گفتگو با رییس هئیت کشتی بانوان استان یزد کشتی بانوان به خاطر عدم حمایت از هیئت های وقت و وجود کرونا دچار تنزل شد

به گزارش هفته نامه افق کویر، کشتی گونه‌ای ورزش است که در آن دو انسان غیر مسلح با یکدیگر گلاویز شده و برای به زمین زدن یا بی‌تعادل کردن و امتیاز گرفتن از همدیگر، تلاش می‌کنند. کشتی یکی از قدیمی‌ترین ورزش‌ها و احتمالاً در دوران ماقبل تاریخ با تغییر شکل و جایگزین کردن مرگ یا صدمات شدید با یک پیروزی نمادین ایجاد شده‌است. شواهد بسیاری از حضور کشتی در تمامی تمدن‌های آغازین بشری وجود دارد. البته اولین بار در یونان باستان به یک ورزش واقعی تبدیل و در سال ۷۰۴ پ. م وارد المپیک شد. در المپیک باستان قهرمان کشتی پس از قهرمان پرتاب دیسک مهم‌ترین پهلوان یونان شمرده می‌شد. کشتی بانوان مانند کشتی مردان رشد کرده و تفاوتی از جهت پیشرفت آن در ابتدا نداشته‌است اما در دوران مدرن قدری از کشتی مردان عقب‌تر افتاده‌است؛ بنابراین خبرنگار هفته نامه افق کویر با رئیس هیئت کشتی بانوان شهر یزد گفتگویی انجام داده است که در ادامه می خوانید:
افق کویر لطفا خوتان را معرفی نمایید؟
“یگانه غریب گشته شاهی” هستم و از هفت سالگی وارد دنیای ورزش شدم و دارای مدرک کارشناسی علوم ورزشی هستم.
افق کویر از سابقه خود در ورزش بفرمایید؟
۲۴ سال سابقه ورزشی در رشته کشتی، جودو، کبدی، سوار کاری، بدنسازی ، دفاع شخصی، فوتسال و والیبال دارم و ۱۹ سال سابقه ورزش حرفه ای در رشته کشتی، جودو، کبدی و بدنسازی تخصصی،۱۶ سال فعالیت در رشته کشتی الیش و ۷سال فعالیت در رشته بدنسازی و ۸ سال عضو تیم ملی کشتی ،عضو کمیسیون و نماینده بانوان ورزشکار کشتی کشور، نائب قهرمان آسیا، سوم جهان، اول و دوم و سوم بین المللی قهرمان چندین دوره در مسابقات کشوری و انتخاب تیم ملی جودو در وزن ۴۸_ و ۵۲_ و ۷ سال عضو سابق تیم ملی جودو ، دان ۲ جودو ، دان ۱ رزم گیلما از فدراسیون کنک فو و هنرهای رزمی، قهرمان و نائب قهرمان و سومی چندین دوره مسابقات کشوری و منطقه ای در کبدی و قهرمان چندین دوره مسابقات کشوری و انتخاب تیم ملی در رشته کشتی آلیش دارای مدارک مربیگری رسمی کشتی _ بدنسازی ( کار با وزنه و دستگاه ) _فیتنس _ آمادگی جسمانی _ تمرینات مقاومتی و قدرتی زیر نظر کمیته ملی المپیک_ بدنسازی تخصصی کشتی _ دارای اخذ مدرک تمرینات پلایومتریک و اشنایی با مکمل های ورزشی ۴ سال فعالیت در موسسه فرهنگی هنری ورزشی خادمین علی ابن ابیطالب(ع) نایب رئیس هیئت کشتی شهرستان یزد ، نماینده ورزشکاران بانوان و مشاور عالی در امور بانوان هیئت کشتی استان هستم
افق کویر بیشتر فعالیت شما در چه زمینه هایی است؟
در حال حاضر با توجه به شرایط پیش آمده بعد از تصادف در حین ورود به اردو و از دست دادن مسابقات آسیایی و جهانی بیشتر در قسمت مدیریت یعنی نائب رئیسی استان و شهرستان یزد و در حرفه ی مربیگری و موسسه خادمین علی ابن ابیطالب(ع) فعالیت پررنگی دارم.
کشتی بانوان به خاطر عدم حمایت از هیئت های وقت و وجود کرونا دچار تنزل شد
افق کویرکشتی بانوان استان یزد را چگونه می بیند؟
تاریخ کشتی بانوان استان یزد نشان دهنده ی وجود استعداد و سرمایه های خیلی خوبی است که متاسفانه در سالهای اخیر‌ بعضا به خاطر عدم حمایت از هیئت های وقت و‌ در دو سه سال اخیر به علت کرونا دچار تنزل شده بود و کشتی بانوان استان یزد فقط محدود به بنده شده بود که به صورت انفرادی تمرین می نمودم و توانستم جایگاه خودم را در سطح کشور و‌ تیم ملی حفظ نمایم، اما خوشبختانه جدیدا کشتی بانوان استان در حال شکوفایی مجدد می باشد و با حمایت «ذهبی» سرپرست جدید هیئت کشتی استان روزهای خوبی برای کشتی بانوان در پیش است .
افق کویرآیا بانوان استان یزد در رشته کشتی مقام کسب نموده اند؟
بانوان استان یزد در چندین سال پیش مقام آور کشور دومی و سومی داشته و نائب قهرمان جهان و سوم ایندورگیم نیز در استان داشته که متاسفانه دیگر در کشتی فعالیتی ندارند .
در حال حاضر کشتی بانوان استان یزد چندین ماه است که دوباره زنده شده و فعالیت خودش را شروع نموده امیدوارم در سالهای آینده همچون گذشته مقام آور داشته باشیم تا بتوانیم پیراهن تیم ملی رو از آن خود کنیم و پرچم یزد و کشور عزیزمان را بر افرازیم .
دختران بافقی پتانسیل این را دارند که در کشتی قدرت خودشون را به نمایش بگذارند
افق کویر آیا ظرفیت های کشتی بانوان در شهرستان بافق مورد بررسی قرار گرفته است؟ آیا شهرستان بافق ظرفیت های کشتی بانوان را دارد؟
با توجه به اینکه کمتر از یک ماه مسئولیت نائب رئیسی را متقبل شده ام هنوز ظرفیت های کشتی بانوانان شهرستان بافق مورد بررسی قرار نگرفته اما «رنجبر» نائب رئیس امور بانوان بافق مرتب پیگیر بوده و برای رشد و پیشرفت کشتی بانوان بافق خیلی تلاش می کند. در گذشته بافق چند کشتی گیر داشته که از قدرت بدنی خوبی برخوردار بودند
و قطعا دختران بافقی پتانسیل این را دارند که در کشتی قدرت خودشان را به نمایش بگذارند.

کمبود مربی کشتی بانوان
افق کویر: استان یزد مربی برای رشته کشتی به اندازه کافی دارد؟
نه متاسفانه در استان یزد دو مربی دارای مدرک هست که فعلا در حال حاضر فقط من فعالیت دارم .
افق کویر: شهرستان بافق برای شروع فعالیت در رشته کشتی بانوان چه نکاتی باید مد نظر داشته باشد؟
ابتدا باید از تبلیغات به روش های مختلف شروع کنند و کشتی را به داخل خانه ها ببرند تا بانوان بافقی از جذابیت های این رشته مطلع شوند، سپس با جذب بانوان علاقمند و‌ کشف مستعدین به اموزش و رشد بانوان بپردازند که در این قسمت نیاز به یکسری زیر ساختها هم هست که مستلزم حمایت هیئت کشتی شهرستان بافق می باشد .
افق کویر: توصیه شما برای افرادی که می خواهند وارد رشته کشتی شوند چیست؟
رشته کشتی رشته خیلی سخت و نفس گیری هست و ورزش اول کشور هست . در کشتی باید اول علاقه داشته باشند و بعد انگیزه و هدف .
به نظر من دختران یزدی ما از قدرت بالایی برخوردار هستند و پتانسیل این رو دارند که بتوانند در رشته کشتی فعالیت کنند و از قهرمانان آینده این مرز و بوم باشند .
افق کویر: درخواست شما از مردم چیست؟
از مردم عزیز استانم می خواهم تا کشتی بانوان را حمایت کنند و دعای پر خیرشان مثل همیشه بدرقه راه کشتی بانوان باشد . دختران کشتی گیر یزدی برای شاد کردن دل شما مردم عزیز تمام تلاش خودشان را می کنند تا افتخار افرینی کنند.
افق کویر: در خواست شما از مسئولین چیست؟
از مسئولین عزیز تشکر می کنم که همیشه پشتیبان کشتی بانوان استان یزد بودند .تنها درخواست من از مسئولین این است که انگیزه دختران کشتی گیر باشند و به کشتی بانوان به اندازه ورزش اقایان بها بدهند .
افق کویر: سخن پایانی؟
تشکر می کنم از شما که به کشتی بانوان پرداختید. از مسئولین هیئت کشتی استان و مسئولین اداره کل‌ ورزش و جوانان استان که به بنده اعتماد کردند و‌ مسئولیت کشتی بانوان استان را به بنده دادند . امیدوارم بتوانم با کسب مدالهای رنگارنگ توسط بانوان قدردان این اعتماد باشم

حدیث عباسی|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در