شهرداربافق: به شما هیچ ارتباطی ندارد

به گزارش هفته نامه افق کویر، نشست خبری اصحاب رسانه با شهردار بافق در ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ آبانماه در محل شهرداری برگزار شد:
شهردار بافق از بهره برداری ۷۰ طرح در سال آینده همزمان با هفتادمین سال تاسیس شهرداری بافق که مصادف با ایام عید فطر است خبر داد. طرح های راهبردی که شهر بافق را در مسیر تحول قرار می دهد و بافق به یک شهر نوین در حوزه های مختلف خواهد رسید طرح هایی که می تواند آینده شهر را در زمینه های مختلف اقتصادی خدماتی اجتماعی فرهنگی و گردشگری شرایط بهتری را فراهم کند.
سید علی نوروززاده با بیان اينکه مشارکت مردم در موضوعات مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت:برنامه پنج ساله راهبردی عملیاتی در حوزه شهرداری تدوین شده؛ که جزو اولین شهرداری استان است که چنین امری را پیش بینی کرده است.

دهکده اقامتی در ایام نوروز پذیرای گردشگران و مسافران است
وی افزود:۲۳۰ پروژه ذیل برنامه راهبردی دیده شده و در برش های یکساله تقسیم شده است.
شهردار بافق با اشاره به اینکه طرح های شهرداری در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و…تدوین شده عنوان کرد: دهکده اقامتی که با تمام هتل های کشور متفاوت است و فضای کاملا همگون با بافت سنتی شهر خواهد داشت در حال ساخت و تکمیل می باشد که می تواند تمام نیازهای گردشگر و مسافر را تامین کند؛ در دهه‌ی فجر مورد بهره برداری قرار می گیرد‌ و در ایام نوروز پذیرای شهروندان و گردشگران است.
شهردار بافق همچنین از راه دسترسی معلولین و افراد کم توانخواه به این دهکده خبر داد.
نوروززاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اولویت طرح تفصیلی در انجام طرح ها بیان کرد: طرح تفصیلی براساس نظرات شورای اسلامی شهر و شهرداری است و تمام املاکی که خریداری می شود با تصویب شورای اسلامي شهر می باشد.
شهردار بافق با اشاره به ساخت بوستان های مختلف در سطح شهر تصریح کرد: بوستان مسکن مهر زودتر از تمام بوستان ها به بهره برداری خواهد رسید.

در زمان ساخت ضوابطی که باید رعایت می شد رعایت نشده است
نوروززاده تصریح کرد: بلوار انقلاب بلواری هست که در زمان ساخت ضوابطی که باید رعایت می‌شد رعایت نشده است. سنگ جدول ها که کیفیت خوبی نداشت و هم از لحاظ ارتفاع بعضا ۶۰تا۷۰ سانتیمتر ارتفاعش بود و حتی ماهیچه زیر سنگ جدول پیدا بود و باغچه که آبیاری می شد به بیرون تراوش می کرد و مصرف آب بالا بود.

سنگ جدول های چند صد ساله
نصب می گردد
وی افزود: در یک طرحی که تهیه و تایید شده کل سنگ جدول ها حذف می شود و سنگ جدول های فعلی هم که فرسوده است تغییر کد ارتفاعی اتفاق بیفتد. سنگ جدول گرانیتی مورد آزمایش قرار گرفته و تایید شده به جای سنگ جدول های چند ساله نصب می گردد.

ضرب الاجلی برای فاضلاب شهری
وی تصریح کرد: برای روکش آسفالت شهرداری یک ضرب الاجلی را برای فاضلاب شهری قرار داده است که سال جاری روکش آسفالت هم اصلاح شود و همچنین روشنایی وضعیت خوبی نداشت مقرر گردید که روشنایی نیز اصلاح گردد.
طرح هادی، فوریتی است که در شهرها منسوخ شده است و برای روستاها اجرایی می شود. طرح هادی یک طرح کلی هست. طرح جامع یک طرح اساسی برای شهر می باشد و زیر مجموعه آن طرح تفصیلی است.

طرح تفصیلی در کل شهر به طور متوازن انجام شده است
وی بیان کرد: نقشه و سرخط ما طرح تفصیلی است که در کل شهر به طور متوازن انجام شده و هزینه گردیده است.
شهردار پیرامون چگونگی اولویت بندی اجرای معابر و خیابان ها گفت: در دوره ای که بنده با دوستان در شورای شهر همراه بودم اجرای تمامی طرح ها بر اساس تصویب شورای اسلامی شهر ایجاد گردیده است شهرداری هیچ ملکی را بدون تایید نمایندگان شهروندان خریداری نمی کند.
شهردار در پاسخ به این سوال که “برخی مسئولین شهر می گویند چرا شهرداری دو درصد حاصل از فروش معادن را سرمایه گذاری نمی کند” گفت: مسئولین اگر سوالی دارند از مسئول مربوطه سوال نمایند و آرامش شهر برای ما بسیار اهمیت دارد و در فضای آرام و بدون التهاب، با وحدت، همدلی و مشارکت اتفاقات خوب و بزرگی رقم خواهد خورد. برای انجام کارها حتی خردترین آن از کارشناس و مشاور استفاده می شود.

مجموعه شهرداری مکلف است که به شهروندان جوابگو باشد
وی در ادامه گفت: مجموعه شهرداری مکلف است که به شهروندان جوابگو باشد. بنابراین گزارش عملکرد هر ماه به نمایندگان شهروندان ارائه می شود و گزارش عملکرد شش ماهه و یک ساله از طریق رسانه ها و نشریات به آگاهی شهروندان و مسئولین می رسد.

مشکلات خودشان را مورد بررسی قرار دهند
وی تصریح کرد: برخی مسئولین به جای نگرانی در نحوه ی سرمایه گذاری شهرداری بهتر است مشکلات خودشان را مورد بررسی قرار دهند.
وی افزود: مسئولین! سرمایه گذاری در حوزه خودشان که انفال است و مال همه مردم ایران است که بخشی متعلق به مردم شهرستان بافق می باشد بیشترین وقت را بگذارند که در مجموعه مدیریتی خودشان اتفاق افتد.

چرا نتوانسته اند ۱۰۰ میلیارد پول مردم را که تکلیفشان بوده است پرداخت کنند
وی گفت: بدهی مجموعه معدنی چند صد میلیارد تخمین قریب به یقین به شهر است؛ اگر ۱۵ میلیارد تومان در سال قبل به بیمارستان پرداخت شده بود که یک سرمایه گذاری در حوزه سلامت است و همچنین ساخت مدارس و مراکز آموزشی یک سرمایه گذاری بزرگ برای شهر است اگر همه در سال قبل انجام شده بود با پولی که حق مردم است نمی بایست در سال جدید با پنجاه درصد بیشتر هزینه کنند و این پنجاه درصدی که به مردم ضرر وارد شده است از دستگاه هایی است که خودشان ابراز کردند که چند هزار میلیارد سود قطعی داشته اند و با ۵ هزار میلیارد سود چرا نتوانسته اند ۱۰۰ میلیارد پول مردم را که نه در قالب مسئولیت اجتماعی و نه کمک بلکه تکلیفشان بوده است پرداخت کنند.
به شما هیچ ارتباطی ندارد
وی گفت: اینکه من بخواهم بگویم هزینه ها کجا و چگونه صرف می شود یک جواب دارد، به شما هیچ ارتباطی ندارد.
با طبیعت نباید جنگید
نوروز زاده پیرامون آب گرفتگی معابر گفت: روان آب همیشه در معابر است مانده آب و آبگرفتی و ایجاد خسارت مهم است که اتفاق نیافتد که خوشبختانه با توجه به اینکه رکوردبارندگی صورت گرفته است نسبت به سال های قبل خسارت وارد نشده است.
وی در ادامه گفت: در زمان احداث خیابان چهارده معصوم(علیه السلام) می بایست چند متری را به طبیعت اختصاص می دادند تا آب عبور نماید؛ در جاده باقرآباد در حوزه شهر هیچوقت شاهد آبگرفتگی نخواهید بود چرا که این فضا دیده شده است و با طبیعت نباید جنگید و ممکن است سیلاب های ۵۰ و ۱۰۰ ساله اتفاق افتد.
شهردار با بیان اینکه شهرداری مجری تصمیمات شورای ترافیک است گفت: نصب نرده ها به این علت است که عابرین پیاده را به مکان خاص هدایت نماید اگر همه از خطوط عابر پیاده عبور کنند و احترام متقابل سواره و پیاده ایجاد شود دیگر نیازی به نرده نخواهد بود.
وی گفت: برای پارکینگ طبقاتی مرکز تجاری چند ملک اطراف آن خریداری شد و در ماه آینده این طرح بزرگ به مناقصه خواهد رفت.

بزرگترین زورخانه جهانی
وی درمورد باغ ایرانی گفت: باغ ایرانی از قدیم تمثیلی از بهشت بوده است و تمام ساخت و سازهایی که انجام می شود کاملا منطبق بر معماری ایرانی و اسلامی است و همچنین هتل در مجموعه آبشار سبک ایرانی و اسلامی است و الگو خواهد شد و برای داشتن فضای ایرانی اسلامی شهرداری بخشی از موضوع است بخش دیگر شهروندان هستند که نمای خانه را به این سبک بسازند.
شهردار تصریح کرد: مابین باغ فرهنگ و باغ ایرانی بزرگترین زورخانه جهانی را خواهیم داشت و همچنین تالار برای برگزاری مراسم که شهر را از استان بی نیاز خواهد کرد؛ با ۳۶۰۰ متر فضا ایجاد خواهد شد.
باغ ایرانی در اطلس سرمایه گذاری کشور مطرح شده است که تالار و فضای آب درمانی آن یک جاذبه برای سرمایه گذار است.

دیوار نیمه ساز ساخته شده باید تخریب گردد
شهردار پیرامون مرکز آموزشی شهداب گفت: درخواستی برای صدور پروانه صورت نگرفته است و مجتمع شایقی قبل از شروع طرح جامع واگذار شده است و دیوار نیمه ساز ساخته شده باید تخریب گردد و در آخرین جلسه که با حضور نماینده شرکت شهداب و نماینده حقوقی آموزش پرورش و مسئول شهرستان بوده است مصوب شد که ۵۰ متر رعایت گردد و این مسیر آینده داری برای شهرستان خواهد بود.
وی افزود: این فضا پارکینگ ، مسیر دوچرخه سواری و فضای سبز خواهد بود.

حدیث عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی