معاون فنی مرکز بهداشت یزد: از آب چشمه‌ها و چاه‌ها با احتیاط استفاده شود

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل از ایرنا، معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد از شهروندان خواست برای پیشگیری از ابتلای احتمالی به بیماری‌های گوارشی و بویژه وبا، از آب چاه‌ها و چشمه‌ها صرفا پس از جوشاندن یا گندزدائی استفاده کنند.

دکتر مسعود شریفی گفت: بر آب های لوله کشی و شرب از سوی مسوولان ذیربط، نظارت میشود اما خطر آنجایی هست که از آب چشمه ها و چاهها استفاده می کنیم که ممکن است از طریق فاضلاب، آلوده باشند.

وی با بیان اینکه اگر دسترسی به آب لوله‌کشی نداریم، توصیه می‌شود از آب های بطری و بسته بندی استفاده نماییم، تصریح کرد: نظام مراقبت حوزه بهداشت استان فعال است و هر گونه اسهال حاد آبکی که شبیه وبا هست را نمونه گیری می کنند و خوشبختانه در سال جاری موردی از وبا در استان نداشته ایم.

وی شستن مطلوب سبزی‌جات، رعایت بهداشت فردی، شستشوی مرتب دست ها بخصوص قبل از صرف غذا و بعد از استفاده از سرویس بهداشتی را مورد تاکید قرار داد  .

دکتر شریفی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۶۰ مورد بیماری وبا در کشور مشاهده شده، گفت: وقتی یک بیماری وارد کشور میشود احتمال سرایت آن به هر نقطه ای هست و لذا باید دستوارت بهداشتی را رعایت کنیم و در صورت مشاهده کوچکترین علامتی به مراکز درمانی مراجعه نماییم.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام