آخرین وضعیت پرونده های فوت شدگان حادثه فاضلاب شهری بافق و فولاد ابویی

به گزارش هفته نامه افق کویر،”علی اصغر نوری” رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بافق پیرامون آخرین وضعیت پرونده های مربوط به حادثه فاضلاب شهری و فولاد ابویی گفت: درباره با همه حوادث و از جمله حادثه  ناگوار اخیر حسب درخواست مرجع قضائی، بازرس این اداره طبق قانون  اقدامات لازم را در جهت تهیه  گزارش و ارسال به موقع  مرجع قضائی انجام داده و خواهد داد.

وی درباره حادثه اخیر فولاد بافق افزود: بازرس این اداره  به اتفاق ۲ نفر از  بازرسان اداره کل  به محل حادثه اعزام و در حال تکمیل گزارش  می‌باشند؛  همچنین در مورد  حادثه اخیر بازرس ویژه مقام وزارت، رئیس اداره بازرسی اداره کل و من نیز  از محل وقوع حادثه  بازدید و موارد لازم  جهت تهیه  گزارشی جامع و دقیق مورد تاکید قرار گرفت.

وی تصریح کرد: به هرحال در روند بررسی همه حوادث  اطلاعات مطلعین اعم از همکاران و مسئولین مرتبط کارگاه؛ به ویژه مسئولین  ایمنی پیمانکار و ایمنی کارفرمای اصلی،  اطلاعات موجود در پرونده حادثه بررسی  و با مشخص کردن میزان قصور، گزارش تکمیلی  جهت صدور رای نهائی به مرجع قضایی و سایر دستگاه های مرتبط ارسال می گردد.

وی در پایان تاکید کرد: اجازه نداریم گزارش حوادث و آرای مراجع حل اختلاف کارگر و یا کارفرما را رسانه ای کنیم؛ چون که  گاهی ممکن است یکی از طرفین  به رای اعتراض داشته باشد و اصولا کار این اداره در حوزه بازرسی و روابط کار شبه قضائی است.

شایان ذکر است در حوادث جداگانه ای که در بافق روی داد متاسفانه تاکنون ۷ نفر بر اثر سانحه فاضلاب شهری و فولاد ابویی جان خود را از دست دادند.

در حادثه فاضلاب شهری که در تاریخ  سه شنبه هشتم شهریورماه سال جاری روی داد ۲ نفر از فوت شدگان پدر و پسر ۴۵  و ۱۷ ساله اهل بافق و ۲ کارگر که تبعه افغان بودند، جان باختند همچنین در حادثه فولاد ابویی ۳ نفر در تاریخ  چهارم آذرماه سال جاری ساعت ۱۵ و پنج دقیقه به نام های، ” میثم اسماعیلی”، ” داریوش عرب زاده” و ” موسی یزدان پرست” بر اثر جوشکاری فوت کردند.

محمد حسین تشکری

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل