خدا را نمی‌توان فریب داد

وقتی این سخنان گهر بار را از نهج‌البلاغه می خواندم به یاد پرونده‌ها و افرادی افتادم که در محاکم قضایی به هر ترفند و دروغگویی و دغل کاری و با شاهد تراشی در صدد هستند که حقوق دیگران را پایمال و به آن تعرض و دست درازی کنند و اگر به این سخنان عمل می شد از خیل عظیمی از پرونده‌ها در محاکم دادگستری کاسته می‌شد.

خدا را نمی توان فریب داد
ای بندگان خدای ! شما و هر چه که آرزو دارید در این دنیا مهمانانی هستید که پیش و دنبال ، میهمانسرای خود یعنی این دنیا را ترک خواهید کرد و با جهانی آمال و امید در دل خاک دفن می‌شوید.
در آنجا در گور تیره و تنگ از کردار تان به دقت بازپرسی می‌شود، و اگر حقی در این جهان پایمال کرده اید و به سرای جاودان شتافته اید سنگینی و رسوایی آن را به حد کمال احساس خواهید کرد.
عمری کوتاه و زودگذر که به سرعت برق رو به مرگ می‌رود.
شگفتا ، شما می‌پندارید که بهشت زیبای خداوند را می‌توان به مکر و با حیله گری بدست آورد و همچون پروردگاری را ، همانند مشتریان ساده‌دل تان گول زد.؟
شما می‌خواهید که دوستی خدا را با این سر و وضع مکر آمیز و حیله‌گرانه به خود ببندید و از اولیا ا… و مقربان درگاه ایزد متعال باشید.؟
ممکن است که مردم زشتکار و هرزه را هم ظالم شمرد زیرا آن‌ها بر نفس خود ستم می‌کنند اما هیچ ظلمی در نظر قرآن از تعدی و تجاوز به حقوق دیگران بزرگتر نیست .
زبان خود را پیوسته پاک و راستگو نگه دارید.
خوشا به آن کسی که بر گناهان خود گریسته و از رفتار خویش بیش‌از دیگران نگران باشد ، اندرز مرا بپذیرید تا در دو جهان رستگار شوید .

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی