خرید خدمت معلمان

به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ یکی از معلمین( طرح خدماتی) با ۹ سال سابقه کار و فعالیت در آموزش و پرورش بافق در فضای مجازی خطاب به والدین مدرسه چنین نوشته است. از آنجایی که یک نسخه از این پیام به خبرنگار افق بافق ارسال شده خبرنگار ما موضوع را مورد بررسی قرار داد:

وی آورده است: سعی من بر این بود که تربیت دانش آموزان در اولویت باشد که خودم و والدین به وجود دانش آموزان شایسته افتخار نماییم. اکنون ۹ سال است که من و مجموع ۱۵هزار همکار در ۲۲ استان کشور در طرحی بنام خرید خدمات آموزشی در آموزش و پرورش فعالیت می نمایم.

وی نوشته است : در طول این ۹ سال حقوقی ناچیز و قطره چکانی با تاخیرهای ۵ الی ۶ ماهه دریافت نموده ام و از پوشش بیمه ای نیم بندی هم برخوردار بوده؛ به گونه ای که در ایام تعطیلات و تابستان ها مجبورم؛ شخصا حق بیمه با عنوان مشاغل آزاد بدون داشتن حق استفاده از دفترچه ی بیمه خدمات درمانی با تعرفه ی آزاد پرداخت نمایم؛ حالا بعد از گذشت ۹ سال؛ سازمان آموزش پرورش تصمیم به قطع همکاری با نیروهای خدمات آموزشی نموده و شرط ادامه همکاری را مشارکت در آزمون استخدامی دانسته است.

 

وی در آخر با یاس و ناامیدی آورده است: حالا آقایان به فکر این افتاده اند که با ما قطع همکاری کنند و شرط ادامه همکاری با ما را مشارکت در آزمونی گذاشته اند که فرصت مطالعه و آماده شدن برای حضور در آن کمتر از یک ماه است،تعداد کتاب ها و منابع مطالعاتی این آزمون دشواربالای ۲۰کتاب است،تعدادشرکت کنندگان در این آزمون یک میلیون نفراست و تعداد پذیرفته شدگان ۲۸هزارنفر.

وی به گونه ایی از والدین دانش آموزان طلب حلالیت کرده و خواسته است او را دعا کنند تا در این آزمون موفق بشود.

صبح روز شنبه؛ سیزدهم اسفندماه بچه ها در حیاط مدرسه در حال بازی بودند و چون معلمی نداشتند والدین با تماس با مدرسه فرزند خود را به خانه بر می گرداندند.

پیرامون همین موضوع با «سید جواد میرجعفری» مدیر آموزش و پرورش بافق مذاکره شد که وی این تماس را به وقتی دیگر موکول کرد و در نهایت به سراغ فرماندار بافق به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش بافق رفتیم و وی ما را به رئیس آموزش و پرورش ارجاع داد و بلاخره توانستیم با وی گفتگویی کنیم.

رئیس آموزش و پرورش بافق در پاسخ به این پرسش که چه برنامه ای در این خصوص نظر است، گفت: مقرر شده است تا اطلاع ثانوی مدیر و معاونین مثل روزهایی که یک معلمی سرکلاس نرفته است سر کلاس دانش آموزان حاضر بشوند. وی افزود: تا آخر تکلیف آنها مشخص خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه پیگیری در خصوص افزایش سهمیه خانم ها در آزمون استخدامی معلمین صورت گرفته است گفت:

« با شخص مدیرکل صحبت کرده حتی شخص فرماندار و استاندار در جریان بوده و کار در حال پیگیری است.»

وی در ادامه گفت: تا مهرماه ۱۴۰۲ باتعداد ۶۰ نفر کمبود معلم مواجه بوده؛ ضمنا ۳۶ نفر درطرح خدمات اموزشی و ۱۰ نفر بازنشسته در کلاس درس حضور دارند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه امیدواری به معلمین طرح خدماتی داده می شود گفت: پیگیر مشکلات این گروه بوده و با اداره کل نیز مکاتبات لازم صورت گرفته است .

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی