چگونه با کودکی که فیلم نامناسب دیده برخورد کنم؟

نحوه برخورد با کودکی که فیلم نامحتوا دیده تاثیر زیادی در رفتارهای آینده او خواهد داشت. بنابراین والدین باید با کودک خود به درستی رفتار کنند.

منطقی رفتار کنید
شما قطعا در این زمان عصبی و ناراحت خواهید شد اما آرامش خود را حفظ کنید و منطقی رفتار کنید. در زمان عصبانیت شما رفتاری را خواهید داشت که ممکن است سلامت روانی کودکتان را تهدید نماید پس اولین قدم در برخورد با اینگونه کودکان حفظ آرامش و پرهیز از عصبانیت است.

از کودک بخواهید این اتفاق را توضیح دهد
از کودک بخواهید این اتفاق را توضیح دهد و همه حقایق را بیان کند. اگر زمانی که جزئیات را بیان می کند آشفته نشده یا حرف او را قطع نکنید.
احساس شرم در کودک ایجاد نکنید
نحوه رفتار شما نباید به گونه ای باشد که کودک شما احساس شرم کند، او نباید احساس کند اشتباه کرده است. در عوض از کودک به¬خاطر شجاعت و جسارت او در بیان حقایق تشکر کنید.

او را تنبیه و مجازات نکنید
با حفظ آرامش از مجازات و تنبیه کودک، خودداری کنید و این اطمینان را به او دهید که با کمک یکدیگر مسئله را بررسی و حل خواهید کرد. واکنش خشونت آمیز که به روابط شما صدمه می زند، تصمیم سنجیده ای نیست.

موبایل را از کودک نگیرید
متاسفانه والدین با توقیف گوشی همراه، لپ تاپ یا گجت های کودک کنجکاوی کودک را بیشتر کرده و باعث می شود کودک پنهان کاری را بیاموزد.

از کودک سوال کنید
از کودکتان بپرسید که آیا اتفاقی این فیلم ها را دیده ؟ چگونه به این محتوا دسترسی پیدا کرده ؟ تصاویر را چه کسی به او نشان داده است؟
دانستن پاسخ این سوالات به شما کمک می کند به بهترین شکل ممکن عمل کنید. مثلا اقدامات امنیتی را بیشتر کرده و نظارت دقیق تری بر رفتارهای او در فضای مجازی داشته باشید.

با او دوستانه برخورد کنید
شما نباید در این شرایط کاری کنید که روابط شما و فرزندتان دورتر شود. نحوه برخورد شما باید طوری باشد که او شما را یک دوست و فرد مطمئنی برای در میان گذاشتن حرف هایش بداند تا بتواند سوالاتش را از شما بپرسد.
این اعتماد را در او ایجاد کنید که اگر در معرض هر محتوایی قرار گرفت، آن را با شما در میان بگذارد. پس روابط صمیمانه خود را با کودک تحت هر شرایطی حفظ کنید.

یلدا السادات میرعلمی|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی