چشم که باز کردم روی یک جزیره بودم

به گزارش هفته نامه افق کویر، باران های تابستانی منجر به سیل گردید و موجب خساراتی به مکان های سیل زده شد، پنجشنبه ۱۳ مرداد ماه در پی باران های نازل شده در روستای “سید آباد کوشک” که باعث ایجاد سیل گردید یکی از شهروندان با اندیشه قبلی که از سیل جاری می تواند عبور کند با خودرو قصد عبور از سیل ایجاد شده در جاده سید آباد نمود، بنابراین خبرنگار هفته نامه افق کویر برای جویا شدن از چگونگی ماجرا و اتفاقات با “سید کاظم میرعلمی” گفتگویی انجام داده است که در ادامه می خوانید:
سید کاظم میرعلمی گفت: من ۷۵ سال دارم و ۵۲ سال است که در این جاده با انواع ماشین رانندگی می نمایم. وقتی به رود خانه رسیدم با تصور اینکه می توانم از رود خانه عبور کنم با سرعت به سمت رود خانه حرکت نمودم اما سرعت سیل خیلی زیاد بود و باعث واژگونی ماشین شد هنوز آب وارد ماشین نشده بود که از فرصت استفاده نمودم و با تلفن همراه با همسرم تماس گرفته و به او گفتم گرفتار سیل شده ام، فکر نمی کنم زنده بمانم!
وی ادامه داد: ماشین حدود ۱۰۰ متر همراه جریان آب حرکت کرد، سپس با برخورد ماشین به تپه از حرکت ایستاد. حجم آب کم شده بود و اگر جوان بودم و پایم توان داشت می توانستم از ماشین خارج شوم.

فشار آب باعث شکستن شیشه جلو ماشین شد
وی تصریح کرد: ناگهان آب شدت پیدا کرد، و فشار آب باعث شکستن شیشه جلو ماشین شد. در همین حال یک سنگ بزرگ روی سقف ماشین خورد و ماشین پر از آب شد و ماشین کاملا غرق شد و من دیگر از آن صحنه هیچ چیز به یاد نمی آورم.

چشم که باز کردم
روی یک جزیره بودم
وی ادامه داد: وقتی چشم باز کردم روی یک جزیره (خشکی) قرار گرفته بودم و اطراف من را آب فرا گرفته بود و سیل جاری بود و افرادی که در اطراف رودخانه بودند برای من دست تکان می دادند . حدود ۲ الی ۳ ساعت داخل آب بودم وقتی در خشکی نشسته بودم، ماشینم چهار چرخش به طرف بالا قرار گرفته بود و همراه جریان آّب با تکان دادن دست از کنارم عبور کرد.
طبق گفته های شاهدین عینی تنها قسمتی از سرم از سیل بیرون بود وبه همراه سیلی می رفتم و این فقط معجزه خداوند بود که زنده ماندم.
میرعلمی در پاسخ به این پرسش که آیا همسر شما اقدامی برای نجات شما انجام داده است یا نه گفت: بله هلال احمر، نیرو انتظامی و اورژانس ۱۱۵ را اطلاع داده بودند.

جوانان به سخنان افراد
با تجربه بها دهند
سید کاظم میرعلمی در آخر توصیه به جوانان کرد و گفت: ابتدا به خدا توکل کنند و بدون تجربه کاری را انجام ندهند و با افراد با تجربه مشورت کنند و به سخنان آن ها بها دهند.
در ادامه با” محمد رضا فتاحی ” رئیس هلال احمر بافق پیرامون این موضوع به گفتگو پرداخته ایم:
فتاحی گفت: میرعلمی به هر سختی خود را از داخل ماشین به بیرون انداخته بود و درخشکی نشسته بود و هلال احمر وی را به آرامش دعوت می نمود و به نیروهای هلال احمر گفته شد اگر فرد خیلی ترسیده و اذیت می شود او را به این طرف رود خانه هدایت نمایید در غیر این صورت اگر فرد می تواند کمی صبر کند تا آب فروکش نماید و به این طرف رودخانه هدایت شود.
فتاحی ادامه داد: چون احتمال میداد فرد ترسیده باشد و مشکلی برای او ایجاد گردد “زلفی” یکی از امدادگران هلال احمر طناب به کمر خود بسته و داخل آب رفت، شدت آب به حدی زیاد بود که چندین بار نزدیک بود زلفی را سیل با خودش ببرد. همچنین اگر در خواست جرثقیل می نمودند یک کار زمان بر بود و تا آن زمان سیل نیز فروکش می شد.

گفته شده بود
که نروید اما وارد سیل شد
فتاحی در ادامه یکی از تجربه های کسب شده در سیل خود را بیان نمود: در سال ۹۰ روستا “بشگان”یک بارندگی شدیدی شد و سیل ایجاد گردید که در این بارندگی خانواده توکلی داخل خودرو خود بود اند و به دام سیل افتاده بودند که مرد خود را از شیشه ماشین به بیرون انداخته بود اما متاسفانه همسرش داخل ماشین بوده و آب ماشین را فرا گرفت و یک کیلو متر بعد جنازه او پیدا شده بود و ماشین ۷۰۰ متر همراه آب رفته بود بنابراین به میرعلمی نیز گفته بودند که نمی توانید از سیل عبور کنید اما توجه ای ننمود و فکر می کرد سطح آب پایین است و وارد سیل شد.
فتاحی در پایان گفت: اوایل سیل سطح آب بالا است و همچنین سرعت بالایی دارد و نباید به رودخانه ها نزدیک شد.

حدیثه امیریان|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل