امدادرسانی هلال احمر یزد به ۴۰۷ حادثه‌دیده طی فروردین ماه

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل از ایسنا؛  مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد از انجام ۶۰ مورد حادثه و امدادرسانی به ۴۰۷ حادثه دیده در فروردین ماه ۱۴۰۲ خبر داد.

«محسن حرازی زاده یزدی» در خصوص جزئیات این خبر گفت: در فروردین ماه سال جاری تعداد ۶۰ مورد عملیات امداد و نجات شامل ۲۴ عملیات جاده ای، ۲۴ مورد خدمات حضوری، یک مورد خدمات مناسبتی، سه مورد خدمات شهری، یک مورد صنعتی و کارگاهی، یک مورد عملیات زلزله و شش مورد عملیات کوهستان توسط جمعیت هلال احمر استان انجام شده است.

وی در خصوص تعداد افراد مصدوم شده در این حوادث، گفت: طی این عملیات‌ها ۴۰۷ نفر دچار حادثه شدند که ۷۰ نفر از این افراد در حوادث جاده‌ای، ۵۴ نفر در خدمات حضوری، ۲۶۴ نفر در خدمات مناسبتی، ۶ نفر در خدمات شهری، یک نفر در صنعتی و کارگاهی و ۱۲ نفر در عملیات کوهستان از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد در ادامه افزود: به دنبال این عملیات ۱۶  نفر نجات یافتند که ۹ نفر آن‌ها به صورت سرپایی و هفت نفر توسط آمبولانس هلال احمر به نزدیک ترین مرکز درمانی انتقال داده شدند.

وی گفت: در میان نجات یافتگان ۱۱ نفر در عملیات امداد و نجات جاده‌ای، دو نفر در خدمات شهری و سه نفر در خدمات حضوری بودند.

حرازی زاده با بیان اینکه ۹۴ تیم امداد و نجات این سازمان به حادثه دیدگان خدمات دادند، افزود: ۳۳۲ نفر از نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان در قالب ۹۴ تیم به همراه ۲۶ دستگاه آمبولانس در عملیات‌های امدادی حضور یافتند و نسبت به اجرای ۱۳ مورد عملیات رها سازی و یک مورد عملیات اطفا حریق با همراه داشتن تجهیزات لازم امدادی به خدمت رسانی به حادثه دیدگان پرداختند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان میانگین زمان حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در صحنه ( از اطلاع تا حضور در صحنه ) را ۱۴ دقیقه و ۲۰ ثانیه و همچنین مدت زمان آغاز تا پایان عملیات را  یک ساعت و ۱۱ دقیقه و ۵۲ ثانیه اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: کلیه پایگاه‌ها در تمام شعب هلال احمر استان آمادگی کامل جهت اسکان اضطراری در راه ماندگان را در محورهای مواصلاتی استان دارند و شماره ۱۱۲نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان خواهد بود.

این گزارش ارائه شده از تاریخ یک فروردین ماه ۱۴۰۲ لغایت ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی