نقطه ضعف شهرستان عدم هماهنگی بین ادارات است

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ خبرنگاران افق کویر در حاشیه نمایشگاه ویژه شب یلدا گفتگویی ویژه با مدیر کل میراث و فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان یزد نمودند که در ادامه می خوانید:
دکتر” احمد آخوندی ابراهیم آبادی”مدیر کل میراث و فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: هدف از این سفر پیگیری مشکلات میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بافق است و مشکلاتی که قابل حل است رفع گردد و همچنین مشکلاتی که پیگیری نشده است در جریان کار قرار گیرد؛ در این سفر دغدغه های فعالین بخش گردشگری نیز شنیده شد.
وی تاکید کرد: خیلی از مسائل و مشکلات شهرستان ها در این سفرها حل شده است.

نقطه ضعف عدم هماهنگی بین ادارات است
وی در خصوص نقاط ضعف و قوت شهرستان بافق گفت: شهرستان بافق در زمینه های گردشگری دارای جاذبه است؛ از جاذبه های روستایی و معدنی خوبی برخوردار است؛ نقاط ضعف عدم هماهنگی بین ادارات است و همچنین زیرساخت ها نیز باید مورد بررسی قرار داد.

خوشه گردشگری و حصیر بافی شکل بگیرد
دکتر احمد آخوندی در زمینه حصیر بافی شهرستان بافق افزود: حصیر بافی در شهرستان بسیار موفق بوده است؛ وقتی شهر، شهر حصیر بافی است؛ باید شرکت تعاونی در شهرستان تشکیل شود و خوشه گردشگری و حصیر بافی شکل بگیرد یعنی تمام ذینفعان این بخش با هم مجتمع بشوند.

طراحی و کاربردی سازی محصولات مورد توجه قرار گیرد
وی عنوان کرد: در بخش صنایع دستی، باید طراحی و کاربردی سازی آن مورد توجه قرار گیرد تا بتوان فروش آن را سهل تر نمود.
در ادامه “لیلی رنجبر” نمایندگی میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گفت: این نمایشگاه با حضور ۲۵ غرفه شامل آثار صنایع دستی و محصولات ویژه شب یلدا با حضور هنرمندان و بانوان توانمند شهرستان بافق در روزهای ۲۹ و ۳۰ آذرماه برگزار گردید.
رنجبر گفت: هدف برگزاری این نمایشگاه کابردی نمودن تولیدات صنایع دستی متناسب با نیاز روز جامعه بود و همچنین هدف ایجاد بازار فروش و معرفی آثار هنری می باشد.
وی عنوان کرد: بیشتر محصولات عرضه شد در این نمایشگاه متناسب با حال و هوای شب یلدا بوده و هنرمندان با این محوریت به خلق آثار خود پرداخته اند.
رنجبر در پایان افزود: برگزاری این گونه نمایشگاه ها باعث افزایش بازار فروش تولیدات صنایع دستی و هم اندیشی در جهت توسعه محصولات جدید و ایجاد خلاقیت در این حوزه می شود.

حدیث عباسی_ حدیثه امیریان|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

زندگی نامه لطفعلی خان قاجار

جعفرخان پدر لطفعلی خان نخست حاکم کردستان بود