نباید به سنگ آهن به عنوان کیف پول بی ارزش نگاه کرد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، آیین افتتاحیه اولین دوره آموزشی و مهارت افزایی شهرستان بافق برای بانوان کارآفرین بافق روز چهارشنبه نهم آذرماه در سالن همایش های آهنشهر برگزار شد.
“مهناز عباسی” مشاور در امور بانوان و خانواده گفت: هدف از برگزاری این دوره کار آفرین شو است تا بانوان بتوانند در مسیری که دارند محکم و منسجم قدم بردارند.
وی افزود: شرکت سنگ آهن در همین جهت کلاس های رایگان برای بانوان شهرستان با اساتید مجرب در نظر گرفته و انشاا… در کنار کارآفرین اقتصادی کارآفرین اجتماعی و فرهنگی نیز صورت گیرد.
وی تصریح کرد: این دوره با تاکید مدیرعامل شرکت سنگ آهن برگزار شد، ۳۰۰ نفر در فراخوان شرکت نموده و حدود ۲۰۰ نفر پذیرفته شده و در این دوره ها شرکت می‌کنند.
“دکتر یقطین” تصریح کرد: بحث کارآفرینی موضوع بسیار مهمی است در شرکت سنگ آهن مرکزی برنامه ویژه ای در حوزه حمایت از نوآوری و کارآفرینی در بحث دانش بنیان و ایجاد شرکت های زایشی و توسعه کسب کارهای دانش بنیان دارد.

برای اولین بار شرکتی به عنوان توسعه سرمایه گذاری سنگ آهن تأسیس شده است
وی افزود: اعتقاد مدیرعامل و مجموعه مدیریتی جدید شرکت بر این است در حوزه مسئولیت اجتماعی در شهرستان بافق و استان یزد حتما باید محوریت کمک را به توسعه کارآفرینی و کسب و کار و زیرساخت هایی که در سرمایه گذاری باید باشد را ایجاد نماید و برای اولین بار شرکتی به عنوان توسعه سرمایه گذاری سنگ آهن تاسیس شده است که در تمام حوزه های سرمایه گذاری کلان مربوط به زنجیره ارزشی کلان و سرمایه گذاری خرد را پوشش می دهد.
وی در ادامه بیان کرد: صندوق توسعه کارآفرینی عملاً تأسیس شد و تمرکز بر حمایت از کسب و کارهای خانگی برای بانوان شهرستان است به حوزه بانوان جفا شده است و باید در این زمینه ورود نماییم و سعی بر این است که کمک های مالی و معنوی سنگ آهن در قالب کسب و کار و توسعه اشتغالزایی هزینه شود.

نباید به سنگ آهن به عنوان کیف پول بی ارزش نگاه کرد

وی تاکید کرد: در شهرستان بد است که به سنگ آهن به عنوان کیف پول بی ارزش که فقط پول می دهد نگاه کرد باید نقش توسعه کارآفرینی را در بافق، سنگ آهن مرکزی به کمک نهادها به عهده گیرد؛ چرا که نسل جدید دیگر به دنبال کارمند شدن نیست و این یک رویکرد خوبی است.

آغاز فرایند کارآفرینی در شرکت سنگ آهن
وی گفت: جریان و فرایند کارآفرینی در شرکت سنگ آهن شروع شده است مرکز نوآوری، پردیس مرکزی سنگ آهن، صندوق سرمایه گذاری تأسیس شده است مدرسه کارآفرینی با دانشگاه آزاد و مرکز جذب نخبگان با دانشگاه یزد خواهیم داشت و با پارک های علمی و فناوری در یزد و تهران همکاری خواهیم داشت.
وی افزود: سنگ آهن دیگر حاضر نیست بدون طرح کسب و کار به کسی پولی بدهد باید به جای دریافت ماهی ماهیگیری یاد بگیرید.

حدیث عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام