واحد تولید آهن اسفنجی

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ ظرفیت تولید این واحد ۸۰۰،۰۰۰ تن آهن اسفنجی در سال می باشد که با فناوری “میدرکس”، یکی از سازگارترین روش های تولید آهن اسفنجی با محیط زیست از دو دیدگاه آلایندگی و مصرف آب می باشد.
واحد آهن اسفنجی شرکت فولاد بافق در شهرستان بافق استان یزد و در مجاورت معدن چغارت و گندله سازی سه چاهون واقع شده که علاوه بر اشتغال زایی مستقیم ۳۰۰ نفرو بالغ بر ۱۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم و ایجاد ارزش افزوده مواد خام معدنی، در آبادانی و محرومیت زدایی منطقه سهم بسزایی دارد. در حال حاضر واحد تولید آهن اسفنجی با ظرفیت ۸۰۰،۰۰۰ تن در سال در آذرماه ۱۴۰۱ راه اندازی و طرح افزایش ظرفیت تولید آهن اسفنجی تا ۲٫۵ میلیون تن نیز در دست بررسی و اجرا می باشد.
گندله ماده اولیه این کارخانه می باشد که از کارخانه های گندله سازی معتبر با آنالیز شیمیایی مطلوب و استحکام مناسب تهیه می گردد. شرکت مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق طرح احداث کارخانه گندله سازی در داخل مجتمع را نیز در برنامه اجرا دارد که در آینده گندله مورد نیازکارخانه احیا مستقیم توسط این واحد تامین خواهد شد.
گندله پس از ورود به کوره واحد احیا و در تماس با گازهای احیاکننده در دمای مناسب به آهن اسفنجی تبدیل می شود. آهن اسفنجی در کوره ذوب فولاد سازی ذوب شده و سپس در واحدهای ریخته گری به شمش و اسلب تبدیل می شود. شمش و اسلب تولید شده پس از نورد شدن به مقاطع فولادی و میلگرد تبدیل می شود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مربیان تئاتر سرود مدارس بافق به آموزش اصولی نیاز دارند

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛” عبدالرضا صباغیان”