گاز گرفتگی هفت عضو یک خانواده در یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل از ایرنا، مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس یزد از مسمومیت هفت نفر از اعضای یک خانواده بعلت استنشاق گاز منواکسیدکربن در این شهر خبر داد و گفت: این حادثه در ساعت پنج و ۱۵ بامداد روز چهارشنبه اتفاق افتاد.

سید حسین طباطبایی روز چهارشنبه گفت: پس از تماس با اورژانس ۱۱۵ یزد نیروها به محل حادثه در شهرک رزمندگان اعزام شدند.

وی اظهار کرد: مصدومان که همه در منزل مسکونی خود دچار حادثه شده بودند به ۲ کد آمبولانس به بیمارستان شهید صدوقی یزد اعزام شدند.

طباطبایی علت گازگرفتگی را نبود تهویه مناسب پکیج بیان کرد و گفت: عمده علت مسمومیت با گاز منو اکسید کربن(co) در استان طی فصول سرد سال ناشی از تهویه نامناسب تأسیسات گرمایشی است و علاوه بر این در مواردی نیز استفاده از پیک‌نیک، منقل آتش و ذغال در مکان‌های سربسته موجب گازگرفتگی افراد می شود.

وی علائم ابتدایی مسمومیت با گاز منو اکسید کربن را نشانه‌هایی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی عنوان و افزود: سردرد، سرگیجه، تهوع، ضعف، استفراغ و خواب‌آلودگی و اختلال تنفسی نیز از دیگر نشانه‌های کاهش سطح اکسیژن بدن به دلیل گازگرفتگی است.

طباطبایی مهم‌ترین اقدام اولیه در مواجه با افراد دچار مسمومیت با co باز کردن درب و پنجره‌های محل جهت برقراری جریان هوای آزاد و سپس تماس با اورژانس ذکر و تصریح کرد: باید از خوراندن هر گونه خوراکی و نوشیدنی به افراد دچار گازگرفتگی خودداری و در صورت نبود هوشیاری فرد حادثه دیده باید عملیات احیاء را برای وی تا رسیدن عوامل اورژانس انجام و در صورت هوشیاری و وجود علائمی مانند سردرد نیز باید فرد را تا بهبود شرایط جسمی در معرض هوای آزاد و به ویژه اکسیژن قرار داد.

گاز منو اکسید کربن گازی بدون رنگ و بو است. عمده‌ترین منبع تولید این گاز سوختن ناقص نفت و گاز است اما در اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی به خصوص در محیط‌های در بسته و فاقد اکسیژن ممکن است، تولید شود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی