کمبود یا نبود آب شرب بهداشتی رنج می برند.

وی خاطرنشان کرد: روستاهایی که با بحران کم آبی روبرو هستند در این بازدید شناسایی شده اند و به یاری خداوند متعال امسال مشکل کمبود آب شرب آنها برطرف می شود.

وی به مشکل کمبود آب شرب روستاهای خوسف، بشکان و دشتخوان اشاره و اظهار کرد: از سال ۹۷ قرار بود با حفر چاه یا آب انتقالی از مناطق همجوار، این روستاهای محروم به آب مطلوب و پایدار دسترسی داشته باشند که تاکنون هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است.

نماینده  مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم، مهریز و مروست در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق اطلاعات دریافت شده، آب مورد نیاز اهالی روستاهای مذکور از طریق تانکر تامین می شود و ساکنین در روز فقط ۲ ساعت می توانند از آب شرب استفاده کنند و بقیه ساعات روز مشترکین در مضیقه قرار دارند.

وی به مدیر آبفای شهرستان بافق تاکید کرد: چنانچه مشکل نبود یا کمبود اعتبار مطرح است موضوع منعکس تا از طریق وزارت نیرو مشکل این روستاها پیگیری شود.

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین مشکل دیگر این روستاها در بحث جاده و راه ارتباطی است باتوجه به اینکه جمعیت زیادی در این روستاها ساکن هستند و بر سر راه شهرستان کوهبنان کرمان قرار دارد، وضعیت راه ارتباطی آنها مناسب نیست و مسیرهای ارتباطی این روستاها از قدیم الایام به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.

وی به جاده جدید سیروس آباد اشاره کرد و با بیان اینکه این مسیر حدود ۳۰ کیلومتر به مرکز شهرستان نزدیکتر است بر تسریع در تکمیل این راه مواصلاتی تاکید کرد.

صباغیان، از زیرسازی ۱۰ کیلومتر از این جاده ۶۵ کیلومتری خبر داد و افزود: ساخت این مسیر بر عهده شرکت معدنی چادرملو و شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق است که در جلسات متعدد توصیه شده نسبت به انجام تعهد خود اقدام کنند.

به گفته وی، تاکنون شرکت سنگ آهن بافق ۱۰ کیلومتر از جاده سیروس آباد را زیرسازی کرده و چادرملو هم در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی خود با همکاری شرکت سنگ آهن بافق باید این جاده را به سرانجام برسانند.

لایروبی و بهسازی قنات های منطقه به منظور افزایش آب کشاورزی، واگذاری زمین مسکونی به جوانان روستایی و ساخت سالن های چند منظوره ورزشی در مرکزیت روستاها برای دسترسی یکنواخت ورزشکاران از دیگر خواسته روستائیان منطقه سبزدشت بود که صباغیان قول پیگیری داد.

مرکز دهستان سبزدشت( بساب) در ۱۰۰ کیلومتری مرکز شهرستان بافق واقع شده است.

شهرستان بافق یک بخش مرکزی، سه دهستان ( مبارکه، کوشک و سبزدشت) و افزون بر ۱۰۰ پارچه روستا و آبادی دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در