گفتگو با محمد عزت پور قوی ترین مرد ایران

 به گزارش هفته نامه افق کویر بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مسابقات بین‌المللی قدرتی که از ۱۹۷۷ میلادی تاکنون به‌صورت سالانه برگزار می شود، مسابقات قویترین مردان جهان ؛به انگلیسی(World’s Strongest Man) است. خبرنگار هفته نامه افق کویر به سراغ “محمد عزت پور” رفته است. او یکی ازقوی ترین مردان ایران است. با خبر شدیم که باشگاه سنگ آهن مرکزی بافق؛ با نامبرده به عنوان مربی قرارداد منعقد کرده است. با وی گفتگویی انجام دادیم:
افق کویر: لطفاً خودتان را معرفی کنید؟
محمد عزت پور ۳۴ ساله از شهرستان کرج هستم.
افق کویر: چندسال در رشته قوی ترین مردان فعالیت می کنید؟
نزدیک به ۱۳ سال مربیگری می کنم.
افق کویر:از چه سنی شروع به ورزش کردن کردید؟
۱۹سالگی
افق کویر:گرایش شما به سمت رشته قوی ترین مردان چگونه بود؟
از ورزش کشتی شروع کردم، ۲سال فعالیت حرفه ای داشتم و بعد مسیر کارم را عوض کردم به سمت ورزش پرورش اندام و بدنسازی و نهایتا در رشته قوی ترین مردان در حال فعالیت هستم.
افق کویر:درجه مربیگری شما چیست؟
B آسیا
افق کویر: فعالیت ورزشکاران بافقی چگونه است؟
واقعا عالی است. ورزشکاران بافقی کاملا پشتکار دارند و پیگیر هستند و اگر به آنها رسیدگی شود؛ می توانند این مسیر سخت را طی کنند و انشا… روزی برسد که با حمایت باشگاه سنگ آهن به عنوان قوی ترین مردم کشور آنها را معرفی کنیم.
افق کویر: تمرینات رشته قوی ترین مردان چگونه است؟
خیلی سخت و طاقت فرسا است، مثل تمرینات بدنسازی نیست. در روز ۳الی۴ ساعت تمرین گسترده دارند و همین باعث می شود که استقامت بدنشان بالا برود. رفته رفته پیشرفت کنند بدن و عضلاتشان قوی شود.
افق کویر: برنامه غذایی خاصی باید رعایت کنند؟
برنامه خاصی در پیش نداریم، بیشتر باید مواد مغذی کربوهیدرات و پروتینی باید مصرف کنند که بدنشان جذب کند و عضلانی شود.
افق کویر:در ماه چند جلسه در شهرستان بافق حضور دارید؟
۶جلسه
افق کویر: آیا به جز مربیگری در زمینه‌های دیگر فعالیت می کنید؟
باشگاه بدنسازی و در کار خرید وفروش ملک هستم.
افق کویر: به اردوهای تیم ملی دعوت شده اید؟
سال پیش مسابقاتی راه اندازی شد به عنوان انتخاب تیم ملی قوی ترین مردم ایران که شرکت کردم و قهرمان این دوره شدم. یک دوره اردوها در جزیره کیش برگزار شد و تمرینات و آمادگی سازی انجام دادیم؛ ولی متاسفانه مسابقه انجام نشد.
افق کویر:چند مقام تاکنون کسب کرده‌اید؟
۷دوره قهرمان قوی ترین مردان آهنین کشور و عناوین جهانی که کسب نمودم در سال ۲۰۱۸ نفر اول قوی ترین مردم دنیا در امارات به عنوان مسابقات آسیایی ، در سال ۲۰۱۹ نفر اول مسابقات امارات،نفر سوم در سازمانscl در کشور امارت ابوظبی ، و پنجمی آفریقای جنوبی و در سال۲۰۲۰ پنجم فوق حرفه ای های دنیا و درسال ۲۰۲۱ پنجمی کشور بحرین.
و به عنوان برترین نفر قوی ترین مرد ایران در آسیا توانستم به مسابقات قوی ترین مردان دنیا راه پیدا کنم و بهترین عنوان در “پرو” و حرفه ای ها نفر سوم دنیا شدم.
افق کویر: امکانات و تجهیزات شهرستان بافق در رشته قوی ترین مردان چگونه است؟
تجهیزات شهرستان بافق کامل است و تاکنون در هیچ جای کشور ندیدم.
افق کویر: اگر فردی بخواهد وارد این رشته شود چه پیشنهادی می دهید؟
رشته قوی ترین مردان را هرکسی نمی تواند پذیرای خودش باشد چون یک رشته کاملا سخت و نفس گیر است و هزینه زیادی دارد که باید ورزشکار متحمل شود و مهمتر از همه ورزشکار باید یک بنیه قوی داشته باشد که بتواند ورود کند یک سری حرکت های قوی ترین مردان را باید تمرین کند تا بتواند وارد مسابقه شود. حمایت های،خانواده و کسانی که دوست دارند در این مسیر پیشرفت کنند، نیاز کار است.
افق کویراز چندسالگی می توان کار ورزش بدنسازی را آغاز کرد؟
سن خاصی ندارد و از سن ۱۵ سالگی معمولا به طور مبتدی شروع می کنند و اگر پیگیر باشند ومناسب این رشته باشند از سن ۱۹الی ۲۰ سالگی می توانند به دنیای حرفه ای وارد شوند و مسابقات قهرمانی کشور شرکت کنند.
افق کویر: صحبت پایانی:
تشکر می کنم از باشگاه سنگ آهن؛ به ویژه مدیرعامل آن که واقعا ورزشکاران را حمایت می کنند. در هیچ کجای ایران تا به حال نداشتیم که بخواهند تیمی تشکیل بدهند به عنوان قوی ترین مردان و پشتوانه و حامی قوی داشته باشد. بافق قدم اول را برداشته است؛ ان شاا… که تداوم داشته باشد و استان‌های دیگر ببینند و ورزشکاران را حمایت کنند؛ ضمن این که سالن اختصاصی قوی ترین مردان در حال ساخت است.

افسانه رنجبر 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در