به عمل کار برآید

یکی از وظایف شورای اسلامی شهر « بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی» است. دومین وظیفه «همکاری با مسئولین اجرایی و نهادها و سازمان های مملکتی در زمینه های مختلف» است و سومین وظیفه «برنامه ریزی در خصوص گسترش مراکز تفریحی، ورزشی و فرهنگی با موافقت دستگاههای ذیربط» است.(قوانین و مقررات مربوط به شهر و شهرداری)
اینها بخشی از وظایف این نهاد مردمی است که در کشور ما بر اساس اصول ۱۰۰الی ۱۰۶ قانون اساسی مشغول به فعالیت هستند. حال سوال اینجاست که چرا شورای اسلامی شهر بافق از تمامی ظرفیت خود در اجرای این اصول و حق قانونی خود سرسخت نیست؟ و دیگر این که چرا آحاد مردم از عملکرد این شورا با خبر نیستند؟ در پاسخ به این پرسش ها باید گفت: شورای فعلی، برنامه ایی ندارد که خود را درگیر مسایل اجرایی کند و بیشتر تمایل دارد به موضوعات شهری بپردازد.

در خصوص سایر مسائل مندرج در قوانین بالا هم گاهی اکتفا به صدور پیام و اطلاعیه آن هم در فضای مجازی می کند؛ به مانند موضوعات مرزهای جغرافیایی بافق و گاه نیز ترجیح می دهد، سکوت کند؛ مثل مسئولیت های اجتماعی معادن خرد در سطح شهرستان و گاه زبان به شکوه و شکایت برده و عین مادران فرزند مرده گریه و زاری و شیون می کند؛ همانند تغییر در فرمانداری بافق که راهی به غیر از این نمی شناسد! در حالی که قشر فرهیخته و آگاه به مسائل امور بافق از مدت ها پیش می دانست، فرماندار بافق که الان باید با نام فرماندار سابق از آن یاد کرد، ماندنی نیست! پس چرا تاکنون شورا گزینه های خود را به استانداری یزد معرفی نکرده است و اگر هم این گزینه ها معرفی شده اند، پس چرا به اطلاع افکار عمومی نرسیده است؟ اینجاست که خلاء بزرگ؛ یعنی عدم آگاهی مردم و شهروندان از عملکرد شورای اسلامی شهر بسیار نمود دارد که در صورت آگاهی و اطلاع مردم، قطعا گروههای فکری به کمک شوراییان آمده و به آنها کمک می کردند و دیگر شورا تنها نمی ماند و صرفا به صدور بیانیه اکتفا نمی کرد! بیانیه های که در اثر بخشی آن باید شک و تردید نمود.
مردم تمایل دارند، همانگونه که در انتخابات شورای اسلامی شهر، نامزدان شورا دنبال جمع آوری رای هستند، پس از رای آوری هم مردم را از خود بدانند و تصور نکنند که دیواری حایل بین آنها و مردم ایجاد شده است.

محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حسین تشکری بافقی
صاحب‌امتیاز و مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یرمسئول

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی