گفتگو با خانواده شهید بزرگوار دکتر محمد برزگری

 در جبهه هم از درس غافل نبود

به گزارش هفته نامه افق‌کویر، شهید چشمه جوشانی است که فیض آن به همه انسان ها خواهد رسید.شهیدان زنده اند و «در نزد پروردگارشان روزی می خورند.»آب روانی است که بر کویر تشنه عدالت جاری می‌شود. هر شهید سپیده‌ای است که در افق آسمان‌ها طلوع می‌کند و پیام‌آور صبح می‌شود. شهادت شهید به طور یقین بسیار پرارزش‌تر و مؤثرتر از حیات اوست. «شاهد» از اوصاف خداوند است و زمانی که کسی به آن درجه از خلوص برسد که به مقام شهادت نایل آید او مخلوقی است ملحق شده به خالق هستی! در این شماره از هفته نامه خبرنگار ما؛ به سراغ خانواده شهید والامقام” محمد برزگری” دانشجو دکترای دندانپزشکی رفته و با مادر بزرگوار این شهید گفتگویی انجام داده است که در ادامه می خوانید:

افق کویر: لطفاً خودتان را برای خوانندگان معرفی بفرمایید؟
” صغری دهستانی” مادر شهید محمد برزگری هستم، محمد فرزند دوم خانواده بود و در سن ۲۱ سالگی در تاریخ ۲ فروردین ۱۳۶۵ و در عملیات والفجر هشت در منطقه فاو عراق به شهادت رسید .

افق کویر: چگونه پسرتان به جبهه اعزام گردید؟

پسرم۴ دفعه به جبهه اعزام شد، ابتدا در سال ۱۳۶۰ در مقطع سوم دبیرستان، مدرسه شهید رجایی بافق در رشته علوم تجربی مشغول به تحصیل بود که برای اولین بار به همراه همکلاسی های خود به جبهه اعزام شد. چهارم دبیرستان برای بار دوم به جبهه رفت؛ در حالی که همان سال کنکور داشت در اوقات فراغت در جبهه مشغول به مطالعه شد. محمد علاوه براینکه جبهه و جنگ برای او حائز اهمیت بود به تحصیل و دانش هم اهمیت زیادی می داد و جزء دانش آموزان ممتاز مدرسه گردید. در سال ۱۳۶۲ در رشته دندانپزشکی دانشگاه اصفهان پذیرفته شد و از دانشگاه دو بار به جبهه اعزام گردید.

افق کویر: از خصوصیات و ویژگیهای اخلاقی شهید بزرگوار بفرمایید.

محمد! پسری خیلی مهربان و دلسوز بود، احترام زیادی به پدر و مادر قائل می شد. همیشه با وضو و به نماز اول وقت و دعای ندبه اهمیت زیادی می داد. روزهای جمعه همراه پدر به مسجد امام حسین(ع) می رفت. در کارهای کشاورزی به پدرش بسیار کمک می کرد.

افق کویر: یکی از خاطرات پسر خود را بیان کنید؟

فرزند شهیدم؛ برای تامین مخارج تحصیل خود تابستان ها در کوره آجرپزی مشغول به کار می شد. در کتابخانه کتاب های زیادی در زمینه های مختلف؛ از جمله کتاب های شهید مطهری، آداب الصلواه امام خمینی (ره)، اسرار نماز امام خمینی (ره) ده گفتار و بیست گفتار شهید مطهری را مطالعه داشت. بعداز شهادت محمد بخشی از کتاب ها به کتابخانه مسجد جامع و کتابخانه عمومی و تعدادی به مدارس اهدا شد و بخشی هم به عنوان یادگاری به هم رزمان شهید تقدیم گردید.

افق کویر: شهید والامقام به چه رشته ورزشی علاقه مند بود؟

محمد در همه زمینه های ورزشی فعال بود و پسرم به رشته شنا و فوتبال علاقه مند بود؛ حتی بین وسایل او کارت عضویت شنا را دیدم.

افق کویر: از روز خبر شهادت محمد بفرمایید:

محمد از اصفهان اعزام به جبهه شد و پیکر مطهر او به اهواز انتقال یافت با سپاه یزد تماس گرفته می شود و اعلام می کنند که شهید دانشجو دکترای دندانپزشکی از استان یزد است. هنگامی که پدر محمد خبر شهادت را شنید گفت: رضایم به رضایی خدا و به این شهادت افتخار می کنم او راهی را ادامه داد که دوست داشت و بعد از آن پیکر پسرم ۸ فرودین ۱۳۶۵ تشییع و به خاک سپرده شد.

افق کویر: آخرین باری که پسر شما به مرخصی آمد چه حسی داشتید؟

خیلی خوشحال بود و وسایلش را به نیت رفتن به دانشگاه جمع کرد و در اسفند همان سال بعد از پایان کلاس های دانشگاه به جبهه اعزام شد.

افق کویر: در وصیت نامه خود به چه مسئله تأکید نموده است؟

وصیت نامه ی خود به اطاعت از رهبری و پیروی از ولایت فقیه اهمیت زیادی می دادند خواندن زیارت عاشورا و نماز اول وقت تاکید داشت و فرازهایی از زیارت عاشورا را در وصیت نامه ی خود آورده بود و تاکید داشت ما باید همیشه از امام حسین(ع) و واقعه عاشورا درس بگیریم.

افق کویر: آیا از سوی بنیاد شهید به خانواده ی شهدا رسیدگی می شود؟

بله؛ بنیاد شهید در مناسبت ها هفته ی دفاع مقدس ،دهه ی فجر روز بزرگداشت مادران شهدا و … به صورت مستمر با خانواده شهید دیدار دارد.

افق کویر: سخن پایانی

انشاا… که همه ما حافظ خون شهدا بوده و خون شهدا را پایمال نکنیم .پس از شهادت فرزندم، زمینی را ابتدای بلوار کشاورز به عنوان درمانگاه حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) به سپاه هدیه دادیم تا موجب آبادانی شهرستان بافق و یاد و نام شهید محمد برزگری زنده نگه داشته شود. در حال حاضر کلیه خدمات را به همشریان ارائه می دهد.

حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مربیان تئاتر سرود مدارس بافق به آموزش اصولی نیاز دارند

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛” عبدالرضا صباغیان”