اگر به وصیتنامه شهدا عمل می‌شد بسیاری از مسایل حل می گردید

 به گزارش هفته نامه افق کویر، شهدا رفته اند و رسالتی از جنس آگاهی و حرکت را بر دوش ما باقی گذاشته اند. شهادت مرز زمین و آسمان است و شهدا،مرزبانان هماره ی بیداری.شهیدان پیامبران حماسه انسان اند در این شماره از هفته نامه افق کویر با یکی از هم رزمان شهید “سید کاظم حسینی” به گفتگو نشسته ایم.که در ادامه می خوانید:
افق کویر:لطفاً خودتان را برای خوانندگان معرفی بفرمایید؟
“حسن محمدی” فرزند حسین و ۶۹ سال سن دارم. در معدن کوشک شاغل بوده و بازنشسته شده ام. از سال ۱۳۵۹ تا سال ۱۳۸۳ با پایگاه بسیج افتخار همکاری داشتم. با شروع جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ به کرمانشاه و از آنجا به کامیاران اعزام شدم و کاملاً در جبهه ی غرب حضور داشتم. سال ۶۱ ۱۳به جبهه جنوب اعزام شدم. شروع حضور بنده در جبهه شرکت در عملیات طریق القدس بود و سپس عملیات فتح المبین و در عملیات بیت المقدس مرحله ی دوم که آزاد سازی جاده ی خرمشهر اهواز بود، در اثر اصابت کاتیوشا از ناحیه ی سر مجروح شده و در بیمارستان ولیعصرقائم شهر بستری بودم و۹ ماه توان حرکت نداشتم. به تدریج بهتر شده و به پابوس امام رضا (ع) رفتم و از ایشان شفا گرفتم و دیگر می توانستم حرکت کنم. برای بار دیگر به جبهه اعزام شده که در عملیات بدر شیمیایی شدم. سال ۶۷ که جنگ تمام شد و قطعنامه ۵۹۸ خوانده شد بنده در جبهه حضور داشتم.

افق کویر:در چه سنی به جبهه اعزام شدید ؟
در سن ۲۵ سال به جبهه اعزام شدم .در آن زمان ازدواج کرده و یک فرزند داشتم که فوت شد. فرزند دومم زهرا خانم سال ۶۱ متولد شد . زمانی که می خواستم به جبهه اعزام شوم زهرا ۲ ماهه بود. همسرم گفت: فرزندمان مریض است. به او دلداری داده و گفتم: شفای مریضان به دست خداست.زمانی که در جبهه بودم همسرم با من تماس گرفت و گفت حال دخترم خوب شده است.

افق کویر:عامل شیمیایی چه مشکلی برای شما ایجاد کرده است؟
ریه ام دچار مشکل شده نه می توانم گریه کنم و نه خنده. دایم درحال سرفه کردن هستم. متاسفانه بی حال و بی حرکت می شوم .
از ناحیه ی سینه و سر و پهلو مورد اصابت گلوله قرار گرفت

افق کویر:از کجا باشهید “سیدکاظم حسینی”آشنا شدید؟
شهید والا مقام اصالتا از توابع روستای اسفنگ بود. ما از بدو کودکی با هم بودیم و با پدرشان آقا “سید محمد” آشنایی کامل داشتیم.شهید بزرگوار ۶ ماه در جبهه های کردستان و شهرهای مرزی مثل بانه و کامیاران حضور داشت. در عملیات بیت المقدس مرحله ی دوم که با نام علی ابن ابیطالب(ع) شروع شد بعد از نماز صبح از ناحیه ی سینه و سر و پهلو مورد اصابت گلوله قرارگرفته و در سن۱۸ سالگی به شهادت رسید.شهید والامقام در کنار جاده روستای اسفنگ در مسیر بافق به سمت بهاباد به خاک سپرده شد.

افق کویر: منظور از اینکه شهیدان زنده هستند چیست؟
بعد از شهادت برادرم ” رضا” در پایگاه خواب بودم. در خواب دیدم که برادرم شهید شده است. ولا تحسبن الذین یقاتلون فی سبیبل ا… امواتا من هرگز این آیه را فراموش نمی کنم.خود خدا در قران فرموده شهیدان زنده هستند و ما این مطلب را درک نمی کنیم.

افق کویر:چرا مردم به شهید حسینی گرایش خاصی دارند؟
شهید والا مقام سید اولاد پیغمبر بوده و اینجا نیز غریب هست؛ البته مردم به صورت مستمر به زیارت آرامگاه شهید می آیند.

افق کویر: در مورد خانواده شهید بفرمایید؟
مادر شهید به رحمت خدا رفته و پدرش در یکی از روستاهای یزد ازدواج کرده و در آنجا زندگی می کند .

افق کویر:برای شهید چه اقداماتی انجام شده است ؟
بر سر مزار شهید آرامگاه با گنبد ساخته شده و حسینیه حضرت رقیه(سلام ا… علیها) آماده ی بهره برداری است.

افق کویر:خاطره ای از شهید داریدکه برای خوانندگان هفته نامه نقل کنید:
شهید بزرگوار اکثر مواقع مثل کردها لباس می پوشید. سر به راه و انقلابی بود. خیلی شوخ طبع بود و هرگز خنده از لبانش محو نمی شد.حتی اگر با وی برخورد بدی می شد باز هم لبخند می زد.

افق کویر: آیا شهید والامقام از شهادت خودش نزد همرزمانش صحبتی می کرد ؟

بله؛ همه کسانی که آن زمان در جبهه حضور داشتند به شوخی یا جدی می گفتند من قرار است شهید بشوم یا چقدر امروز چهره شما نورانی شده است.

افق کویر: نصیحت شما به جوانان چیست؟

جوانان نسل امروز ما با نسل گذشته تفاوت دارند.توصیه می کنم وصیت نامه ی شهیدان را مطالعه کرده و در آن تامل داشته باشند که متاسفانه این کار انجام نمی شود و وصیت نامه شهیدان خاک می خورد. اگر به وصیت نامه ی شهیدان عمل می کردیم خیلی از مسائل حل می شد.

حدیث عباسی_ حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

همای سعادت در آبادی معدن آباد

«ممل» گفت: «آقاتقی»! شنیده اید که «همای سعادت»