برگزاری جشن عبادت ۱۱۳۰ نفری دانش آموز دختر و پسر شهرستان بافق

در آستانه نیمه شعبان، جشن عبادت ۱۱۳۰دانش آموز دختر و پسر مدارس بافق در صحن مقدس آستان امامزاده عبدالله علیه السلام این شهرستان برگزار شد.

هفته نامه افق کویر- در آستانه ولادت امام زمان عجل ا… جشن عبادت ۱۱۳۰دانش آموز دختر و پسر با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانداری، شورای آموزش و پرورش و مجموعه های معدنی در صحن مقدس آستان امامزاده عبدالله علیه السلام برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بافق، ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت منجی عالم بشریت اظهار داشت: امسال به لطف خدا توانستیم جشن تکلیف ۶۲۰ دانش آموز دختر پایه سوم و ۵۱۰ دانش آموز پایه هشتم را به صورت متمرکز و با همکاری برخی از ادارات و شرکت های معدنی در روز های ۱۴ و ۱۵ اسفندماه برگزار نماییم.

سیدجواد میرجعفری با بیان اینکه فرآیند جشن تکلیف دختران و پسران امسال از اوایل سال تحصیلی آغاز می شود، تصریح کرد : این فرآیند از آبان ماه در مدارس با آموزش نماز و تاثیر اقامه آن در زندگی ، قرآن و برخی از مفاهیم دینی، معرفی مراجع تقلید و اهمیت انتخاب آن آغاز و با برگزاری جشن تکلیف پررنگ تر می شود.

وی افزود: عالمان اسلامی به جشن تکلیف و یادآور شدن دوره‌ی بلوغ به فرزندان خود توجه ویژه داشته‌اند؛ در این میان، عالم بزرگوار شیعه، سید بن طاووس به این مهم، توجه فراوان داشته به طوری که در کتاب کشف المحجّه آرزو می‌کند که اگر تا روز به تکلیف رسیدن فرزندش زنده ماند آن روز را عید محسوب دارد و ١٥٠ دینار در راه خدا صدقه بدهد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بافق با اشاره به اهمیت برگزاری جشن عبادت دانش آموزان اظهار داشت: جشن تکلیف، خاطره زیبایی در ذهن همه کسانی است که جشن تکلیف را در مدارس خود دیده‌اند، بنابراین برگزاری این جشن با برنامه‌ریزی متنوع و مکان مقدس امامزاده عبدالله علیه السلام برای آن‌ها به یادماندنی‌تر می‌شود.

وی یكی از اقدامات برای آشنایی نوجوانان با راه ورسم زندگی معنوی را برگزاری جشن تكلیف عنوان و خاطرنشان کرد: جشن تكلیف خاطره ای شیرین، معنوی و تربیتی است كه در آن دانش آموزان دختر و پسر كه به این سن رسیده اند در آیین های گروهی با خدایشان عهد می بندند و دستورات دین مبین اسلام را برای رسیدن به تعالی و اوج بندگی تمرین می كنند.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان بافق افزود: به طور قطع هرچه دانش آموزان بیشتر با آموزه‌ها و معارف دینی، قرآن و نماز آشنا شوند، میزان آسیب‌های اجتماعی در آنها کمتر می‌شود؛ در همین راستا علاوه بر شناسایی آسیب‌های اجتماعی شایع بین دانش آموزان، برنامه‌های فرهنگی و دینی تدارک دیده می‌شود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در