به زودی آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت مسکن ملی

به گزارش هفته نامه افق کویر، خبرنگار افق کویر در گفتگویی با «علیرضاطالعی» رییس اداره بنیاد مسکن گفتگونمود که در ادامه می‌خوانید:
رییس بنیاد مسکن گفت: مسکن ملی در شهرستان بافق از سال ۱۳۹۸ که اولین مرحله آن شروع شد در قالب ۴ مرحله ثبت نام داشته که در این فاز تعداد ۵۲۳ نفر ثبت نام کردند و ۲۲۰نفر واجد شرایط شدند . افرادی که نسبت به پرداخت مراحل آورده ثبت نام کردند ۱۴۵نفر بودند و در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ طرح مسکن ملی بافق در زمینی به مساحت ۳هکتار و با دو شرکت پیمانکاری آغاز گردید. و با توجه به میزان آورده متقاضیان و مرحله تحویل ساختمان که سفت کاری و حصار کشی می باشد تا پایان بهمن ماه آماده تحویل به متقاضیان است، مابقی طرح بر عهده ی مالکین است و یکسال فرصت دارند که مسکن را تکمیل کنند و به بهره برداری برسانند.
وی افزود: تسهیلات این طرح ۳۰۰میلیون تومان و ۲۰ ساله با بهره ۱۸ درصد است که با مراحل پیشرفت و تکمیل واحد توسط مالکین در طی چند قسط پرداخت خواهد شد.
وی تصریح کرد: انتخاب واحدها براساس اولویت فیش‌های پرداختی توسط متقاضیان صورت خواهد گرفت.
وی در ادامه گفت: مکان مسکن طرح نهضت ملی پشت دانشگاه پیام نور است و در مرحله نخست با ۳۰ هکتار از اراضی تخصیص یافته موافقت شده است که مراحل تملک زمین ، طراحی فضا و همچنین آزمایشات ژیوتکنیک خاک انجام گردیده است و کار اجرایی نیز تا چند روز آینده شروع می شود، افراد متاهل فاقد مسکن و دارای شرایط در اولویت هستند. در مرحله ۵ و ۶ و ۸ تعداد متقاضی ۲۸۸۷ نفر و تعداد افراد واجد الشرایط ۸۰۰ نفر می باشند. در طراحی فضا نهضت ملی متراژ قطعات به مساحت هر قطعه ۲۵۰ متر مربع و بصورت ویلایی و با سازه اسکلت بتن اجرا خواهد شد.
وی عنوان کرد: قیمت زمین با توجه به بحث نهضت ملی و مسکن ملی تقریبا ثابت است و اگر ساخت طرح ها ادامه داشته باشد شاهد کنترل رشد قیمت در حوزه زمین و مسکن خواهیم بود.

حدیث عباسی- حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل