مسئولین قانون جوانی جمعیت را اجرا کنید

 در حاشیه کارگاه کنشگری که در روز ۱۳ مردادماه سالجاری، در شهرک آهنشهر بافق برگزار شد؛ با حجت الاسلام، «محمد حسن شاه جعفری» مدرس این دوره گفتگویی با موضوع جمعیت و دغدغه های موجود انجام شد که از نظر شما خوانندگان گرامی می گذرد.
وی گفت: از آنجایی که مقام معظم رهبری درباره کاهش جمعیت از واژه«دهشتناک» استفاده کردند به این نتیجه رسیدیم که فقط پنج سال و تا ۱۴۰۵ فرصت داشته که مساله جمعیت حل شود و اگر این موضوع برطرف نگردد در تله جمعیتی خواهیم افتاد که هیچ گونه راه برون رفتی از آن نیست.
هر کشوری که در تله جمعیتی افتاده است ۱۰۰ تا ۱۳۰ سال طول می کشد که اگر بخواهد به همان نقطه مطلوب قبل برسد که هیچکدام از کشورهایی که در تله جمعیت قرار گرفتند نتوانستند بنابراین می بایست نقشه راهی طراحی کرد که به بی راهه نرفت.
بیش از مشکلات اقتصادی، مساله فرهنگی اهمیت بسزایی دارد؛ چرا که خیلی از خانواده هایی که از لحاظ مالی مشکلی ندارند و جز قشر مرفه می باشند؛ اصلا به فرزند آوری فکر هم نمی کنند یا اگر به خانواده ای بگوییم که به شما چند میلیارد می دهیم؟ وقتی اولویت های خود را بیان می کند، می گوید می خواهم خانه بخرم و ماشین مورد علاقه و سفر خارجه وسایل منزل و تلفن همراه جدید و امکانات و رفاهیت را فراهم کنم و فرزند آوری؛ حتی در اولویت دهم خود قرار نمی دهد و بحث فرزند آوری را مطرح نمی کند و این بدین معنی است که ذهن او آماده نیست که در مورد فرزندآوری تصمیم بگیرد.
این کارگاه ها بحث جریان شناسی و تحولات جمعیتی را بیان می کند و چگونگی صحبت با مردم وچگونگی پاسخ به مشکلات و شبهاتی که مطرح می کنند را آموزش می دهد. گفته می شد که مردم بحث فرزندآوری را نمی پذیرند اما با صحبت های روش مند و تخصصی با کمی زد و خورد بیانی و علمی افراد قانع شده و در این موضوع همراه می شوند؛ در نهایت برگزاری این کارگاه برای آگاه سازی افراد فعال فرهنگی بود که مطلع شوند و روشمند بتوانند کار انجام دهند مفید است.
مسئولین قانون جوانی جمعیت را اجرا کنید
وی درادامه از مسئولین خواست که قانون جوانی جمعیت را اجرا نمایند و افزود: افراد صاحب نفس و دغدغه مندی این قانون به نام قانون تعالی خانواده و جوانی جمعیت را مطرح نمودند و نوشتند و تمام مشوق های اقتصادی، نکات فرهنگی و غیره در این قانون مطرح شده است و به تمام سازمان ها و دستگاه ها مسئولیت داده شده و مسئولین مراکز بهداشت و درمان هر شهرستان باید به مردم آموزش و اطلاعات صحیح جمعیتی را بدهند و مسئول ثبت احوال به خانواده هایی که فرزند چهارم به دنیا می آید باید کارت و معرفی نامه برای استفاده نیم بها از امکانات رفاهی شهرستان صادر نماید و به طور مثال بلیط سینما و عوارض شهرداری نیز برای او نیم بها محاسبه گردد و در قانون جوانی جمعیت این مباحث دیده شده است و مسئولین باید اجرا نمایند.
همچنین برای فرزند اول و دوم و … باید وام پرداخت شود و مسئول بانک نباید از پرداخت آن ممانعت کند بلکه با روی باز این کار را اجرا نماید
تمام مسئولین باید این قانون را انجام دهند استانداری و شهرداری نیز عنوان هایی که در قانون نوشته شده است را باید اجرا نمایند.
هر که نان دهد دندان دهد
شاه جعفری در ادامه خطاب به مردم گفت: اصلا نگران نباشید و نترسید همیشه می گوییم هر که نان دهد دندان دهد، فرزندی که به زندگی اضافه شود و به دنیا می آید رزق و روزی اش را با خودش می آورد و همان گونه که می گوییم مهمان که به منزل می آید روزی اش را نیز به همراه خود می آورد. ایا فرزند ما به اندازه مهمان ارزش ندارد و روزی خودش را به همراه نمی آورد؟ در قرآن آمده است که نه تنها روزی خودش را می آورد؛ بلکه به برکت وجود فرزندان به شما نیز روزی می دهیم؛ عجیب آن است که بچه های بعدی روزی آن ها تصاعدی محاسبه می شود.

حدیث عباسی|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام