مجتبی ایزدی، مربی جودو: سرمایه گذاری کلان باشگاه آهن مشکلاتی برای سایر رشته ها ایجاد کرده است

به گزارش هفته نامه افق کویر، جودو ورزشی رزمی است و هرکسی می‎تواند در آن شرکت کند اما نوجوان‌های پرشور و شوق می‌توانند موفق‎تر باشند. موفقیت در جودو، به بدن قوی و زور زیاد نیست، بلکه شجاعت و آموزش است که آدم را موفق می‎کند. جودو ورزشی با فن است و هر کسی با یاد گرفتن فن های این رشته می‌تواند موفق باشد. هر کسی که به این ورزش، علاقه زیادی داشته‎باشد، می‎تواند در کلاس‎های جودو شرکت کند و با تمرین و تمرین و تمرین یک قهرمان باشد. به‎طور میانگین یک فرد با دو سال آموزش می‎تواند به سطح حرفه‎ای جودو برسد و از آن به بعد موفقیت فرد فقط به تمرین‎های خودش بستگی دارد؛ خبرنگار هفته نامه افق کویر در این شماره به سراغ یکی از مربی های جودو رفته و گفتگویی با وی انجام داده است که در ادامه می خوانید:

افق کویر: لطفا خودتان را معرفی و از سابقه کاریتان را بگویید؟
« مجتبی ایزدی» هستم. حدود ۲۵ ساله که در رشته جودو فعالیت دارم. دارای کارت مربیگری درجه ۲ فدراسیون جودو، آمادگی جسمانی و داور رسمی فدراسیون جودو کشور هستم.
افق کویر:  از مقام های خودتان بگویید؟
طی سالیانی که در مسابقات جودو شرکت نموده ام، مقام های زیادی در سطح استان و چندین مرتبه مقام های اول ودوم و سوم منطقه کشوری کسب نموده ام.
افق کویر: رده سنی در رشته جودو به چه صورت می باشد؟
در حال حاضر مدرسه جودو که تحت نظر هیئت جودو بافق است. ۶۵ نفر هنرجو دارد، در رده های سنی نونهالان با مربیگری» امیر حسین طالبی» و نوجوانان و جوانان با مربیگری خودم در این رشته فعال هستند. از رئیس هیئت جودو بافق «حاج محمد حسن باقری» که با پشتیبانی و تجربه مدیریتی ورزشی ما را حمایت کرده اند کمال تشکر را دارم.
افق کویر:آیا ورزشکاری از رشته جودو به اردوی تیم ملی دعوت شده یا خیر؟
جودو بعد از چند سال تعطیلی از سال ۹۶ شروع به فعالیت مجدد نموده است. حاصل تلاش این چند سال قهرمانی تیم نوجوانان جودو بافق در استان که از تیم منتخب ۵ نفر سه مدال طلا یک مدال نقره و یک مدال برنز کسب کرده ایم. که انشاا… نفرات قهرمان ما در یک ماه آینده در مسابقات کشوری شرکت می نمایند.
کمبود مربی جودو
افق کویر:هدف شما در آینده چیست؟
هدف من و هیئت جودو در آینده تبدیل شهرستان بافق به قطب جودو استان و معرفی قهرمانان کشوری است. بزرگترین مشکلی که ادامه در همین صفحه با آن روبرو هستیم کمبود مربی جودو فعال است. که انشاا… در آینده نزدیک از هنر جویان مربیان قابلی بدست می آید .
افق کویر:آیا امکانات ورزشی شما مناسب است؟
درحال حاضر سطحی که قرار داریم مشکل مالی زیادی ندارد و رئیس هیئت با پیگیری ها هزینه های باشگاه را تامین نموده است. ولی در یکی دو سال آینده با توجه به پیشرفت تیم و اضافه شدن ورزشکاران با تجربه و افزایش مسابقات قطعا با مشکل تامین هزینه روبرو خواهد شد.
افق کویر: امکانات رشته جودو‌ درشهرستان بافق نسبت به شهرهای دیگر استان یزد چگونه است ؟
امکانات بافق نسبت به شهرستان یزد در سطح پاین تری قرار دارد اما نسبت به شهرستان های دیگر استان امکانات مناسبی داریم که فعلا جوابگوی هنرآموزان شهرستان است.
برای مربیگری حداقل ۷ سال باید در این رشته فعالیت داشت
افق کویر: برای مربیگری جودو چه شرایطی لازم است؟
برای مربیگری؛ در ورزش جودو باتوجه به تخصصی بودن بالای این ورزش هر جودوکار علاوه بر داشتن شرایط سنی باید حداقل ۷ سال در این رشته ورزش فعالیت داشت و درجات این رشته را طی تا بتوانند در آزمون های مربیگری شرکت نمایند .
افق کویر: تعدادی از پیشکسوتان و مربیان ورزش جودو در بافق را نام ببرید؟
پیشکسوتان زیادی قبلا در این رشته ورزشی فعال بوده اند. از جمله «سردار شهید اکبر شاهپور زاده» «شهید ماشاا… رنجبر» « شهید محمد رضا کارگران» «شهید کاظم زعیمیان» و «شهید نظر سیف اللهی» که همه در باشگاه جودو بافق با مربیگری «حاج محمد حسن باقری» فعالیت داشته اند.
افق کویر:تمرینات در باشگاه خصوصی چه فرقی با هیئت دارد؟
باشگاه خصوصی مربوط به مراکز اقتصادی مانند معادن و… قاعدتا چون مربیان درگیری فکری کمتری برای تامین بودجه دارند. شرایط کار بهتر است. وگرنه باشگاه های خصوصی مشکلات خاص خود را دارد .
سرمایه گذاری کلان باشگاه آهن مشکلاتی برای سایر رشته ها ایجاد کرده است
افق کویر: از مسئولین شهرستان چه انتظاری دارید؟
متاسفانه فعالیت در رشته های رزمی مقداری سخت است، چون مردم امکانات رشته ورزشی را با باشگاه فرهنگی ورزشی که سنگ آهن از آن ها حمایت می نماید به مقایسه می پردازند. هر چند که باشگاه سنگ آهن به تعدادی ازهیئت های ورزشی کمک می کند ولی سرمایه گذاری کلان باشگاه در چند رشته خاص ورزشی باعث شده رشته های دیگر با مشکل روبرو بشوند و مسئولین ورزشی بافق باید به گونه ای عمل کنند که رشته های دیگر هم تامین مالی بشوند .

افسانه رنجبر|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

همای سعادت در آبادی معدن آباد

«ممل» گفت: «آقاتقی»! شنیده اید که «همای سعادت»