تغییر کاربری قبرستان با معماری سنتی اسلامی و ایرانی

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ قبرستان قدیمی بافق واقع در بلوار امام خمینی (ره) بیش از ۳۰ الی ۴۰ سال از دفن اموات آن گذشته است و بنابر قوانین شرع می توان تغییر کاربری داد و به یک مکان فرهنگی تبدیل کنند. در این شماره از هفته نامه خبرنگاران ما برای قبرستان قدیمی گزارشی تهیه نمودند که در ادامه می خوانید:
ابتدا «احمد مطیعی» گفت: قبرستان واقع در بلوار امام خمینی (ره) قدمت پنجاه ساله دارد و وجود قبرستان در سطح شهر مطلوب نیست.
یکی از ساکنین این خیابان گفت: با تخریب این قبرستان می توان یک مجتمع فرهنگی ساخت و چهره این محله را تغییر داد.
«مجید طالعی» افزود: قبرستان واقع در خیابان شیخ محمد تقی ( پیرمراد) تخریب و تبدیل به پارک کودک گردید و ساکنین این محله استفاده بهتری از این مکان می کنند؛ اگر این مکان نیز تغییر کاربری داده شود و شهروندان از آن خدمات دریافت نمایید حتما بهتر است.
وی ادامه داد: اما افرادی هستند که هنوز به این قبرستان می آیند و یادی از گذشتگان خود می نمایند؛ شاید این افراد دوست ندارند که این مکان تخریب گردد.
یکی از همشهریان که تمایل به معرفی خود نداشت بیان کرد: با تخریب این قبرستان اصلا موافق نیستم؛ زیرا بازماندگان به اینجا می آیند و برای اموات خود خیرات می کنند.
محمدی گفت: اگر قبرستان تخریب می کنند، حداقل با معماری سنتی اسلامی و ایران تأسیس گردد.
یکی از ساکنین عنوان کرد: قبرستان در مرکز شهر قرار دارد. باید توجه بیشتری توسط مسئولین مربوطه به این مکان گردد و هر چه سریع تر تغییر کاربری دهند.

حدیث عباسی -حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی