استاندار: تحول آموزشی بر پایه عدالت در یزد اجرا شود

به گزارش  هفته نامه افق کویر به نقل از ایرنا، مهران فاطمی یک شنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود: استعدادهای فراوانی در استان وجود دارد که کسب مقام های برتر علمی دانش آموزان در حوزه های مختلف مبین آن است، همچنین دانش آموزان به امر پژوهش و نوآوری تشویق شوند و افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، معرفی شوند.

وی ادامه داد: باید فضای رقابتی در این زمینه به وجود آید به همین منظور طرحی مبتنی بر همه این موارد در سند راهبردی و عملیاتی آموزش اجرایی شود تا علاوه بر تقویت پژوهش سراها و همچنین احیای دوباره باشگاه پژوهشگران جوان نسبت به تشویق علمی دانش آموزی اقدام شود.

استاندار یزد، ایاب و ذهاب دانش آموزان را یکی از دغدغه های خانواده ها در آستانه بازگشایی مدارس دانست و افزود: جلسه ای به منظور تصمیم گیری هزینه سرویس مدارس، در سطح اداره کل آموزش و پرورش و شهرداری یزد برگزار و تدابیر لازم در خصوص تامین سرویس مدارس اندیشیده شود.

وی با اشاره به آمار ۲۵۰۰ نفری تعداد بی سوادان استان ، خاطرنشان کرد: عموم مردم استان یزد توجه ویژه ای به تحصیل فرزندان خود دارند و بخش عمده این آمار متعلق به مهاجران از سایر استان ها و اتباع خارجی است که باید برنامه ریزی های لازم در این حوزه انجام شود.

استاندار یزد ادامه داد: سرمایه گذاری در امر آموزش به ویژه آموزش اتباع خارجی هزینه نیست و نتایج آن در دراز مدت قابل مشاهده خواهد بود.

وی به نگاه ویژه استان به دانش آموزان افتخار آفرین در المپیادها و جشنواره های علمی و پژوهشی در سطح ملی و بین المللی تاکید کرد و اظهارداشت: در کنار مسائل تربیتی و عقیدتی که همواره مورد تاکید ما است، برنامه ریزی ها و حمایت های مالی و معنوی برای پیشتازی و افتخارآفرینی آموزش و پرورش یزد در سطوح ملی و بین المللی انجام می شود.

همچنین مدیرکل آموزش و پروش استان یزد در این نشست گفت: این جلسه شورای آموزش و پرورش برای اولین بار و با دستور استاندار یزد با موضوع پژوهش سرا در دستور کار قرار گرفت و معتقد هستیم مقام های علمی از مقام کنکور بالاتر است و ارزش بیشتری دارد و باید حمایت صورت گیرد.

محمدکاظم رحیمی نژاد افزود: تقویت و توسعه پژوهش سراهای دانش آموزی و حمایت از فعالیت های دانش بنیان رویکرد نوینی در این زمینه است و افزون بر ۲۶ نوع فعالیت در پژوه سراهای آموزش و پرورش انجام می شود. وی اظهار داشت: در زمینه سوادآموزی نیز بیش از ۲۵۰۰ نفر بی سواد شناسایی شدند که عمدتا از افراد جویای کار و اتباع هستند و به دلیل عدم وجود بانک اطلاعاتی و همچنین مهاجرت هایی که صورت می گیرد این بانک اطلاعاتی دائما در حال تغییر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: در طرح سوادآموزی مدرسه محور با استفاده از ظرفیت مدارس برای شناسایی بی سوادان و همچنین استفاده از فضای آموزشی مدرسه و توان معلمان برای آموزش به سوادآموزان استفاده خواهد شد.

در این نشست گزارشی از نحوه تعیین نرخ سرویس مدارس ارائه و مقرر شد تصمیم لازم در ستاد تنظیم بازار استان انجام شود، همچنین گزارشی از پژوهش سراهای دانش آموزی و اقدامات انجام شده سوادآموزی ارائه و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی