هدف ایجاد شغل و توان افزایی و بالابردن سطح درآمد است

 به گزارش هفته نامه افق کویر، خبرنگار هفته نامه افق کویر با ” سکینه منصوریان” تسهیل گربنیان برکت گفتگویی نمود که در ادامه می خوانید:
وی در ابتدا گفت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی حضرت امام خمینی(ره) می باشد که ماموریت اصلی بنیاد ایجاد شغل و اشتغال زایی و توانمندی اقتصادی، اشتغالی و اجتماعی در مناطق محروم می باشد، از سال ۱۳۹۹ این بنیاد در شهرستان فعال شد در شهرستان های بهاباد ، مهریز و خاتم در سال ۹۸ و شهرستان اردکان در سال جاری فعال شد.
وی در ادامه گفت: در شهرستان هایی که از لحاظ محرومیت در سطح پایین تری بودند زودتر بنیاد برکت ایجاد شده است.

روستاهای هدف بنیاد برکت
منصوریان افزود: بنیاد برکت روستاهای هدف را مشخص می کند و شهرستان بافق دارای هشت روستای هدف است حاجی آباد، باقر آباد ، شیطور، برکوییه، مبارکه، کوشک، موری آباد و بساب روستاهایی است که جز روستاهای هدف است و در این سه سال کار می کند.
وی گفت: در مشاغل فنی، خدماتی ،کشاورزی و دامپروری تسهیلات ارائه می شود همچنین هر کاری که روستا نیاز داشته باشند و متقاضی شرایط داشته باشد کار انجام می شود و هدف بنیاد در روستا ها ایجاد شغل و توان افزایی و بالابردن سطح درآمد منطقه هدف است که از مهاجرت روستاها جلوگیری کند و تنوع بخشی به تولیدات روستا یکی دیگر از اهداف است.

جامعه هدف بنیاد برکت
منصوریان جامع هدف را افراد بیکار یا افرادی که سطح درآمد آن ها پنجاه درصد کمتر از حقوق و دستمزد شورای عالی کار است را عنوان کرد و گفت: تشکیل کارگروه داده می شود و سپس بعد از ورود به روستا افراد شناسایی و اولویت بندی می شوند با توجه به نیاز روستا ، نوع مهارت ، بیکاری و سطح در آمد اولویت بندی می شوند و به تهران برای بررسی اطلاعات ارسال می شود.
وی تصریح کرد: از سال ۱۳۹۹ که طرح شروع شد تا به الآن ۵۰۰ طرح شناسایی شد و ۴۳۰ طرح ایجاد شغل انجام شده است. هر سال ۲۰۰ سهم به روستاها تعلق می گیرد از این تعداد سی درصد به بخش مرکزی بافق تعلق داده است و مابقی مربوط به روستا ها است.
منصوریان کارهای انجام شده در شهرستان را ایجاد نانوایی صنعتی، کارگاه تولید زغال، نجاری و کابینت سازی و مشاغل خرد خانگی است
وی در پایان گفت افراد دارای شرایط باید به شورا و دهیار مراجعه کنند تا تأیید نمایند که ساکن روستا و کار مورد نظر در روستا انجام شود بعد اسامی ارسال می شود و بازدید صورت می گیرد اگر تایید شد در سایت ثبت نام می نمایند.

محمد حسین تشکری|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل